سیاسی

صبحانه خبری، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳؛ از تلاش نمایندگان تندرو مجلس برای رای نیاوردن چند وزیر پیشنهادی تا بیانیه ۷۷ دیپلمات سابق ایران درباره ظریف

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شاگرد مصباح: بخشی از اصلاح‌طلبان معتقدند ولایت فقیه معنا ندارد
روانبخش، نماینده  مجلس و شاگرد مصباح یزدی  در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار گفت: بخشی از اصلاح‌طلبان معتقدند ولایت، عصمت و ولایت فقیه و حکومت دینی معنا ندارد. ما با این اصلاح‌طلبان زاویه‌ داریم. آقایان ظفرقندی و میدری از این گروه هستند.  اگر کسی اعتقاد به ولایت فقیه داشته باشد معنا و مفهوم ندارد بیاید دربرابر رهبری نامه جام زهر بنویسد.

میدری: بر گذشته‌ها صلوات بفرستیم
میدری وزیر پیشنهادی کار گفت: اجازه دهید و تسهیل و تسریع کنید که اختلافات هر چه بوده گذشته است؛ بر گذشته ها صلوات بفرستید نه به خاطر من و دکتر ظفرقندی که گذشته‌ها باید عبرت آینده باشد و اختلافات مربوط به اختلافات یک خانواده است؛ بتوانیم دورانی از وفاق ملی را رقم زنیم.  

پرواز پهپاد حزب الله برفراز خانه نتانیاهو؟
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: حزب‌الله مظنون به پرواز یک پهپاد شناسایی بر فراز محل اقامت نتانیاهو در قیصریه است. هواپیما‌های ارتش که به منطقه اعزام شدند، نتوانستند مکان پهپاد را پیدا کنند. 

سخنگوی ستاد زاکانی: ظفرقندی همچنان از سران فتنه تمجید می‌کند
مالک شریعتی، سخنگوی ستاد زاکانی در انتخابات اخیر و نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: تخصص ظفرقندی برای همه ما محرز است و سوابق جهاد و جبهه او برای ما روشن است، ولی ملاک حال فعلی افراد است. آقای ظفرقندی همچنان از سران فتنه تمجید می‌کنند. ظفرقندی گفته است همان مواضع گذشته را دارم. ایشان همچنان از سران فتنه دفاع می‌کند. مطالب ایشان در فضای مجازی موجود است. گفته است آمبولانس‌ها را با نیروهای نظامی پر کرده‌اند. سیاسی ترین مواضع از سوی ظفرقندی صادر شده از کوی دانشگاه ۷۸ تا فتنه ۸۸. او اغتشاشات ۱۴۰۱ را جنبش پاک قلمداد کرد.

قالیباف: صلاحیت همه ۱۹ وزیر پیشنهادی تایید شده
قالیباف در پاسخ به تذکر رضایی، نماینده دشتستان در مجلس گفت: صلاحیت همه ۱۹ وزیر پیشنهادی در دستگاه‌های ذیربط تایید شده که به مجلس آمده‌اند.

حمله مشاور جلیلی به عراقچی
ثابتی تاکید کرد: نباید بیاییم و بگوییم که با اروپا برای انزوای آمریکا مذاکره می‌کنیم. عراقچی سال ۹۶ گفت برجام برای رفع مشکلات اقتصادی نبود، بلکه برای امنیت زدایی از پرونده هسته‌ای بود. دیپلمات حرفه‌ای بودن به پرتاب کردن خودکار نیست؛ به این است که متنی را امضا کنیم که قابل پیش‌بینی باشد.

کنایه عراقچی به مشاور جلیلی
عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه خطاب به امیرحسین ثابتی، مشاور جلیلی و نماینده مجلس گفت: من نمی‌گویم مرگ بر وطنی که هموطنم عراقچی است، من می‌گویم جانم فدای وطنی که به منتقد دولت اجازه می‌دهد صحبت کند و حتی ولایت‌پذیری مجلس را زیر سوال می‌برد. 

ظفرقندی: اگر دخالت بزرگان نبود امروز پزشکیان رییس جمهور نبود
ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس گفت: گفتند من گفته ام انتخابات مهندسی شده. دکتر پزشکیان که الان رییس جمهوری هستند در آن انتخابات رد صلاحیت شدند و اگر دخالت بزرگان نبود امروز پزشکیان رییس جمهور نبود بالاخره نمی توان واقعیت را کتمان کرد. اگر بدون دلیل حذف کنند انتخابات در آن ناحیه مخدوش می شود. 

بیانیه ۷۷ دیپلمات سابق ایران درباره ظریف
۷۷ دیپلمات ارشد سابق ایران طی بیانیه ای خواستار حفظ و استفاده از ظرفیت های محمدجواد ظریف در دولت پزشکیان شدند.  در بخشی از این بیانیه آمده است: عقده ها، حسادت ها، توهین ها، تهمت‌ها و بی وفائی‌ها نباید چشم ما را بر ضرورت حضور و مشارکت فرزندان رشید و سرافراز این ملت در دولت جدید ببندد؛ که اگر ببندد، آیندگان ما را نخواهند بخشید. تاریخ ایران سرشار از این نابخشودگی‌های عبرت آموز است. 

همتی: مشکلات ریشه‌دار کشور را به نقاط بحرانی نزدیک کرده
عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه رای اعتماد خود گفت: همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور  به کار خواهم گرفت. مشکلات ریشه‌دار کشور را به نقاط بحرانی نزدیک کرده و راه بسیار پرخطری با انتخاب‌های محدود وجود دارد. او گفتت: از قیمت‌گذاری دستوری اجتناب خواهد شد و مناطق آزاد را برای توزیع پست نمی‌خواهیم بلکه برای اقتصاد کشور می‌خواهیم.

ادعای وال استریت ژورنال درمورد نحوه ردیابی فرمانده ارشد حزب الله
به گفته یکی از مقامات حزب الله و آنگونه که روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش می‌کند، یک تماس تلفنی باعث شد تا فواد شکر، از فرماندهان ارشد حزب الله به طبقه هفتم ساختمان محل اقامت خود برود و در حمله هوایی دقیق اسرائیل ترور شود. این تماس احتمالاً توسط شخصی صورت گرفته است که به سیستم ارتباطات داخلی حزب‌الله نفوذ و آن را هک کرده بود. 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا