استان ها

طرح کنترل موتورسیکلت سواران متخلف دراستان بوشهر اجرا شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد صادقی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امروزه شاهد تردد بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه انواع موتورسیکلت در سطح راه‌های استان بوشهر هستیم.

وی اضافه کرد: به عنوان یکی از بازیگران اصلی حمل و نقل از دیرباز در استان مطرح و مورد توجه بوده است و روند رو به رشد آن می‌تواند به لحاظ سهم از سفرهای درون شهری جای خودروهای سواری را بگیرند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر افزود: کم هزینه بودن موتورسیکلت‌ها، سرعت قابل قبول در معابر بزرگ و پرترافیک شهری و نیز عدم مشکل فضای پارک برای این وسایل نقلیه، سبب می‌شود در آینده موتورسیکلت‌ها نقش پررنگی در حمل و نقل شهری استان را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت تردد موتورسیکلت سواران در معابر شهری استان بوشهر و روند افزایشی تصادفات فوتی این گروه از وسایل نقلیه، پلیس راهور استان بوشهر را بر آن داشته تا با اجرای طرح کنترل رفتار موتورسیکلت سواران، ضمن اجرای قانون، رانندگان و خانواده‌های آنان را متوجه خطرات و آسیب‌های استفاده اشتباه از موتورسیکلت نماید،

سرهنگ صادقی تصریح کرد: در این راستا از تاریخ ۱۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به مدت یک ماه طرح کنترل موتورسیکلت سواران متخلف با حضور کارکنان پلیس راهور شهرستان‌ها در معابر شهری کل استان اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: فقط موتورسیکلت‌هایی به پارکینگ انتقال داده می‌شود، که فاقد مدارک هویتی از جمله گواهینامه مجاز موتورسیکلت، کارت شناسایی موتورسیکلت، مخدوش یا پوشاندن پلاک یا عدم نصب پلاک، رفتارهای مخاطره آمیز همانند تک چرخ زدن، سرعت غیر مجاز، خلاف جهت عبور حرکت کردن، عبور از چراغ قرمز و تردد در پیاده روها خواهد شد و سایر تخلفات فقط اعمال قانون صورت گرفته و همکاران پلیس راهور، راننده را در محل متوجه اشتباه خود کرده و ارشاد و راهنمایی لازم ارائه خواهند نمود.

این مقام انتظامی بیان کرد: از شهروندان عزیز انتظار است با رعایت مقررات رانندگی و توجه به حقوق شهروندی، پلیس راهور استان را در برقراری آرامش و امنیت ترافیکی در استان بوشهر همیاری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا