طرح رتبه‌بندی معلمان در عمل بد اجرا شده است

Print Friendly, PDF & Email

نایب رئیس مجلس:

طرح رتبه‌بندی معلمان در عمل بد اجرا شده است

طرح رتبه‌بندی معلمان در عمل بد اجرا شده است

اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش در فرآیند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بد عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد ظهر جمعه در مراسم آغاز احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل اظهار کرد: ما امروز در کشور به تربیت توحیدی نیاز داریم تا از دل این مجموعه تربیتی، شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها، پیرزاده‌ها و فهمیده‌ها بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: دوران مسئولیت بسیار کوتاه و اندک است و ما باید از فرصت به وجود آمده در مسئولیت‌ها برای اعتلای فرهنگی و ارزشی جامعه استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که مدعی هستند انقلاب اسلامی با شعار «نان، مسکن و آزادی» به نتیجه رسیده، سخت در اشتباه هستند چرا که این حرکت انقلاب فرهنگی بوده و ما باید به گفتمان ارزشی در این زمینه بها بدهیم.

نیکزاد با قدردانی از مدیرعامل بانک عامل در احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل به عنوان یک مسئولیت اجتماعی افزود: حرکت ارزشمندی که به همت خیرین در حوزه مدرسه‌سازی آغاز شده باید با قوت و قدرت به پیش برود.

وی ضرورت توجه به مؤلفه تربیت صحیح را در آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: خروجی تربیتی ما نباید منجر به آتش زدن مجموعه نیروهای خدمتگزار بسیج و ناجا باشد بلکه شایسته است به جای چنین خروجی، آموزش و پرورش به فکر تربیت ارزشی همراه با محورهای توحیدی و الهی باشد.

نیکزاد با بیان اینکه نباید با اجرای طرح رتبه‌بندی منتی را بر سر معلمان بگذاریم، اضافه کرد: واقعیت این است که دولت و مجلس تلاش کرد تا ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع را تأمین کند تا اجرای این طرح با حفظ آبرو و شأن معلمان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مراحل اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان خوب عمل نشد چرا که مبالغی به عنوان علی‌الحساب به حساب معلمان واریز شد در حالی که انتظار می‌رفت رتبه‌بندی در پنج گروه به سرعت و با دقت نظر مشخص انجام شود.

نیکزاد ادامه داد: در طرح رتبه‌بندی ۲ گروه مظلوم واقع شدند که از این بین خدمتگزاران و دفترداران بودند که به معنای واقعی در انجام مراحل طرح رتبه‌بندی مظلوم واقع شده و حق آنها نادیده گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم به سرعت کاستی‌ها رفع شده و شاهد اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان در بهترین شرایط باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا