سیاسی

صبحانه خبری، ۲۶ تیر ۱۴۰۳؛ از وحشت مردم پس از شلیک سهوی چند تیر هوایی در حرم شاهچراغ تا اتهام زنی سنگین «فارس» به دو عضو منتقد زاکانی در شورای شهر

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران
سفارت جمهوری آذربایجان در تهران امروز دوشنبه فعالیت‌های خود را رسما در آدرس و محل جدید (دروس) از سرگرفت. 

زن بلوچ و ایرانی‌تبار وزیر آموزش و پرورش امارات شد
ساره امیری، بانوی ایرانی‌الاصل به عنوان وزیر آموزش و پرورش امارات متحده عربی منصوب شد. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی این خبر را در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد. 

مومن نسب: همستر کامبت معادلات انتخاباتی را تغییر داد
روح‌الله مومن نسب صاحب ایده «اعدام VPN فروش ها» در حساب خود در یک شبکه اجتماعی با بازنشر یکی از پست‌های خود پیرامون برنامه «همستر کامبت» در تلگرام نوشت: «ایرانِ مظلوم ما همچنان در تلۀ تله‌گرام گرفتار است…شیرمردانِ آرش‌تبار! چرا غافل‌ید؟ با توطئۀ سایبری دشمن؛ موش، گربه را به بازی گرفت! آن‌ها در یک مداخلۀ سایبری توانستند معادلات انتخاباتی را تغییر دهند…». 

وحشت مردم پس از شلیک سهوی چند تیر هوایی در حرم شاهچراغ
خبرگزاریها از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف حرم شاهچراغ خبر دادند و نوشتند که ‏مردم از ترس به پشت بام‌ها رفته‌اند. با این حال معاون وزارت کشور گفت هیچ موضوع امنیتی در شیراز رخ نداده و چند تیر هوایی به صورت سهوی شلیک شده. فرمانده نیروی انتظامی فارس هم گفت: هیچ خبری نیست؛ تنها یک سارق را دستگیر کردیم. اورژانس نیز تاکید کرد ۳ نفر به دلیل ماندن زیر پای جمعیت مصدوم شدند.

مسئله امروز ما، استمرار یا عدم استمرار مدیریت زاکانی بر شهرداری تهران است
«مهدی اقراریان» عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقاداتی که نرجس سلیمانی به عملکرد شهرداری تهران داشتند و پاسخی که سید محمد آقامیری در تایید عملکرد آن دادند، شما چه ارزیابی درخصوص عملکرد شهرداری دارید؟ گفت: مسئله ای که امروز ما با آن مواجه هستیم، استمرار یا عدم استمرار مدیریت آقای زاکانی بر شهرداری تهران است. 

اتهام زنی سنگین «فارس» به دو عضو منتقد زاکانی در شورای شهر
مهدی اقراریان و ناصر امانی، دو عضو شورای شهر تهران با انتقاد از  گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «پشت پرده دعوای شورا» نوشتند که با سردار سلامی در این خصوص  صحبت کرده اند و در مقابل این اتهامات ساکت نخواهند نشست. فارس در بخشی از گزارش خود درباره جنجالهای شورای شهر نوشت که «یکی از اعضای شورای شهر درباره هجمه ۲ عضو شورا به شهردار تهران گفته اقراریان توقع داشت شهردار منطقه محل سکونتش را خودش معرفی کند. امانی هم پس از دستگیری برادرش به جرم دریافت رشوه، شروع به مخالفت کرد.»

قوه قضاییه: نقض حکم اعدام متهم آزار و اذیت بانوان در پارک مهرگان صحت ندارد
قوه قضاییه شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار و اذیت بانوان در پارک مهرگان را تکذیب و اعلام کرد: دیوان عالی کشور در جریان رسیدگی به این پرونده صرفا به دلیل نقص در تحقیقات، پرونده را به دادگاه ارسال کرده است که پس از رفع نقص، پرونده مجدد به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

پزشکیان: اگر ما حق را بین مردم پیاده نکنیم، گریه کردن ما برای امام حسین فقط یک گریه کردن صرف است‌
رئیس‌جمهوری منتخب گفت: اگر ما حق را بین مردم، جوامع و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما برای امام حسین (ع) فقط یک گریه کردن صرف است‌. اگر ما مدیران و مسئولان و کسانی که مدعی هستند به حق عمل کنند و به عدالت رفتار کنند مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟ 

دونالد ترامپ، «جی دی ونس» را برای معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد
دونالد ترامپ با انتشار متنی در شبکه اجتماعی «تروث» سناتور جی دی ونس را به عنوان گزینه خود برای معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد. رامپ با اشاره به سابقه حضور این جمهوری‌خواه جوان در ارتش آمریکا به تحصیلات حقوقی او و همچنین موفقیتش در کارآفرینی و تجارت اشاره کرد و نوشت او «به شدت بر افرادی متمرکز خواهد شد که به طرز درخشانی برای آن‌ها جنگیده است، کارگران و کشاورزان آمریکایی». جی دی ونس یک سرمایه‌دار و نویسنده کتابی پرفروش است که در سال ۲۰۲۲ در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سنا در ایالت اوهایو رقیب دموکراتش تیم رایان را شکست داد و جای سناتور جمهوری‌خواه راب پورتمن را، که در حال بازنشستگی بود، گرفت. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا