سیاسی

صبحانه خبری، ۳ مهر ۱۴۰۳؛ از آخرین گزارش از وضعیت حادثه‌دیدگان معدن طبس تا ابلاغ شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویان و مختومه شدن پرونده شروین حاجی پور و محسن برهانی

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تخت روانچی: گفتگویی صریح و سازنده با انریکه مورا داشتم
تخت روانچی، معاون سیاسی وزیر خارجه نوشت: در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفتگویی صریح و سازنده با انریکه مورا داشتم. در این گفتگو، به طور خاص، بر موضوعات مرتبط با رفع تحریم و هسته ای تمرکز داشتیم. ایران، آماده است تا سهم خود را با حسن نیت انجام داده و به نگرانی ها و منافع متقابل از طریق دیپلماسی عزتمندانه بپردازد. 

حمله اسرائیل به بیروت / هدف حمله، علی کرکی، نفر سوم حزب الله بود
 جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل روز دوشنبه به جنوب و شرق لبنان حمله کردند. در این رابطه  سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که هدف حمله هوایی بیروت، علی کرکی، نفر سوم حزب‌الله بوده است که رتبه‌ای معادل شکر و عقیل دارد.  منبعی ارشد در حزب الله گفت: علی کرکی در سلامت کامل به سر می‌برد و به مکانی امن منتقل شده.

مخبر مشاور و دستیار رهبر انقلاب شد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسائی و بکارگیری نیرو‌های جوان و نخبه جهت کمک به دستگاه‌های مختلف، تعیین کردند. 

توضیح رییس دانشگاه علامه طباطبایی درمورد اساتید اخراجی
رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هر استادی که ارتباط استخدامی‌اش با دانشگاه قطع شده، اگر درخواست همکاری مجدد بدهد، دانشگاه موظف به بررسی مجدد این درخواست است. 

عدم رعایت ایمنی در معدن طبس مشهود بوده
معاون دادستان کل کشور گفت: بنابر مشاهده برخی سوابق اداره کار مشخص شد برخی موارد عدم رعایت ایمنی در حادثه معدن طبس مشهود بوده است. وی با تاکید بر این که تا زمان تکمیل تحقیقات قضایی از اعلام نظر خودداری شود، گفت: باید به جمع بندی قضایی برسیم. عزم دستگاه قضایی رسیدگی دقیق و قاطع به قصور‌های احتمالی است. 

ابلاغ شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویان
شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویان که به امضای وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دولت چهاردهم رسیده است، برای اجرا به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد. بر این اساس، تجسس در حریم خصوصی دانشجو یا اطلاعات و طرح سوالات غیر مرتبط با موضوع تخلف جاری ممنوع است. تهیه مخفیانه هرگونه فیلم، صوت و تصویر نظیر تجسس در صفحات مجازی شخصی دانشجو نمی‌تواند مستند تصمیم‌ها قرار بگیرد و دانشجو تا زمان اثبات تخلف و قطعیت حکم انضباطی از کلیه امتیازات دانشجویی برخوردار است.

شروین حاجی پور: عفو شدم
«شروین حاجی پور»، خواننده، با انتشار ویدئویی از پایان روند رسیدگی به پرونده خود خبر داد و اعلام کرد که پرونده او شامل عفو شده و کاملا مختومه شده است. 

عراقچی: تلاش داریم دور جدیدی از مذاکرات در حوزه هسته‌ای آغاز شود
وزیر امور خارجه گفت: تلاش ما این است که دور جدیدی از مذاکرات در حوزه هسته‌ای شروع شود. آمادگی آن را داریم و اگر طرف‌های مقابل آمادگی داشته باشد می‌توانیم در سفر نیویورک شروع مجددی از مذاکرات را داشته باشیم.

آمار شهدا در جنوب لبنان به ۳۵۶ نفر رسید
وزیر بهداشت لبنان می‌گوید آمار شهدای حملات اسرائیل به بیش از ۳۵۶ نفر رسیده است.فراس بیض گفته ۱۲۴۶ نفر هم در این حملات مجروح شده‌اند. این مرگبارترین روز حملات اسرائیل به آنسوی مرزهای شمالی خود و جنوب لبنان در دو دهه گذشته است. 

عراقچی: نقل قول از رئیس‌جمهور درمورد اسراییل صحت ندارد
وزیر امور خارجه که هم‌اکنون همراه رئیس‌جمهور در نیویورک است نقل قول برخی رسانه‌ها از رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ایران آماده کاهش تنش با اسراییل است را به شدت تکذیب کرد و گفت که آقای پزشکیان به هیچ عنوان چنین اظهاراتی نداشته است. 

محسن برهانی آزاد شد
احمد برهانی، برادر محسن برهانی، استاد حقوق و جزای بازداشتی با تایید خبر آزادی برادرش، اظهار کرد: «آقای دکتر برهانی امروز، پس از حدود ۷۹ روز حبس، با استناد به عفو اعلامی اخیر قوه قضائیه از زندان آزاد و پرونده او مختومه شد.»  

آخرین گزارش از وضعیت حادثه‌دیدگان معدن طبس
رئیس سازمان مدیریت بحران درباره وضعیت حادثه‌دیدگان معدن طبس گفت: درحاضر حاضر تا انتهای تونل ۵۰ متر باقی مانده است. ۱۳ نفر همچنان در تونل محبوس هستند. امدادگران باید هر ۱۰ متر را به تناوب پایین روند. سرعت امدادرسانی به میزان و غلظت گاز متان موجود در داخل تونل بستگی دارد. 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا