سیاسی

علم الهدی: اربعین حسینی موجب براندازی صهیونیسم می‌شود / وقتی در جامعه، حکومت یزیدی حاکم می‌شود در حقیقت مردم دچار ناآگاهی و ضلالت می‌شوند و حق را تشخیص نمی‌دهند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرکت اربعین حسینی در کربلا قدس را آزاد می کند و موجب براندازی صهیونیسم می شود و نجات بخش فلسطین و غزه از چنگ اسرائیل خواهد بود.

 

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در سخنرانی روز اربعین در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود:امام خمینی (ره) در دوران جنگ تحمیلی فرمودند “راه قدس از کربلا می گذرد” که برداشت همه از جمله حضرت امام این بود که اول مشکل صدام و عراق را حل کنیم و وقتی مردم عراق را از چنگ صدام نجات دادیم بعد به دنبال جنگ با صهیونیستها و آزادی قدس برویم.

 

وی اضافه کرد: آن روز شاید کسی متوجه معنی این جمله امام نشد، اما امروز چند میلیون انسان با فرا رسیدن اربعین به سمت کربلا راه می افتند و مرگ بر اسرائیل می گویند و از صهیونیسم بیزاری می جویند و مساله آزادی قدس را فریاد می زنند و با آنچه امروز مشاهده می کنیم معنای حرف امام را که فرمودند “راه قدس از کربلا می گذرد” را می توان درک کرد.

 

امام جمعه مشهد گفت: مساله سقوط صهیونیسم و آزادی قدس احتیاج به یک حرکت جمعی همگانی و مردمی دارد و مساله اربعین امام حسین(ع)، سازنده و زمینه ساز آن است و این حرکت و مظاهر این اربعین امروز موجب رشد پدیده سقوط صهیونیسم است.

 

علم الهدی افزود: وقتی در جامعه، حکومت یزیدی حاکم می شود در حقیقت مردم دچار ناآگاهی و ضلالت می شوند و حق را تشخیص نمی دهند و اینچنین جامعه ای به چراگاه امیال حاکمان ظالم تبدیل می شود و آنها با ستمگری، سرنوشت جامعه اسلامی را ملعبه خود قرار می دهند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای مبارزه با این جامعه و نجات مردم از این جهالت قیام کرد، البته آگاهی مردم جز با کشته شدن وتکه تکه شدن امام محقق نشد و این گونه چهره زشت و نابکار نظام و حکومت یزدی برای مردم روشن شد.

 

امام جمعه مشهد گفت: در حقیقت با قیام امام حسین(ع) نه فقط مردم آن جامعه تحت حکومت یزید بلکه خون امام در طول تاریخ مردم را از جهالت نجات داد.

 

علم الهدی افزود: جریان کربلا با اسارت اهل بیت(ع) تمام نشد بلکه این خاندان برای ساختن عاشورای دوم و البته برای ساختن مردم به کربلا بازگشتند و آمدند تا واقعه عظیم اربعین را رقم بزنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا