غرب به دنبال استفاده تبلیغاتی از کنفرانس مونیخ علیه ایران است

Print Friendly, PDF & Email

کوشکی در گفتگو با مهر:

غرب به دنبال استفاده تبلیغاتی از کنفرانس مونیخ علیه ایران است

غرب به دنبال استفاده تبلیغاتی از کنفرانس مونیخ علیه ایران است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: غرب وقتی از چهره‌هایی مانند پهلوی به کنفرانس مونیخ دعوت می‌کند، در واقع به دنبال استفاده تبلیغاتی از آن علیه کشورمان است.

صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ و عدم دعوت از کشورمان در این نشست گفت: نشست‌های امنیتی که در سال‌های اخیر شاهد تکرار آن در کشورهای متفاوت از جمله اروپایی و حاشیه خلیج‌فارس بودیم، در واقع با کارویژه حضور چهره‌های مختلف و ارائه ایده‌های آن‌ها طراحی شده است که در حاشیه آن نیز گفتگوهای دوجانبه و چند جانبه صورت می‌گیرد.

وی افزود: کار ویژه دیگری که این نشست‌ها دارند، بحث تبلیغاتی آن‌ها است و عملاً در این فضا، کشور و نهادی که برگزار کننده است به دنبال جهت دادن به فضای سیاسی و فضای دیپلماتیک جهانی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: البته این نشست‌ها نشست، غیر رسمی است و صرفاً محل دیدار و تبادل‌نظر است و در این نشست‌ها تصمیماتی اتخاذ نمی‌شود مانند نشست داووس که رویکرد اقتصادی دارد.

کوشکی در پایان تاکید کرد: به همین خاطر غرب وقتی از چهره‌هایی مانند پهلوی به کنفرانس مونیخ دعوت می‌کند، در واقع به دنبال استفاده تبلیغاتی از آن علیه کشورمان است و طبیعی است اروپایی‌ها بخواهند در چنین جلساتی مواضع ضد ایرانی و روسی بگیرند لذا نباید آن‌ها را جدی گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا