سیاسی

صبحانه خبری، ۶ مرداد ۱۴۰۳؛ از ادعای روزنامه کویتی درباره پیغام آمریکا به ایران تا ادامه گرمای بی‌سابقه در ایران

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای اسرائیل درباره برنامه ایران برای حمله به ورزشکاران و گردشگران اسرائیلی در پاریس
«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه اسرائیل در نامه‌ای که به رصد رویترز رسیده است به همتای فرانسوی خود گفت: «ما در حال حاضر ارزیابی‌هایی در مورد تهدید احتمالی توسط نمایندگان ایران و دیگر سازمان‌های تروریستی داریم که قصد دارند حملاتی علیه اعضای هیئت اسرائیلی و گردشگران اسرائیلی در طول المپیک انجام دهند.» نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به این اتهام به رویترز گفت: «اعمال تروریستی در اصول گروه‌های مقاومت جایی ندارند؛ دروغ و فریب نمی‌تواند نقش شاکی و متهم را تغییر دهد.»

چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه المپیک، شبکه راه آهن فرانسه مختل شد
شرکت راه‌آهن فرانسه، جمعه پنجم مرداد، اعلام کرد که با یک حمله گسترده مواجه شده که باعث اختلال در حرکت قطار‌ها شده است. به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، این شرکت چند ساعت پیش از آغاز مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حمله شب گذشته به سامانه قطار‌های پرسرعت، به شدت گسترده و بزرگ بوده و مناطق شمال و شرق فرانسه را تحت تأثیر قرار داده است. 

کاخ سفید: ما طی ماه‌های آینده ایران را به خاطر فعالیت‌هایش در منطقه پاسخگو خواهیم کرد
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بایدن در ۶ ماه آینده از دولت خود چه سیاستی در مقابل ایران اتخاذ خواهد کرد؟ گفت: ما طی ماه‌های آینده ایران را به خاطر فعالیت‌هایش در منطقه پاسخگو خواهیم کرد. 

کاخ سفید: تهران شاید در حال تامین مالی و تشویق برخی تظاهرات در آمریکا باشد
هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهارات دیروز نتانیاهو در کنگره درباره اینکه ایران پشت همه اعتراضات  قرار دارد، انتقاد کرد و گفت ایران شاید در حال تامین مالی و تشویق برخی تظاهرات در آمریکا باشد، اما نه همه اعتراضات و این مایه تاسف است که همه معترضان مقابل کنگره را بازیچه دست ایران توصیف کنیم. 

نبویان: مجلس به فردی که دلبسته به خارج از کشور یا فرزندان وی در خارج از کشور هستند رای اعتماد نمی‌دهد
نبویان نماینده طرفدار جلیلی تاکید کرد: افراد مؤمن، متدین، کارآمد و انقلابی می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند. فردی که دلبسته به خارج از کشور است یا فرزندان وی در خارج از کشور به سر می‌برند، یا به راحتی دروغ می‌گوید، اهل اختلاس و سو استفاده است، می‌گوید مسکن‌سازی برای مردم مزخرف است و حاضر است که هر روز ۷۰۰ نفر از مردم بر اثر بیماری کرونا کشته شوند، اما واکسن وارد نکند، کارآمد نیست و مجلس به افرادی با این روحیات رأی اعتماد نمی‌دهد. 

گرمای بی‌سابقه در ایران؛ شنبه و یکشنبه آتشین در راه
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی می‌گوید: « کشور ما طی پنجاه سال گذشته و در هر دهه، به طور میانگین ۰/۴ درجه سانتی‌گراد افزایش دما را تجربه کرده است. تا اوایل هفته آینده با توده هوای گرم مواجهیم و هیچ بعید نیست که دمای هوا در تهران به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد.» 

گزارش ظریف از آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم
رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفت: تقریبا تمامی گمانه‌زنی‌ها از نتایج بررسی نامزدها در کمیته‌ها نادرست یا ناقص بوده و بیشتر برای تشویش افکار عمومی و دامن زدن به نگرانی یا خبرسازی و فشار روانی منتشر شده‌اند. بررسی پیشنهاد‌های دریافتی برای اعضای هیئت دولت به پایان خود نزدیک شده. در صورت ضرورت از نامزد‌ها برای مصاحبه  داوطلبانه دعوت به عمل آمده است. نارضایتی‌هایی از این روند با انگیزه‌های گوناگون وجود دارد؛ از دل سوزی صادقانه تا سهم‌خواهی و انتقام‌جویی از رقیبان و یا حتی تلاش برای جلوگیری از نهادینه شدن یک روند شفاف .

ترامپ: اگر من را ترور کردند، امیدوارم آمریکا ایران را از روی زمین محو کند
دونالد ترامپ در شبکه اختصاصی خود «تروث سوشیال» نوشت: «اگر پرزیدنت ترامپ را ترور کنند و این احتمال همواره پابرجا است، امیدوارم که ایالات متحده آمریکا ایران را نابود و آن را از روی زمین محو کند. اگر چنین اقدامی نشود، رهبران ایالات متحده بُزدل و فاقد شجاعت تلقی خواهند شد». این اظهارات تند ترامپ همراه با فایل ویدیویی از اظهارات روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل منتشر شد که در آن، مقابل نمایندگان کنگره آمریکا به توطئه‌ای برای ترور ترامپ اشاره کرد که ادعا می‌شود از سوی ایران طرح‌ریزی شده است.

فشار کامالا هریس به بنیامین نتانیاهو درباره شرایط انسانی در غزه
کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، طی دیداری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به شدت او را درباره شرایط انسانی وخیم در نوار غزه تحت فشار گذاشت، دیداری که تحلیل‌گران با توجه به احتمال ریاست جمهوری خانم هریس و تغییر در سیاست واشنگتن نسبت به اسرائیل، آن را به دقت زیر نظر داشتند. 

دبیر ستاد امر به معروف زنجان: بحث حجاب ربطی به دولت‌ها ندارد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با تاکید بر اینکه فراتر از قانون از هیچ‌کس و هیچ مجموعه‌ای انتظاری نداریم، توصیح داد: بحث عفاف و حجاب نیز یک قانون اسلامی و شرعی است که به فرموده مقام معظم رهبری ربطی به دولت‌ها ندارد و یک امر فطری اخلاقی و اجتماعی است. 

ادعای روزنامه کویتی درباره پیغام آمریکا به ایران
روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع خود مدعی شد: «نمایندگان طرف آمریکایی سه شنبه گذشته به ایرانی‌ها ابلاغ کرده اند که دولت جو بایدن آماده گفتگو برای بازگشت سریع به توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از وارد کردن اصلاحات ساده در آن است.» در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «بایدن آماده امضای این توافق قبل از پایان دوران ریاست جمهوری خود است، اما ایرانی‌ها خواهان بازگشت فوری به اجرای تعهداتشان در توافق هسته‌ای هستند. مواردی وجود دارد که باید دو طرف قبل از این موضوع بر سر آن به توافق برسند.»

فرونشست سنگین زمین در میدان ونک تهران؛ یک نفر مصدوم شد
رئیس سازمان اورژانس استان تهران با بیان اینکه روز جمعه ساعت ۱۰:۲۵ گزارشی مبتنی بر فرونشست زمین در میدان ونک تهران به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد، اظهار کرد: با اعلام این گزارش بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: یک مصدوم به مرکز درمانی انتقال یافته است. 

طرح «اعمال تعرفه برای خریداران نفت ایران» در کنگره آمریکا
سناتور لیندسی گراهام از حزب جمهوریخواه، طرحی ارائه کرده است تا خریداران نفت خام یا فرآورد‌های نفتی ایران، مشمول تعرفه شوند. اگر این طرح تبدیل به قانون شد، مانع از صدور نفت توسط ایران به کشور‌هایی که با آمریکا دارای رابطه تجاری هستند، خواهد شد. 

ظریف: شما مردم بزرگ در این انتخابات، ایران را پس گرفتید
محمد جواد ظریف رییس شورای راهبردی دولت چهاردهم در سخنانی گفت: شما مردم بزرگ و فعالان ستاد‌های پزشکیان عزیز در کنار صداقت و شجاعت و سلامت پزشکیان ایستادید. در این اتفاق ایران را پس گرفتید. در این حرکت بزرگ که با تدبیر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، یاد دوم خرداد و خاتمی بزرگ را زنده داریم. 

برخورد قطار مسافربری با سکو در ایستگاه راه‌آهن تهران؛ سه نفر مصدوم شدند
سازمان اورژانس استان تهران گفت: ساعت ۹ و ۳۴ دقیقه جمعه یک قطار با سکوهای پارکینگ قطارهای مسافربری ایستگاه راه‌آهن تهران برخورد کرد که این موضوع به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد. در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که پس از اقدامات اولیه توسط کارشناسان اورژانس استان تهران به مرکز درمانی انتقال یافتند. 

ادعای اسرائیل: خرابکاری فرانسه تحت نفوذ ایران انجام شده
یسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد که «خرابکاری امروز در راه‌آهن فرانسه تحت نفوذ ایران انجام شده و قبلا در این باره به وزیر خارجه فرانسه هشدار داده است.»

کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران در روز شنبه تا ساعت ١٢
استانداری تهران اعلام کرد: در پی تداوم افزایش دما ، ادارات دولتی استان تهران، شنبه ششم مرداد ماه ساعت ١٢ تعطیل خواهند شد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا