مجلس

ضرورت لغو روادید بین ایران و ازبکستان در حوزه حمل و نقل و گردشگری – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالدین اسماعیل‌اف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳) با حضور در بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار از ابزار همدردی ازبکستان برای حادثه تلخی که برای رئیس جمهور شهید ما اتفاق افتاد تشکر کرد و گفت: روابط پارلمانی بین دو کشور با سفری که به کشور شما داشتیم توسعه پیدا کرد و همکاری‌ها بین ایران و ازبکستان به ویژه در حوزه اقتصادی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان سیر خوبی دارد که باید تقویت شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه روابط تجاری و حمل و نقلی، به سابقه تمدنی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: حوزه‌های تجاری، صنعتی و گردشگری از موضوعات مهمی بین ایران و ازبکستان است که باید به آن توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود درباره لغو روادید بین ایران و ازبکستان سخن گفت و افزود: لغو روادید بین دو کشور با اولویت رانندگان و حوزه ترانزیت و در مرحله بعدی گردشگران از کارهای به زمین مانده‌ای است که هر دو طرف درباره آن توافق داریم اما اقدام عملی برای آن انجام نشده است.

قالیباف با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم به تازگی تشکیل شده، بیان کرد: گروه‌های دوستی بین ایران و ازبکستان در روزهای آینده تشکیل می‌شود و با تحقق این مهم ارتباطات بین دو کشور تقویت خواهد شد.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان: ضرورت لغو روادید بین ایران و ازبکستان

بر اساس این گزارش نورالدین اسماعیل‌اف، رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در ادامه این دیدار، گفت: در سال‌های اخیر روابط بین دو کشور در همه حوزه‌ها گسترش خوبی پیدا کرده است و موافقت‌نامه‌های مختلفی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری امضا شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران شفاف و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران بود، ادامه داد: ایران یکی از مهم‌ترین شرکای خارجی ما است و رهبران ما به رشد این روابط علاقه‌مند هستند.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان نقش قالیباف و پارلمان ایران را در توسعه روابط بین دو کشور مهم توصیف کرد و گفت: سفر شما در توسعه روابط پارلمان‌ها با یکدیگر و سایر حوزه‌ها تأثیر بسیاری داشت.

وی بر ضرورت رونق صنعت گردشگری بین ایران و ازبکستان تأکید کرد و روابط بین پارلمان‌های دو کشور را مناسب دانست و افزود: ایران و ازبکستان از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار نزدیک هستند.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان با آرزوی موفقیت برای قالیباف بر ضرورت لغو روادید بین دو کشور تأکید کرد و گفت: باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

بر اساس این گزارش غلامرضا نوری عضو هیأت رئیسه مجلس و فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا