اقتصادی

عنوان ۷ کتاب پر طرفدار آموزش زبان برای کودکان

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

عنوان 7 کتاب پر طرفدار آموزش زبان برای کودکان

با توجه به دنیای مدرنی که در آن زندگی می‌کنیم، آموزش زبان انگلیسی به کودکان، روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. به‌طوری که همه پدر و مادرها به‌دنبال راهی هستند تا بتوانند فرآیند یادگیری این زبان بین‌المللی را در فرزند خود، سریع‌تر پیش ببرند.

برای این منظور، کتاب‌های زیادی توسط اساتید بزرگ نوشته شده که هریک از آن‌ها، متدهای آموزشی خاصی را دنبال می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۷ نمونه از این کتاب‌ها آشنا کنیم. پس اگر برای فرزند خود، در پی یک منبع معتبر هستید، تا پایان این مقاله همراه ما بمانید.

معرفی کتاب‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی کودکان مناسب هستند!

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. چراکه همه آن‌ها در آینده، برای ادامه تحصیل یا مهاجرت و حتی برقراری ارتباط با افراد خارج از کشور، نیاز به تسلط روی این زبان دارند. یادگیری انگلیسی همچنین باعث می‌شود که کودکان در آینده بتوانند به آپدیت‌ترین منابع دسترسی داشته باشند. در این راستا، چند کتاب که متدهای آموزشی فوق‌العاده‌ای دارند عبارت‌اند از:

دیکشنری تصویری آکسفورد

مجموعه کتاب‌های Let’s Go

مجموع کتاب Learning English with Laughter

کتاب ESL Beginner

English For Everyone

A New ESL Approach

Side by Side

در ادامه هریک از این مجموعه‌ها را به‌همراه ویژگی‌هایی که دارند، معرفی خواهیم کرد.

دیکشنری تصویری آکسفورد

در این کتاب، بیشتر به آموزش لغات پرداخته‌اند. کودکان با مطالعه آن، همچنین دنبال‌کردن تمارین، می‌توانند به لغات مهم درزمینه‌های اجتماعی، علم و ریاضی مسلط شوند.

Jenni Currie Santamaria و Joan Ross Keyes نویسندگان این کتاب هستند و آموزش آن را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که برای کودکان ۵ سال به بالا مناسب باشد.

این کتاب به‌دلیل اینکه از تصاویر استفاده می‌کند، به‌راحتی می‌تواند معانی کلمات را در ذهن کودکان ثبت کند. ازاین‌رو اگر برای خرید کتاب زبان اقدام کردید، دیکشنری تصویری آکسفورد را نادیده نگیرید.

مجموعه کتاب‌های Let’s Go

اگر به‌دنبال مجموعه کتاب آموزشی هستید که اوقات شاد و مفرحی را برای کودک شما رقم می‌زند، حتما سراغ مجموعه کتاب‌های Let’s Go بروید. این کتاب‌ها، از آهنگ و رقص‌های متنوعی تشکیل شده‌اند و کودکان می‌توانند همزمان با یادگیری لغات جدید و صحبت به زبان انگلیسی، رقص و آواز را چاشنی کلاس کرده و بدون خستگی، به همراهی با سایر بچه‌ها ادامه دهند.

مجموعه کتاب‌های Let’s Go برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مناسب است و محتوای آن‌ها، از الفا تا گفتگو به زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد. این کتاب‌ها، همراه با فایل‌های صوتی عرضه می‌شوند و به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید با یک تیر ۲ نشان بزنید و صاحب پکیج آموزشی شوید که بهترین همراه برای کودکان شما هستند.

کتاب Learning English with Laughter

کتاب Learning English with Laughter برای کودکان زیر ۷ سال مناسب است که محتوای آن در ۳ جلد به‌فروش می‌رسد. جلد اول مخصوص معلم است و ۲ کتاب دیگر، به‌عنوان کتاب درس و تمرین در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

متد آموزشی Learning English with Laughter بر پایه رقص و شادی است و کودکان فرصت این را دارند تا حین یادگیری، اوقات جذابی را با هم‌کلاسی‌های خود سپری کنند. فراموش نکنید که متد آموزشی موجود در این کتاب، حتی برای کودکانی که هیچ پیش‌زمینه‌ای از زبان انگلیسی ندارند، مناسب است.

بنابراین، زمان خرید کتاب زبان برای کودک خود، حتما روحیه او را در نظر بگیرید و با توجه به شناخت سطح کودک، بررسی کنید که آیا کتاب Learning English with Laughter می‌تواند فرآیند یادگیری را برای او ساده‌تر کند یا خیر.

کتاب ESL Beginner

نویسنده‌های کتاب ESL Beginner، ۲ مدرس مشهور با نام‌های Linda Robbin و Dianne Ramdeholl

هستند که موفق به نوشتن یک مجموعه آموزشی برای همه زبان آموزان مبتدی شده‌اند. این منبع، بیشتر برای تقویت لغات، گرامر و توسعه مهارت‌های گرامری نوشته شده و مدرس‌ها سعی کرده‌اند تمارین را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که حتی اگر کودکان، هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند، قادر به یادگیری کامل تمام نکات مهم باشند. این کتاب همچنین یک بخش را به‌عنوان دستورالعمل در اختیار پدر و مادرها قرار داده است.

English for Everyone

کتاب English For Everyone طوری طراحی شده که همه دانش آموزان مبتدی می‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. این کتاب نیز یک متد شاد و مفرح دارد و کودکان قادر هستند حین یادگیری، خاطرات جذابی را برای خود رقم بزنند. این منبع توسط یک مدرس حرفه‌ای به‌نام DK Publishers نوشته شده و روی هر ۴ مهارت اصلی کودکان یعنی نوشتن، خواندن، صحبت‌کردن و گوش‌دادن کار می‌کند.

هچنین ذکر این نکته لازم است که English For Everyone یک اپلیکیشن آنلاین را برای راحتی بیشتر دانش‌آموزان ترتیب داده که این موضوع به‌عنوان بزرگ‌ترین مزیت رقابتی آن شناخته می‌شود.

A New ESL Approach

نویسنده کتاب A New ESL Approac، مدرسی با نام Pieter Koster بوده که محتوای آموزشی خود را برای زبان‌آموزان با دانش کم یا حتی صفر تنظیم کرده است. این کتاب آموزش‌های خود را ازطریق تصاور جذاب در اختیار کودکان می‌گذارد و بستری را فراهم می‌کند که بچه‌ها بتوانند با خواندن داستان‌های شاد و خنده‌دار، زبان انگلیسی را آموزش ببینند.

Side by Side

کتاب Side by Side برای همه زبان آموزان مبتدی مناسب است و نویسندگان آن یعنی Bill Bliss و Steven J. Molinsky سعی کرده‌اند که یک محتوای جذب و آموزنده را برای کودکان تولید کنند. شما با خرید این کتاب، می‌توانید یک همراه مناسب را برای کودکان خود پیدا کنید.

بهترین مرجع برای خرید کتاب‌های زبان کودکان کجاست؟

خبر خوب این است که دیجی‌کالا یک نمایشگاه کتاب آنلاین تهران ترتیب داده که در آن، قادر به خرید تمام کتاب‌های جذاب و کاربردی خواهید بود. در این نمایشگاه، هر کتابی که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود نیاز دارید، پیدا می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که فرصت را غنیمت شمرده و در بازه زمانی موجود، برای خرید هر کتابی که می‌خواهید، اقدام کنید.

جمع‌بندی

یادگیری زبان انگلیسی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید برای کودکان خود انجام دهید. به همین منظور، دیجی‌کالا فرصتی را فراهم کرده که بتوانید با حضور در نمایشگاه کتاب آنلاین آن، هر محصولی را که دوست دارید، با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا