سیاسی

صبحانه خبری، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳؛ از توزیع شبنامه علیه صالحی امیری در مجلس تا توضیحات قوه قضاییه درباره پرونده شلیک به آرزو بدری

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توزیع شبنامه علیه صالحی امیری در مجلس
به دنبال انتشار شبنامه ای علیه صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، قالیباف از این موضوع انتقاد کرد و نام توزیع کننده این برگه ها را اعلام کرد. قالیباف خطاب به مالک شریعتی، نماینده مجلس و سخنگوی ستاد زاکانی در انتخابات گفت «آقای مالک! نمی‌خواستم اسم بیاورم ولی الان خودتان بلند شدید و اعتراض کردید، باید بگویم که شما هم می‌دانستید، هم با انتشار کاغذ شما مخالف شد و هم خلاف قانون آن را منتشر کردید.»

حمله خضریان، عضو پایداری به وزیر پیشنهادیِ میراث فرهنگی
خضریان، عضو پایداری و مخالف وزیر پیشنهادیِ میراث فرهنگی ادعا کرد: آقای صالحی‌امیری در زمان فتنهٔ ۸۸ در نامه‌ای ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده است. می‌خواهیم به کسی که جزو عناصر فعال فتنهٔ ۸۸ است رأی بدهیم تا وزیر میراث فرهنگی بشود؟! حکم بازداشت صالحی امیری [در سال ۸۸] صادر شد ولی بنا به مصالحی اجرا نشد؛ چرا اجرا نکردید؟ این آدم در فتنه نقش داشته، حالا می خواهید او را وزیر بکنید.

هوشنگ حریرچیان، بازیگر سینما درگذشت
هوشنگ‌ حریرچیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت. این بازیگر پیشکسوت که تجربه حدود ۶ دهه فعالیت هنری را در کارنامه دارد، در فیلم‌هایی چون جعفرخان از فرنگ برگشته، فرش باد، یک بوس کوچولو، قاعده بازی و دو خواهر به ایفای نقش پرداخت. 

آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق قطع می‌شود
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق گفت: افراد غیرمرتبط مسئولیتی برای ارائه آمار واردات تلفن‌های همراه قاچاق ندارند. 

۲ ابهام باقی‌مانده لایحه حجاب رفع شد
موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از رفع رفع ۲ ابهام باقی‌مانده و ارسال مجدد لایحه حجاب به شورای نگهبان خبر داد. 

حمایت پسر شهید فخری زاده از عراقچی
مهدی فخری زاده پسر شهید فخری زاده در توییتی با حمایت از عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه نوشت: متاسفانه مشاهده می‌کنم که عده‌ای از برخی مصاحبه‌ها و گفته‌های من استفاده می‌کنند جهت رسیدن به اهداف سیاسی خاص و تخریب آقای دکتر عراقچی. بنابر این لازم میدانم از روی وظیفه عنوان کنم که نظر شهید در مورد آقای دکتر عراقچی بسیار مثبت و مورد تایید بود و همواره از ایشان ذکر خیر داشت. 

ظفرقندی: به جای فریاد در تریبون‌ها باورمان را در عمل نشان دهیم
وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، تجربیات و امکانات موجود کشور دست به دست هم بدهیم و برای حل مشکلات مردم و کشور تلاش کنیم، گفت: معتقدم باید به جای فریاد در تریبون‌ها باورمان را در عمل نشان دهیم و مانند دوران دفاع مقدس به عهد خویش وفا کنیم و هر وقت ضرورت اقتضا کند مانند همان دوران در میدان حاضر خواهیم بود. 

واکنش صالحی امیری به اتهامات نمایندگان جریان رادیکال
سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی در جریان دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت‌های و برنامه‌های خود گفت: بعد از ۱۰ سال در این تریبون حرف‌هایی زدند که ۱۰ سال قبل گفته بودند. در همین تریبون اتهاماتی را مطرح کردند که در گذشته هم گفته بودند. گفتم دروغ است ولی باور نکردند. رفتیم با آنان دادگاه، گفتیم اسناد بدهید، از هزاران افراد در جنوب، یک نفر شکایت کرده، دادستان سازمان قضائی او را خواست و پرسید با شما برخورد شده؟ گفت بله اما وقتی پرسش بیشتر کرد، گفت که فلانی من را تحریک کرده است. دادستان قضائی براساس این موضوع حکم منع تعقیب برای ما صادر کرد. او گفت: من عذرخواهی نمی‌کنم؛ چیزی را که نگفته ام از من می‌خواهید عذرخواهی کنم؟ من به جرم نکرده اعتراف نمی کنم. دروغ گفتید که من بازداشت شده ام؛ من یک روز بازداشت نشده ام. مرا نهادهای امنیتی تائید کردند. مقامات سپاه هم تائید کردند، چون هیچگونه اتهامی متوجه من نبود.

ممکن است دوره انتظار برای پاسخ ایران به اسرائیل طولانی شود
سردار نایینی سخنگوی سپاه گفت: امروز رژیم صهیونستی شکست را پذیرفته و حتی سیاستمداران آمریکایی به این‌موضوع اذعان دارند و تا کنون به هیچکدام از اهداف خود نرسیده‌اند. سخنگوی سپاه تاکید کرد: زمان به نفع ما است و ممکن است دوره انتظار این پاسخ طولانی شود. سردار نائینی خاطرنشان کرد: هیچ تعرضی به اهداف ایران بدون پاسخ گذاشته نشده است و دشمن باید منتظر ضربات حساب شده و دقیق در زمان خودش باشند.

توضیحات قوه قضاییه درباره پرونده شلیک به آرزو بدری
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دادستانی برای روشن شدن ابعاد ماجرای وارد کردن آسیب به خانم‌ها نفس حاجی شریف و آرزو بدری از سوی نیروی انتظامی و نحوه برخورد با مقصرین حادثه گفت: با همکاری خوب فراجا در این خصوص، مامورین حاضر در صحنه  شناسایی و احضار شدند. تاکنون در این پرونده مجموعا ۸ نفر احضار شدند، بازجویی لازم از این افراد انجام شده و پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات است. شاکیه به پزشک قانونی معرفی شده و نتیجه پزشکی قانونی هم واصل شده که موضوع در حال بررسی است. سخنگوی قوه قضاییه گفت: براساس گزارش فراجا اساسا موضوع مرتبط با مساله حجاب نبوده و آنچه در فضای مجازی عنوان شده یک فضا سازی رسانه‌ای است. موضوعی که مطرح بوده عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه بوده و تعقیب و گریزی که رخ داده است، دراین رابطه با توجه به اقدامی که مامور انجام داده بلافاصله ضارب دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می‌برد.

متهم اصلی پرونده چای دبش در بازداشت است
جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در خصوص وضعیت پرونده «چای دبش» و آخرین اقدامات و برخورد‌ها با عوامل این پرونده، گفت: در خصوص چای دبش تحقیقات گسترده‌ای از زمان تشکیل پرونده صورت گرفته و تقریباً از ٢٠٠ نفر از اشخاص حقیقی که به عنوان اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل در این شرکت و شرکت‌های تابعه بوده اند تحقیقات لازم به عمل آمده است. وی افزود: در حال حاضر ٩ شرکت وابسته شرکت دبش فعال هستند و تعدادی از شرکت‌هایشان نیز غیرفعال اند این شرکت‌ها از ٢١ بانک تسهیلات ریالی به میزان ٣٣٠ هزار میلیارد ریال اخذ کرده بودند و تعهدات سنگینی در این خصوص داشتند. وی افزود: در مورد این پرونده تحقیقات گسترده ای صورت گرفته و تاکنون ۶۵ تا ٧٠ نفر احضار شده اند.  سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر مدیران وزارت جهاد کشاورزی و سه نفر از کارمندان گروه دبش در بازداشت هستند.وی افزود: همچنین متهم اصلی «اکبر رحیمی» است که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز و کالا و عدم تودیع وثیقه ١۵٧ هزار میلیاردی در بازداشت است. 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا