عددسازی ناشیانه خبرگزاری دولت با هدف دستاوردسازی برای رئیسی / وقتی قیمت کالاها بستگی به این دارد که رئیسی رییس جمهور باشد یا روحانی!

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

 

 

خبرگزاری رسمی دولت در یک گاف بزرگ، برای آنکه اثبات کند تورم و میزان افزایش قیمت ها در سال اول دولت رئیسی کمتر از سال آخر دولت روحانی بوده، قیمت های تیرماه سال ۱۴۰۰ در دولت دوازدهم را با ارقامی متفاوت از قیمت همان اقلام در همان ماه در دولت رئیسی درج کرد!

به گزارش «انتخاب»، برای مثال، در اینفوگرافی ای که خبرگزاری رسمی دولت منتشر کرده، قیمت برنج درجه یک ایرانی در تیرماه ۱۴۰۰ در دولت روحانی ۳۷ هزار و ۳۶۱ تومان درج شده اما برای محاسبه میزان تورم در دولت رئیسی، قیمت همان برنج در همان زمان یعنی تیرماه سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۰۷ هزار و ۷۶۲ تومان نوشته شده است.

قیمت سایر اقلام نیز به همین ترتیب محاسبه شده، یعنی قیمتی که در تیرماه ۱۴۰۰ برای دولت رئیسی در نظر گرفته شده، بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن یعنی قیمتی است که برای دولت روحانی در تیرماه ۱۴۰۰ درج شده است.

این عددسازی ناشیانه باعث شده تا تورم سال اول دولت رئیسی بسیار کمتر از مقدار واقعی آن نشان داده شود تا بلکه از این طریق، یک دستاورد خیالی برای دولت سیزدهم ساخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا