ضرورت جهاد تبیین برای آشنایی نسل امروز با خانواده‌های شهدا

Print Friendly, PDF & Email

قائم مقام تولیت آستان قدس مطرح کرد؛

ضرورت جهاد تبیین برای آشنایی نسل امروز با خانواده‌های شهدا

ضرورت جهاد تبیین برای آشنایی نسل امروز با خانواده‌های شهدا

مشهد ـ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بخشی از جهاد تبیین که مطالبه رهبر معظم انقلاب است، تبیین زندگی الهام‌بخش خانواده‌های شهدا است که باید نسل امروز با آن آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا با «مریم کارگر عزیزی»، که ۵ عضو خانواده او در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، دیدار و اظهار کرد: بخشی از جهاد تبیین، که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تبیین زندگی الهام‌بخش خانواده‌های شهدا، به ویژه مادران و همسران بزرگوار شهیدان است که باید نسل امروز و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها با آن آشنا شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با این بانوی شاخص دفاع مقدس، ایشان را الگویی از صبر و مقاومت معرفی کرد و گفت: خانواده‌های معظم شهدا، با الگوگیری از حضرت زینب کبری (س)، خالق باشکوه‌ترین حماسه‌های صبر و استقامت شدند و به‌طور خاص، شما که پدر، دو برادر، همسر و فرزندتان را در این راه از دست داده و صبوری کرده‌اید، الگویی شاخص هستید.
وی افزود: زندگی شما و دیگر بانوانی که ویژگی‌های مشابه شما را داشته و دارند، باید به عنوان الگوی عملی صبر، مقاومت و استقامت به دختران این مرز و بوم معرفی شوند، چرا که زندگی‌تان سرشار از تجربه‌هایی است که می‌توان از آن درس گرفت.
رحمتی بیان کرد: طبیعی است که نسل امروز، درک کاملی از سال‌های دفاع مقدس و مجاهدت خانواده‌های بزرگوار شهدا نداشته باشند به همین دلیل همه ما باید اهتمام بیشتری در تبیین این مسئله داشته باشیم و پیوند بین نسلی در کشورمان را تقویت کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم عزیز، یک نمونه موفق برای ایجاد پیوند بین نسلی در کشور بود و اهتمام ویژه ایشان به این موضوع و تلاشی که برای حفظ همه گروه‌ها و سلایق داشتند، باید الگوی ما باشد و مسیری که آن شهید بزرگوار دنبال کرده بود را ادامه دهیم.

وی، خطاب به خانواده شهیدان کارگر عزیزی و غفاردوست گفت: همانطور که این شهیدان والا مقام، نزد پروردگار دارای جایگاه و درجه‌ای رفیع هستند، طبق وعده صادق الهی، اجر و منزلت شما نیز کم‌تر از آنان نیست و بی‌شک، صبر و بردباری‌تان، اجر عظیم دارد.
رحمتی به مسئولیت امروز جامعه در قبال خانواده شهدا نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که خانواده‌های معزز شهدا فرزندان، همسران و دیگر عزیزانشان را با افتخار تقدیم دین، قرآن و وطن کردند و این کار را مایه افتخار خود دانستند، وظیفه و تکلیف امروز همه ما نیز، علاوه بر حفظ کرامت و احترام این خانواده‌ها، کوشش همه جانبه برای تداوم راه و آرمان‌های این عزیزانی است که سربازان جانفدای وطن بودند.

گفتنی است؛ مریم کارگر عزیزی شاید تنها بانوی ایرانی باشد که ۵ عضو خانواده او، شهید راه اسلام و انقلاب هستند. شهید محمد کارگر عزیزی، پدر و حسین و مهدی برادران او بودند که با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شدند و سپس، همسر و فرزندش محمدعلی و قربانعلی غفاری‌دوست نیز در همین مسیر قدم گذاشتند و همگی به شهادت رسیدند تا مریم کارگر عزیزی، هم فرزند و خواهر شهید باشد، هم همسر و مادر شهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا