طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی بررسی شد

ایری در تشریح جلسه کمیسیون عمران:

طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی بررسی شد

طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالجلال ایری در تشریح نشست امروز (۲ بهمن ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی که پیش از این کلیاتش در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود، با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نشست امروز موضوعاتی نظیر الزام به ثبت اطلاعات طرفین معامله و قراردادها در سامانه املاک و اسکان و دریافت کد رهگیری و ضمانت اجرایی آن، مشوق‌های مالیاتی برای قراردادهای اجاره بلند مدت، راه اندازی سکوها و پلتفرم‌های معاملات املاک برای ثبت قراردادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اجاره بها در سال‌های اخیر روند صعودی با شیب تندی را در پیش گرفته و دلالان و سودجویان در فضای خالی از نظارت و قانون جامع و مدون به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند، وجود یک قانون دقیق که تمامی ابعاد را از جانب موجر و مستأجر در نظر گرفته و بازار را ساماندهی کند، به شدت احساس می‌شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این رو این طرح به دنبال منطقی سازی قراردادهای اجاره بها و ضابطه مند کردن معاملات بوده تا ضمن جلوگیری از عقد قراردادهای خارج از عرف، از دعاوی ایجاد شده به دلیل نقص قراردادها نیز جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس بررسی این طرح در کمیسیون عمران طی چند هفته آینده به اتمام رسیده و به هیأت رئیسه مجلس ارسال شود تا پس از بررسی نهایی در صحن مجلس پیش از آغاز فصل جا به جایی مستأجران به مرحله اجرا برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا