صدراعظم آلمان: پوتین به دنبال ترسیم مجدد مرزهای اروپاست

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز جمعه با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درصدد ترسیم مجدد مرزهای اروپایی است، وی را متهم کرد که تلاش می کند از طریق حمله به اوکراین، روسیه را به عنوان یک قدرت امپراطوری از نو تاسیس کند.

به گزارش  خبرگزاری آسوشیتدپرس، شولتز در یک کنفرانس نظامی در برلین گفت اینکه به روسیه اجازه دهیم مرزهای اروپایی را با زور جابجا کند، صلح در این قاره را در طولانی مدت به خطر می اندازد.

وی افزود: تنها کسانی که به آنچه پوتین می گوید و می نویسد، گوش نمی دهند یا نمی خوانند، می توانند نسبت به این مساله شک کنند.

شولتز گفت: وی (پوتین) می خواهد روسیه را به عنوان یک قدرت امپراطوری در اروپا با در نظر گرفتن نقشه های امپراطوری تزاری یا اتحاد جماهیر شوروی بنا کند.

صدراعظم آلمان افزود: ناتو و اتحادیه اروپا باید آماده این واقعیت باشند که روسیه تا زمانی که پوتین در قدرت است، این دو نهاد را «دشمن» تعریف می کند.

وی یادآور شد که جنگ در اوکراین، لزوم حمایت از کشورهای مورد تهدید را با ابزارهای غیرنظامی و در صورت نیاز با کمک نظامی به نمایش گذاشت.

پس از آنکه آلمان تاسیسات پالایشی متعلق به نمایندگی های شرکت بزرگ روس‌نفت روسیه را مصادره کرد، شولتز گفت که این یک گام به دور از وابستگی انرژی به مسکو است.

وی افزود: ما خود را از روسیه و هر تصمیمی که آنجا گرفته می شود، مستقل می کنیم.

وی اضافه کرد که آلمان اقداماتی انجام می دهد تا روسیه را برای کاهش تحویل نفت آماده کند.

برلین با برعهده گرفتن فعالیت های شعبه های روس نفت در آلمان هم زمان با کاهش واردات نفت خام از روسیه و توقف کامل آن تا پایان سال جاری (۲۰۲۲) می تواند پالایشگاه های متعلق به آنها را با استفاده از نفت خام کشورهای دیگر به جز روسیه، اداره کند.

مسکو تسلط خود بر پالایشگاه های نفت، خط های لوله و دیگر تاسیسات زیرساختی گاز آلمان را با واسطه شرکت های عظیم انرژی روس نفت و گازپروم، تقویت کرده است. سهم گاز روسیه در مصرف آلمان پیش از جنگ اوکراین به ۵۵ درصد رسیده بود. برلین در اوایل آوریل به صورت بی سابقه ای شعبه گازپروم را در آلمان مصادره کرد.

دولت آلمان همچنین برای رویارویی با بحران انرژی تصمیم گرفت که از نیروگاه های ذغال سنگی بهره برداری کرده و ۲ واحد نیروگاه هسته ای خود را به جای تعطیل کردن کامل آن بر اساس برنامه تا پاسان سال جاری (۲۰۲۲)، از آوریل در آماده باش نگهدارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا