غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، در پی تشدید تنش‌ها در غرب آسیا، عصر امروز نشست فوق‌العاده اعضای بریکس با محوریت «توقف ماشین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه» روز سه‌شنبه ۳۰ آبان برگزار شد و سران بریکس و اعضای بریکس پلاس در این نشست مواضع خود را پیرامون حمایت از مردم مظلوم غزه بیان کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در نشست مجازی و فوق العاده گروه بریکس با موضوع غزه در سخنانی گفت: در جنگ غزه هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی جمعیت غزه است و ریشه جنگ در تداوم اشغال است.

وی افزود: برخلاف تبلیغات اسرائیل دفاع مشروع اقدام وحشیانه آنها نیست، بلکه دفاع مشروع دفاع مردم غزه از سال‌ها اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا علیه مردم غزه اعلام جنگ کرده است. رژیمی که مسلماً به سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی و اتمی مجهز است و قطعاً این رژیم علیه صلح جهانی است.

رئیسی اذعان داشت: نسل کشی و کودک کشی فلسطینی‌ها در غزه جاری است و تاکنون بالغ بر ۴۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل و ۶۰ درصد نوار غزه به صورت جدی آسیب دیده است. همچنین ۱۴ هزار نفر کشته که ۵۵۰۰ نفر کودک هستند.

وی ادامه داد: آمریکا و غرب با ایجاد آتش بس مخالفت می‌کنند و همه راه‌های ارتباطی به غزه را بسته و سازمان ملل را فلج کرده‌اند.

رئیسی گفت: غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا تمام سازمان‌های بین المللی را بی‌خاصیت و بی‌هویت کرده است، گفت: ایران از اعضای بریکس و دولت‌ها می‌خواهد برای حفظ امنیت و برپایی عدالت و مبارزه با تبعیض نژادی در جهان بپا خیزند و از تمام توان سیاسی و اقتصادی خود برای فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی استفاده کنند.

وی گفت: آمریکا تمام سوخت این جنایت‌ها را تأمین می‌کند. آمریکا دیگر اعتباری بین مردم جهان ندارد.

رئیس جمهور افزود: هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی کرانه باختری است. حماس فقط در دفاع از کرانه باختری اقدام کرد. ریشه جنگ در تداوم اشغال است.

رئیسی خطاب به کشوری عضو بریکس گفت: امروز کشورهای عضو بریکس مسئولیت تاریخی دارند که اثبات کنند ارزش‌های انسانی را نمی‌توان قربانی منافع سیاسی کرد.

رئیس جمهور در ادامه با ارائه پیشنهاداتی برای توقف جنایت و کمک به مردم غزه گفت: با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اجرای مأموریت خود برای ایجاد صلح و امینت و کارشکنی برای صدور قطنامه الزام آور جهت آتش بس، لازم است کشورهای عضو بریکس در چهارچوب مکانیزم اتحاد برای صلح، بانی قطعنامه الزام آور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و باهدف توقف جنایت علیه مردم غزه شوند.

وی افزود: حملات مستمر رژیم صهیونیستی به بیمارستان و مراکز درمانی و اماکن‌مذهبی و کشتار زنان و کودکان پزشکان و پرستاران و خبرنگاران همگی اقدام تروریستی است و لازم است این رژیم جعلی به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شود.

رئیسی با بیان اینکه ایران از اقدام برخی کشورها در اجرای جنایت اسرائیل غاصب در غزه به دیوان کیفری بین المللی حمایت می‌کند، گفت: ایران اعتقاد دارد که علاوه بر اسرائیل آمریکا نیز باید در دادگاه بین المللی به جرم‌جنایت علیه بشریت و کودک کشی محاکمه شود.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: لزوم اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن‌محاصره غزه و ایحاد مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه است.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا