اقتصادی

ضرورت استفاده از فناوری‌ نوین برای گشت‌های یگان حفاظت از اراضی – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در نشست شورای هماهنگی معاونان سازمان ضمن تبریک هفته انتظامی به تمامی فرماندهان و مأموران نیروهای انتظامی کشور به ویژه همکاران یگان حفاظت از اراضی کشاورزی اظهار داشت: حفظ اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید و امنیت زیستی و غذایی در کشور اولویت سازمان است و در این راستا لازم است یگان‌های حفاظت از اراضی کشاورزی در سراسر کشور به فناوری‌های نوین تجهیز شده تا بتوانند رصد و پایش دقیق‌تری از اراضی کشاورزی داشته باشند و در اسرع وقت بتوانند جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را بگیرند.

وی افزود: مکان‌محور کردن و سامانه‌ای شدن تمام فعالیت‌های سازمان ضروری است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نیاز است با تولید مستندهای تلویزیونی در حوزه‌های حفظ کاربری و یکپارچگی، رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی، فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد.

وی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی حل خواهد شد.

افلاطونی گفت: در ارتباط با این قانون نیاز است تکالیف و وظایف مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور احصا و به استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا