طراحی کلان نقشه تبلیغ ضروری است/ تغییر در مدل فعالیتهای مبلغان – هشت صبح
به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام محمد جنتی عصر شنبه در نخستین نشست شورای تبلیغ استان بوشهر در سال جدید اولویت بخشی به تبلیغ در بخشهای مختلف را نیازمند مجموعهای از تحولات در فضای تبلیغی ناظر به میدان دانست که همه مجموعهها و نهادها باید برای طراحی کلان نقشهی تبلیغ و اولویت بخشی به تبلیغ در حوزه اهتمام داشته باشند.
مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امروز با توجه به شرایط جامعه باید مهمترین مسئله در فضای تبلیغی که توسط دیدبان انقلاب اسلامی بیان میشود، به عنوان اولویت قرار بگیرد.
وی با اشاره به ادوار مختلف تاریخی مواجهه انقلاب اسلامی با دشمن، تهاجم نظامی، شبیخون فرهنگی، نفوذ و تهاجم اقتصادی را از مهمترین مراحل تهاجمات دشمن به انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ «تهاجم تبلیغاتی» به منظور قبضهی افکار عمومی را به عنوان یک تهاجم جدید رونمایی فرمودند که لازم است دستگاههای فرهنگی بر اساس گرای جدید معظم له فعالیتهای خود را بازطراحی کنند.
حجتالاسلام جنتی با بیان اینکه «جهاد تبیین در مواجهه با تهاجم تبلیغاتی معنا پیدا میکند» ادامه داد: دشمن در جنگ تهاجم تبلیغاتی که راه انداخته، روی مدیریت ذهنیت جامعه برنامهریزی کرده و برای مقابله با این تهاجم همراهی صددرصدی ذهنیت مردم لازم است.
دستگاه تبلیغی پیام اسلام ناب را به همه جا برساند
مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با طرح این سوال که در تهاجم تبلیغاتی دشمن، اولویت رویکرد فرهنگی باید چگونه باشد؟ افزود: در جهاد تبیین دعوای اصلی بر سر مسئلهی روایتهاست و باید به منظور تأثیرگذاری بر افکار عمومی در فضای فرهنگی و تبلیغی و حوزوی در اولویت قرار بگیرد و اگر فعالیتهای ما با قبل از تهاجم فرقی نکند در این جنگ نمیتوانیم برنده شویم.
وی با بیان اینکه دستگاه تبلیغی قرار است پیام اسلام ناب را به همه جا برساند، اضافه کرد: مبلغی که در یک مسجد فعالیت میکند باید توانایی پیگیری مسائل و مشکلات و برقراری ارتباط و اثرگذاری روی اکثریت افراد محله و جذب آنان را داشته باشد.
حجتالاسلام جنتی گفت: دستگاه تبلیغاتی برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن دغدغهاش باید این باشد که برای همراهی افکار عمومی، جلب نظر و تبیین و اثرگذاری روی افکار عمومی همه مردم برنامهریزی داشته باشد.
وی ادامه داد: از منظر مقام معظم رهبری تمام دستگاههای تبلیغاتی دشمن ۴۰۰ سال است القا میکنند که دین توانایی مدیریت جامعه را ندارد و با دین پیشرفت نمیکنید، و جمهوری اسلامی این تفکر را ارائه میکند که با دین به پیشرفت میرسید و نقطهی درگیری با دشمن از همین جا شروع میشود.
تغییر در مدل فعالیتهای مبلغین
مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر اولویت محتواها بر مبنای تبیین تلازم دین و پیشرفت و نقش حاکمیت دینی در پیشرفت جامعه باشد، در مسائل مهمی نظیر اقتصاد، حل مشکلات مردم، عفاف و حجاب و سایر مسائل حرف برای گفتن خواهیم داشت.
وی با انتقاد از اعزامهای مناسبتی خواستار تغییر در مدل فعالیتهای مبلغین شد و افزود: مبلغ برای شناخت بهتر مخاطبین و اثرگذاری مناسب لااقل باید یک سال در یک محله یا هیئت باشد و با مردم سر و کار داشته باشد و اگر به صورت مناسبتی هم به محلی اعزام میشوند در طول سال به هیأت محله اعزام شوند.
حجتالاسلام جنتی تداوم، مردمیسازی و رسانه را سه مسئله مهم جهاد تبیین برشمرد و اظهار داشت: مردم باید در فضای تبلیغ قرار بگیرند و دانشآموزان، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه در فضای جهاد تبیین قرار بگیرند و هر فرد به عنوان رسانهای قدرتمند ارزشهای انقلاب را نشر و تبیین کند.