سیاسی

صبحانه خبری، ۷ شهریور ۱۴۰۳؛ از بازگشت ظریف به دولت و خبر کرباسچی درباره رفع حصر تا اخراج گوینده جمله «نفله شدن یک دختر کرد سُنی»

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازگشت ظریف به دولت
محمدجواد ظریف نوشت: پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل بخدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس جمهور را ادامه خواهم داد. 

امید نبستن به دشمن با تعامل با همان دشمن منافاتی ندارد
رهبر انقلاب تأکید کردند: نباید به دشمن امید ببندیم و برای برنامه‌های خود منتظر موافقت دشمنان باشیم. این منافاتی ندارد که با همان دشمن در جایی تعامل کنیم، اما نباید امید و اعتماد به آن‌ها داشته باشیم. 

رضا قطبی درگذشت
رضا قطبی، رئیس تلویزیون ملی ایران در پیش از انقلاب در سن ۸۶ سالگی در پاریس درگذشت. قطبی رییس رادیو و تلویزیون ملی ایران از سال ۱۳۴۲ مقدمات راه‌اندازی این سازمان را با همراهی فرخ غفاری و سیروس هدایت فراهم کرد. قطبی پس از افتتاح آن تا پیروزی انقلاب به مدت ۱۵سال مسئولیت اداره‌اش را برعهده داشت.

رهبر انقلاب به دولت: حتماً به سفر‌های استانی بروید
رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: حتماً به سفر‌های استانی بروید و به اینکه به شما پوپولیسم و عوام گرا بگویند اعتنا نکنید. اطلاع از متن آنچه که در زندگی مردم می‌گذرد با گزارش کتبی امکان‌پذیر نیست و باید بروید، ببینید و از خود مردم بشنوید. 

ممکن است تا ۲۰ سال آینده یک چهارم آب دریای خزر خشک شود
امید صدیقی مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احتمال دارد تا ۲۰ سال آینده یک چهارم تراز آب دریای خزر خشک شود.

عذرخواهی برنامه «شیوه» بابت توهین به مهسا امینی در آنتن زنده
برنامه شیوه با انتشار تصویر یادداشتی از علی انتظاری جامعه شناس که اخیرا در این برنامه از واژگان مناسبی برای خطاب به مهسا امینی استفاده نکرده بود، عذرخواهی کرد.

اخراج گوینده جمله «نفله شدن یک دختر کرد سُنی»
روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: اردشیر انتظاری رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در پی طرح مباحثی به دور از ادبیات ایرانی و اسلامی و استفاده از تعابیری نادرست دربرنامه تلویزیونی شیوه از سمت خود برکنار شد. 

پیش بینی افزایش ۲۰ تا ۴۵ درصدی حقوق در ۱۴۰۴
بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ درحالی از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که در آن پیش بینی اولیه دولت چهاردهم، برای افزایش حقوق سال آینده برای افراد مجرد ۲۰ درصد است. لازم به ذکر است، داشتن فرزند و حق عائله مندی موجب افزایش ۲۰ تا ۴۵ درصد شده است. 

بیانات رهبر انقلاب درباره مشورت پزشکیان با ایشان در انتخاب وزرا
رهبر انقلاب در نخستین دیدار دولت چهاردهم گفتند: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم. 

آمریکا: خطر وقوع جنگ گسترده‌تر کاهش یافته
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گوید خطر وقوع جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه “تا حدودی” کاهش یافته است. 

فائزه دولتی دستیار ویژه عارف شد
محمدرضا عارف در حکمی فائزه دولتی را به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد. 

خبر کرباسچی درباره رفع حصر
غلامحسین کرباسچی از شنیده‌های خود درباره احتمال رفع حصر با فعالیت و پیگیری رئیس‌جمهوری خبر داد که به نتایج مثبتی انجامیده است. 

پزشکیان: بنزین را دلاری ۵۰ تومان می‌خریم و ۱۰ تومان می‌فروشیم
پزشکیان تأکید کرد: هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. باید دید این دیدگاه مورد قبول دانشمندان است یا خیر؟ وی افزود: زمانی که پول گندم، نهاده و حقوق بازنشسته را نداریم، بنزین را دلاری ۵۰ تومان میخریم و ۱۰ تومان می‌فروشیم. هر انسان دغدغه‌مندی این نوع سیاست را نمی‌پذیرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا