طوفان‌الاقصی واکنشی طبیعی به افراطی‌گری مستمر رژیم صهیونیستی بود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نبیه بری رئیس مجلس لبنان از نقش حمایتی همیشگی او از مقاومت تشکر کرد و با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های جاری در روند سیاسی داخلی لبنان، گفت: با توجه به جایگاه مهم لبنان در منطقه، ثبات و امنیت لبنان از اولویت‌های بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران است و ایران از استقرار، امنیت و ثبات لبنان حمایت می‌کند.

وی در خصوص تحولات فلسطین اظهار داشت: «طوفان الاقصی» یک تصمیم و اقدام کاملاً فلسطینی و واکنشی طبیعی به افراطی گری مستمر رژیم صهیونیستی بود.

امیرعبداللهیان حمایت آمریکا و اروپا از جنایات جاری رژیم صهیونیستی در عین اعتراف آنان به افراطی‌گری نتانیاهو و رفتارهای تحریک آمیز او را اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد و بیان داشت: دعوت دیگران در منطقه به خویشتنداری از یک سو و حمایت همه جانبه از رژیم غاصب اسرائیل برای ادامه جنایات جنگی از سوی دیگر، رفتاری متعارض و ناقض ادعایی است که می‌گویند ما خواهان توسعه دامنه جنگ و درگیری نیستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه را اولویت اول و فوری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را ارائه کرد و ضمن پیگیری این ایده، از ابتکارات کشورهای اسلامی حمایت می‌کند.

همچنین نبیه بری نیز در این دیدار آخرین وضعیت روند و تحولات سیاسی لبنان را مورد اشاره قرار داد.

وی با تشکر و اعلام حمایت از تلاش‌ها و ابتکار عمل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مردم غزه، گفت: آنچه در غزه در حال رخ دادن است، غیرقابل باور است و رژیم صهیونیستی کشتارهای بی‌رحمانه‌ای را در حق کودکان و زنان و سالخوردگان و همه شهروندان و نیز زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و درمانی و نیز مساجد غزه انجام می‌دهد که باید این روند متوقع شود.

وی حمایت از فلسطین را مسئولیتی همگانی و مسئولیت همه کشورهای اسلامی دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا