سیاسی

صبحانه خبری، ۹ شهریور ۱۴۰۳؛ از دستور پزشکیان درمورد اساتید اخراجی و آخرین خبر‌ها از فوت یک متهم در لاهیجان تا سانسور اظهارات پزشکیان در مورد هاشمی در صداوسیما و توقف حکم شلاق و زندان یک هنرمند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دستور پزشکیان درمورد اساتید اخراجی
مسعود پزشکیان در مراسم تکریم و معارفه وزیر علوم وی گفت: کسی که یک کلمه به ما یاد دهد ما را بنده خود می کند. آنوقت ما اساتیدی که ما را به اینجا رساندند کنارمی زنیم و فردی جوان را بالای سر این افراد قرار می‌دهیم که به این اساتید هم بی احترامی می‌کند. بنده اعلام کردم در خصوص همه اساتیدی که به هر طریقی دانشگاه‌ها با آنان لغو قرارداد یا اخراج کردند بازنگری کنید. دانشجوها را بازگردانید. حق است دانشجو حرف بزند. دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد او فردا و آینده کشور است. دانشجو باید بتواند سوال کند.  

آخرین خبرها از فوت یک متهم در لاهیجان
الیاس حضرتی رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در پی حادثه تلخ لاهیجان، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد با تشکیل و اعزام کمیته‌ای به لاهیجان تمامی جوانب حادثه را بررسی و گزارش و نتیجه بررسی را در اسرع وقت به هیات وزیران اعلام کند. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس هم اعلام کرد: در پی حادثه فوت فردی مذکر در پاسگاه روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان، فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرد و اینچنین به قید فوریت، تیم تخصصی بازرسی کل فراجا از ۷۲ ساعت گذشته در محل حادثه استقرار یافتند. همچنین برابر دستور اکید سردار رادان تمامی متهمان حادثه تحت بازجویی و تحقیق هستند. همچنین وزیر کشور هم هیاتی را به لاهیجام اعزام کرده است. دادستان لاهیجان نیز از انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص شدن علت تامه فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان خبر داده و گفته است که متهمان با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده اند.

سانسور اظهارات پزشکیان در مورد هاشمی‌ در صداوسیما
 محسن هاشمی در یادداشتی نوشت: متاسفانه صداوسیما در اولین مراسم افتتاحیه با حضور رئیس‌جمهور امتحان مناسبی برای وفاق ملی پس نداد. آنچه باعث تاسف است، عدم اهتمام بخش خبر صداوسیما و پوشش موثر موضوع در بخش‌های مختلف خبری بود که به نظر از تفکر همچنان محدود و خارج از نظر رئیس‌جمهور مبنی بر وفاق ملی در خبر صداوسیما باشد. مخصوصاً حذف بخش‌های مهم صحبت رئیس‌جمهور در مورد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، دلایل حضور و هدف رئیس‌جمهور ممیزی شد.

توقف حکم شلاق و زندان یک هنرمند
مهدی کوهیان، عضو سابق کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما در توییتی نوشت: «تجربه دو سال گذشته، بسیار گرانقدر بود. مثلن اینکه نباید اسم هنرمندی که بابت آزادی بیان هنری محکوم به شلاق و زندان شده بود و امروز حکمش متوقف شد را ببرم. وگرنه ممکن است همین فردا دوباره حکم برود برای اجرا! باور کنید انتشار خبر خوب، نشانه ضعف شما نیست. تا با چنین بادا!»

اظهارات وزیر علوم درباره سروصدای بلند شبه علم
حسین سیمایی صراف وزیر علوم با بیان اینکه سروصدای شبه علم خیلی بلند است و سد راه ما شده گفت: عده‌ای می‌گفتند ما به کرونا اعتقاد نداریم، مگر کرونا امری عقیدتی است؟ او افزود: گاهی فرهیختگان ما فقط در رشته خودشان متخصص هستند اما تفکر علمی ندارند. 

۲ شهید در یک کارگاه از مراکز سپاه در استان اصفهان
سپاه صاحب الزمان استان اصفهان اعلام کرد بر اثر نشت گاز، در یک کارگاه از مراکز سپاه در استان اصفهان یک نفر شهید و تعداد ۱۰ نفر مصدوم شدند. ساعاتی بعد سپاه اصفهان از شهادت یک نفر دیگر از نیروهای سپاه در پی این حادثه خبر داد.  سپاه در اطلاعیه بعدی هم اعلام کرد که کل مصدومان ۱۱ نفر بودند که دو نفر شهید شدند و دو نفر نیز حالشان وخیم است.

حمله تند علیه انتصابات اخیر پزشکیان
روزنامه کیهان نوشت: با شروع روند انتصابات دولت چهاردهم، نگرانی درباره به‌کارگیری افرادی که کوچک‌ترین اعتقادی به مبانی و اصل نظام نداشته و در آشوب‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند روز افزون شده است. این روزنامه نوشته است که قائم‌پناه در حوادث ۱۴۰۱، مدعی تخلیه چشم بسیاری از افراد به واسطه شلیک نیرو‌های امنیتی شده بود و خودش در هر گزینشی مردود است، اما مسئول گزینش کشور شده. کیهان همچنین نوشته است که فاطمه مهاجرانی سابقه علنی در آشوب علیه نظام دارد و در اراک گفته بود اجازه نمی‌دهیم «مهرشاد شهید» دیگری بر خاک بیفتد.

حال عمومی محمد بحرانی خوب است
حامد جوادزاده تهیه کننده برنامه «صداتو» با اشاره به وضعیت محمد بحرانی بیان کرد که حال عمومی او خوب است.

حکم اخراج رییس مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان صادر شد
رسانه‌های آلمانی حدود پنج هفته پس از اقدام جنجالی دولت این کشور در تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، از صدور حکم اخراج محمد هادی مفتح، رئیس این مرکز از خاک آلمان خبر دادند. مفتح از تابستان ۲۰۱۸ رئیس مرکز اسلامی هامبورگ IZH بوده است. در ۲۴ ژوئیه، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان فعالیت IZH را به عنوان «مرکز مهم تبلیغاتی ایران در اروپا» ممنوع کرد. پلیس آلمان در سراسر این کشور دارایی‌ها و امکانات این مرکز و پنج سازمان وابسته آن را مصادره کرد. از آن زمان، مسجد آبی نیز تحت مدیریت فدرال بوده است. 

مذاکرات آتش‌بس غزه به جزئیات دقیقی رسیده
مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحولات جاری در مذاکرات آتش‌بس غزه را مثبت ارزیابی کرد و گفت که این مذاکرات به جزئیات دقیقی رسیده است. 

اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی درباره معافیت سربازی فرزند یک استاندار
سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: در پاسخ به ابهامات طرح شده در فضای مجازی پیرامون معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویر احمد، مستندات پرونده معافیت بررسی شد و شبهه وارد شده صحت ندارد و مورد تایید این سازمان نیست.

سه‌شنبه تعطیل نیست
مدیر روابط عمومی وزارت کشور گفت که سه‌شنبه هفته آینده تعطیلی عمومی نخواهیم داشت. او گفت: تعطیلی احتمالی ‌سه‌شنبه فقط مربوط به خراسان رضوی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا