ورزشی

عقلم می‌گوید زمان رها کردن فوتبال ساحلی فرا رسیده است

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

مسلم مسیگر، اسطوره آسیایی درباره بازنشستگی، نزدیک شدن ایران به قهرمانی در جام جهانی فوتبال ساحلی و بهترین حریفانی که تاکنون با آن روبرو شده با سایت فیفا صحبت کرد.

به گزارش ایسنا،   وقتی برای اولین بار از او خواسته شد فوتبال ساحلی را بازی کند، مجبور شد برای نخستین بار از این رشته اطلاعات کسب کند.   نمی دانست باید چه لباسی بپوشید، چند بازیکن در یک تیم حضور دارند و هیچ یک از قوانین اساسی رشته فوتبال ساحلی را نمی‌دانست.

سال ۲۰۰۴ او یک فوتسالیست مشتاق بود و یکی از دوستانش که تیمش کمبود بازیکن داشت، از او خواست تا در شن به او کمک کند. مسیگر موفق شد درخشش خیره‌کننده‌ای در این رشته داشته باشد و به طرز شگفت انگیزی تنها دو سال بعد به تیم ملی فوتبال ساحلی ایران فراخوانده شد.

او سال‌ها نماینده تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی بود و با کسب مدال برنز، این بازیکن ۳۹ ساله اعلام بازنشستگی کرد.

عقلم می‌گوید زمان رها کردن فوتبال ساحلی فرا رسیده است

فیفا با یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان آسیا در تاریخ فوتبال ساحلی صحبت کرد تا درباره این تصمیم، ویژگی‌های حرفه‌ای‌اش، فاصله ایران برای قهرمانی در جام جهانی و بهترین تیم‌هایی که تا به حال با او روبرو شده صحبت کند.

فیفا: می‌توانید به ما بگویید که چرا تصمیم به بازنشستگی گرفتید؟

هر آغازی پایانی دارد. فکر می‌کنم ماموریتم را به عنوان بازیکن در تیم ملی به خوبی انجام دادم. ناراحت نیستم چون خودم را برای چنین تصمیمی آماده کرده بودم. این اتفاق به بهترین شکل و در بهترین زمان ممکن رخ داد. در ۴۰ سالگی، ارزشمندترین بازیکن آسیا و قهرمان آسیا شدم و در جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا نیز سوم شدم.

چقدر این تصمیم سخت و احساسی بود؟

برخلاف اطرافیان و خانواده‌ام که غمگین هستند، من اصلا غمگین نیستم. اینکه توانستم افتخارات زیادی به دست بیاورم یک نعمت از جانب خدا بود.

آیا مردم سعی کردند شما را متقاعد کنند که ادامه دهید؟

خانواده و دوستان نزدیکم هنوز تعجب می‌کنند و مدام به من می‌گویند برگرد، تو هنوز هم می‌توانی کارت را به خوبی انجام دهی اما عقلم می‌گوید زمان رها کردن آن فرا رسیده است.

عقلم می‌گوید زمان رها کردن فوتبال ساحلی فرا رسیده است

بهترین لحظه فعالیت بین المللی شما چه بود؟

من در طول ۱۸ سال لحظات خوب زیادی را تجربه کردم. ۲۰۱۳ و آن گل دقایق پایانی مقابل ژاپن و آن قهرمانی دراماتیک در آخرین ثانیه بازی‌های آسیایی که منجر به اولین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا شد و اینکه در همان تورنمنت به عنوان آقای گل آسیا انتخاب شدم بهترین لحظه بود.

می‌توانید درباره تحول ایران و تبدیل شدن به یکی از بهترین تیم‌های جهان صحبت کنید؟

ایران یکی از کشورهایی است که در دهه اخیر بیشترین فعالیت را در فوتبال ساحلی داشته و الگویی برای سایر کشورها بوده است. تیم ملی ما منظم تمرین می‌کند. برای ما نتیجه و تماشاگرپسند بودن بازی برای تماشاگران مهم است. خوشحالم که یکی از بازیکنان این پروژه بودم و در موفقیت تیم ملی سهیم بودم.

نظر شما درباره میراثی که مسلم مسیگر از خود به جا گذاشته است چیست؟

تمام افتخارات و موفقیت‌هایی که داشتم به لطف خداوند و زحمات خودم، مربی و خانواده‌ام به ویژه مادرم بود.

ایران در نیمه نهایی امارات ۲۰۲۴ خیلی به شکست برزیل نزدیک بود. نظرت در مورد آن بازی چیست؟

در آن بازی فکر نمی‌کنم ذهنیتی برای برد داشتیم. همه چیز دست به دست هم داد. محرومیت محمد مرادی، مصدومیت سعید پیرامون و سرماخوردگی محمدعلی مختاری تاثیر داشت. نتوانستیم برتری ۲-۰ را حفظ کنیم. بدون اغراق، ما ذهنیت پیروزی در آن بازی را نداشتیم. عوامل زیادی مانع از پیروزی ما شدند. اگر تیم ما یک ماه در شن‌های سنگین امارات تمرین می‌کرد، برزیل را شکست می دادیم.

شما برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا بازی کردید. از آن زمان تاکنون مسابقات چقدر بهتر شده است؟

کیفیت مسابقات جام جهانی نسبت به قبل متفاوت شده است. انتظار دارم شرایط فوتبال ساحلی شبیه فوتبال و فوتسال شود. باشگاه‌های حرفه‌ای در فوتبال ساحلی فعالیت می‌کنند.

ایران در دو دوره اخیر جام جهانی فوتبال ساحلی که در آن شرکت کرده است سوم شده است. به نظر شما چه زمانی شاهد قهرمانی ایران در جهان خواهیم بود؟

ما پتانسیل قهرمانی داریم، دور از دسترس نیستیم. ما نیاز به برنامه ریزی منظم و دقیق داریم. اولین چیزی که به خصوص در جام های جهانی به ضرر ایران بوده است، نبود شن استاندارد در کشورمان است. امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که از نظر تاکتیکی، تکنیکی و آمادگی بدنی از هیچ تیمی عقب نمانیم.

بهترین بازیکنانی که مقابل آنها بازی کردی چه کسانی هستند؟

بلچیور، برونو خاویر و بنجامین.

در آخر آیا پیامی برای طرفداران فوتبال ساحلی دارید؟

قلب ما برای فوتبال ساحلی و هوادارانش می‌تپد. زنده باد عشق همیشگی ما؛ فوتبال ساحلی.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا