سیاسی

صبحانه خبری، ۲۶ مرداد ۱۴۰۳؛ از شهادت یکی از نیرو‌های هوافضای سپاه در سوریه تا ماجرای مهر‌های شرکت‌های خارجی در دفتر قفل‌شده شرکت دبش در شهرری

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کاخ سفید: ایران از تهدید خود برای حمله به اسرائیل دست برنداشته
کاخ سفید اعلام کرد: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران از تهدید خود برای حمله به اسرائیل دست برنداشته و ممکن است با استفاده از حزب‌الله یا حوثی‌ها حمله‌ای را انجام دهد. کاخ سفید می گوید معتقدیم که حمله ایران به اسرائیل ممکن است در روزهای آینده اتفاق بیفتد.

شهادت یکی از نیرو‌های هوافضای سپاه در سوریه
سرهنگ پاسدار احمدرضا افشاری از نیرو‌های مستشاری هوا فضای سپاه در سوریه بر اثر جراحات وارده ناشی از بمباران هوایی به شهادت رسید.

تکذیب شهادت فرمانده شاخه نظامی حماس
اسامه حمدان عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد که فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی حماس، در صحت و سلامت است و ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر ترور او در جریان بمباران وحشیانه منطقه المواصی خان‌یونس صحت ندارد. 

علم‌الهدی: دیگر نمی‌شود به سبک قدیم منبر رفت
علم الهدی امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: البته در تربیت و جذب روحانیون باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که ذائقه مردم با گذشته تفاوت پیدا کرده است و دیگر نمی‌توان با بیان صرف روایات مردم را پای منبر جذب کرد، بلکه باید روند خطابه‌ها به سمت تحلیلی شدن حرکت کند. او اضافه کرد: روایتی که بر منبر گفته می‌شود چه در مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی باید دارای تحلیل داشته باشد، دیگر نمی‌شود به سبک قدیم منبر رفت.

شرط عجیب برای صدور مجوز خوانندگان رپ
«محمود سالاری» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: هنوز مجوزی برای موسیقی رپ صادر نشده است. مجوزی برای اثری صادر شده است که پاپ بوده است و آن خواننده‌ای که مشهور به رپ‌خوانی است در آن اثر رپ نخوانده و ژانرش پاپ است. در حقیقت ما به موسیقی پاپ او مجوز دادیم. دو اسم دیگری هم که مطرح شده بود را بررسی کردم، آن دو خواننده هم قرار بر این بود که اگر در گونه پاپ بخوانند مجوز بگیرند. 

ادعای گوگل درمورد نقش ایران در حملات سایبری به کارزارهای ترامپ و هریس
شرکت گوگل طی گزارشی مدعی شد که که هکرهای تحت حمایت ایران در حملات سایبری به ستادهای انتخاباتی نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دست داشته‌اند. 

ماجرای مهر‌های شرکت‌های خارجی در دفتر فقل‌شده شرکت دبش در شهرری
در زمان حضور رئیس قوه قضاییه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۲، بخشی از پرونده چای دبش با حضور متهم پرونده در حال بررسی و بازپرسی بود. در جریان حضور اژه ای در این شعبه، اسناد بازرگانی و گمرکی مکشوفه در بازرسی از دفتر شرکت دبش شاملِ پرینت رنگی جهت ساخت اسناد جعلی، مُهر‌های خارجی، مُهر‌های شرکت‌های ذینفعِ واحدِ دبش و غیره، به رؤیت رئیس قوه قضاییه رسید. 

پزشکیان: هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست
رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست، گفت: در این دولت از هر فردی که بتواند قدمی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود وضعیت مردم بردارد به گرمی استقبال خواهد شد. 

تصادف مرگبار تریلی با ۱۱ خودرو در خیابان استخر تهران
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از تصادف مرگبار تریلر حامل سنگ با ۱۱ خودرو و چندین مغازه در خیابان استخر خبر داد. وی افزود: یک دستگاه تریلر ۱۸ چرخ که بار سنگ ساختمانی داشته در این مسیر به دلیل نامشخصی که باید بررسی شود با چندین خودرو که در حال حرکت بوده و یا کنار خیابان پارک بوده، برخورد کرده است و ۱۱ خودرو دچار آسیب شده و سپس تریلر وارد پیاده رو شده و با تیر برق و چندین درخت و دو ساختمان برخورد کرده که حدود ۳ تا ۴ مغازه داشته است. در این حادثه تا ۳ مرد و یک دختر ۳ ساله شدیداً دچار مصدومیت شده اند و یک زن جوان دقایق اولیه جان خود را از دست داده است همچنین راننده تریلر که مرد ۳۵ بوده از خودرو خارج شده و جزو آمار مصدومان است.

پاسخ تند پدر حسن یزدانی به انتقادات از پسرش
علی‌اعظم یزدانی، پدر حسن یزدانی گفت: حسن تا جایی که توان داشت، مثل یک سرباز مبارزه کرد. بعضی‌ها انگار از کشتی چیزی نمی‌فهمند. به هر حال هر انسانی دشمنانی دارد. حتی رهبر و رییس جمهور ما هم دشمن دارند. برخی به او حسادت می‌کنند. حسن با یک دست کشتی گرفت، کسانی که راجع به او نظر منفی می‌دهند، می‌توانند با یک دست دکمه شلوارشان را ببندند؟ حسن تا آخرین نفس برای میهنش جنگید.

دادگاه کودتای ۲۸ مرداد پس از ۷۱ سال
اولین جلسه رسیدگی به پرونده کودتای ۲۸ مرداد هفته آتی در شعبه ۵۵ امور بین‌الملل مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می شود. 

ماجرای مهر‌های شرکت‌های خارجی در دفتر قفل‌شده شرکت دبش در شهرری
در زمان حضور رئیس عدلیه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۲، بخشی از پرونده چای دبش با حضور متهم پرونده در حال بررسی و بازپرسی بود. در جریان حضور اژه ای در این شعبه، اسناد بازرگانی و گمرکی مکشوفه در بازرسی از دفتر شرکت دبش شاملِ پرینت رنگی جهت ساخت اسناد جعلی، مُهر‌های خارجی، مُهر‌های شرکت‌های ذینفعِ واحدِ دبش و غیره، به رؤیت رئیس قوه قضاییه رسید. بازپرس پرونده درباره ماجرای مهرهایی که مدیران شرکت دبش به یک واحد اداری در شهرری منتقل و در دفتر را قفل کردند گفت:  بعضی از این مهرها را نپذیرفته‌اند، اما همه مهرها در یک کارتن در واحدی اداری در شهرری پیدا شدند. متهم پرونده اما ادعا کرد که بعضی از این مهرها متعلق به شرکت‌های خارجی است که با آن‌ها کار می‌کردیم و نماینده در تهران و در دفتر ما پای نامه‌ها و فاکتورها مهر را می‌زد. رئیس دستگاه قضا از متهم پرسید: وقتی نماینده‌ها رفتند چرا مهرها را با خودشان نبردند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا