عباسپور: بودجه پیشنهادی دولت برای ۱۴۰۳ ضد تورمی است

Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۳ را واقعی دیده است به عبارت دیگر ما در سال آینده با کسری بودجه و به دنبال آن افزایش تورم مواجه نخواهیم شد.

به گزارش هشت صبح، روح‌الله عباسپور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: بنده از دولت تشکر می‌کنم که برای اولین‌بار لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس کرد و از سوی دیگر براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این لایحه تهیه و ارائه شده است. لایحه بودجه بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری تهیه شده است که سال جاری را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: علی‌رغم این‌که می‌گویند لایحه پیشنهادی تورم‌زا است بنده معتقد هستم بودجه سال ۱۴۰۳ یک بودجه ضد تورمی است چرا که منابع و مصارف را دولت به شکل واقع‌بینانه دیده است. دولت منابع و مصارف را واقعی دیده و این یعنی ما در سال آینده با ناترازی و کسری بودجه مواجه نخواهیم شد. یکی از مواردی که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند این بود که لایحه بودجه نباید تورم‌زا باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفته می‌شود چرا بحث واگذاری اموال غیرمنقول نسبت به سنوات گذشته افزایش نداشته است ما در سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ چقدر توانستیم این اموال را به فروش برسانیم؟ برای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش تورم باید منابع را واقعی در نظر بگیریم. گفته می‌شود چرا هم فروش نفت و هم قیمت نفت در لایحه بودجه پیشنهادی کاهش یافته است. این امر حاکی از شفافیت بودجه و واقع‌بینانه بودن آن است. می‌گویند چرا رشد ۵۰ درصدی مالیات در این بودجه پیش‌بینی شده است؟ درآمدهای مالیاتی بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی هستند. از سوی دیگر این افزایش درآمد مالیاتی از محل فرار مالیاتی دیده شده است، یعنی به سراغ سرمایه‌دارانی می‌روند که از منابع کشور استفاده کرده اما مالیات نمی‌پردازند. این شفاف‌ترین بودجه‌ای است که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا