اقتصادی

طرح تبدیل حواله رنو ساندرو و برلیانس به کوییک اعلام شد [خرداد ۱۴۰۳]

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

سایپا پس از گذشت چندین سال از توقف تولید رنو ساندرو و خانواده برلیانس، طرح تبدیل حواله‌های این خودروها به کوییک را اعلام کرد. طرح تبدیل حواله رنو ساندرو و برلیانس به کوییک برای حواله‌داران این خودرو است که پیش از سال ۱۳۹۸ اقدام به پیش‌خرید یا خرید این خودروها کرده بودند.

 

سایپا در طرح تبدیل حواله‌های رنو ساندرو و برلیانس، تعداد خودروهای موجود در هر بخش را به‌صورت تفکیکی مشخص کرده است. به‌عنوان مثال در ازای رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک، شش دستگاه کوییک به حواله‌داران تعلق می‌گیرد. جزئیات این بخشنامه را در جدول‌های زیر می‌توانید مشاهده کنید:

 

طرح تبدیل حواله رنو ساندرو و برلیانس به کوییک:

طرح تبدیل حواله رنو ساندرو و برلیانس به کوییک اعلام شد [خرداد ۱۴۰۳]
طرح تبدیل حواله رنو ساندرو و برلیانس به کوییک اعلام شد [خرداد ۱۴۰۳]

سایپا پیش از این و در زمان توقف تولید رنو ساندرو نیز طرح مشابهی را برای تبدیل حواله خودروها به تیبا و کوییک اعلام کرده بود. در آن طرح نیز به ازای هر دستگاه رنو ساندرو، چند دستگاه کوییک و تیبا به حواله‌داران تعلق می‌گرفت.

 

ممکن است در نگاه اول نگهداری حواله رنو ساندرو پس از هفت سال عجیب به نظر برسد. اما هنگامی که به وضعیت بازار خودرو نگاه می‌کنیم، متوجه جذابیت این خودرو برای مصرف‌کنندگان می‌شویم. در بازاری که از خودروهای چینی انباشته شده است، حضور یک خودرو اقتصادی از برند غیرچینی برای تمامی مخاطبین جذابیت دارد. همین مسئله را پس از پایان تولید رنو ساندرو و رنو تندر ۹۰ در کشورمان شاهد بودیم. چرا که قیمت نسخه‌های کارکرده این دو خودرو در بازار به‌شدت افزایش یافته است.

 

به همین دلیل برخی حواله‌داران رنو ساندرو، حواله‌های خود را با نیت کسب سود به مدت چندین سال نگهداری کرده‌اند. سایپا بارها تلاش کرد تا این گروه از مشتریان را به خرید خودروهای جایگزین نظیر تیبا و کوییک تشویق کند اما گروهی از حواله‌داران همچنان بر خواسته خود پافشاری می‌کنند. طی روزهای آینده میزان استقبال مشتریان از طرح تبدیل حواله‌های رنو ساندرو و برلیانس به کوییک در خرداد ۱۴۰۳، مشخص خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا