سیاسی

صبحانه خبری، ۲۴ مرداد ۱۴۰۳؛ از واکنش پزشکیان به انتقادها از لیست وزرای پیشنهادی تا ادعای واشنگتن پست درباره عدم حمله نظامی ایران به اسرائیل

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اوکراین: ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کردیم
یک فرمانده ارشد اوکراینی مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور موفق شده‌اند حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را در منطقه کورسک، تحت کنترل خود درآورند. الکسی اسمیرنوف، فرماندار کورسک نیز خبر داد که حدود ۱۲۱ هزار نفر از مناطق جنگی خارج شدند که تعداد کل این افراد را به ۱۸۱ هزار نفر می‌رساند. اسمیرنوف همچنین بیان کرد که ۲۸ روستا به کنترل ارتش اوکراین درآمده است و مساحتی به عمق ۱۲ کیلومتر و عرض ۴۰ کیلومتر در اختیار مهاجمان قرار دارد.

نامهٔ قوه‌ قضائیه برای برگرداندن ساشا سبحانی
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در نامه‌ای به سرپرست وزارت امور خارجه، خواستار پیگیری ویژه استرداد محکوم علیه محمدجواد (ساشا) سبحانی از اسپانیا به ایران شد. 

واکنش پزشکیان به انتقادها از لیست وزرای پیشنهادی
پزشکیان گفت: در مرحله انتخاب و بررسی کابینه از صاحبنظران متعددی مشورت گرفتیم و تلاش کردیم با رویکرد وفاق و همدلی، بهترین وضعیت ممکن را با ظرفیت‌های موجود رقم بزنیم. صبر کنید کابینه کار کند و آن‌را از روی عملکردش نقد کنید. 

پوتین به مذاکرات صلح با اوکراین پایان داد
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد با کشوری که به تاسیسات هسته‌ای حمله می‌کند نمی توان مذاکره کرد و روسیه قطعاً در این جنگ پیروز خواهد شد. 

ادعای ترامپ: ایران به اسرائیل حمله نخواهد کرد
دونالد ترامپ نامزد انتخابات آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که همه منتظر حمله‌ای از سوی ایران علیه اسرائیل هستند، اما ایرانیان حمله نخواهند کرد. 

پیکر دختر بچه الیگودرزی پس از ۶ روز پیدا شد
پیکر آی‌نور دختر بچه الیگودرزی پس از ۶ روز در یک چاه فاضلاب پیدا شد. بنابر اعلام فرماندار الیگودرز نیروهای عملیاتی در حال عزیمت به محل این چاه هستند تا پیکر را خارج کنند. 

اولین ابلاغیه پزشکیان
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی آموزش و پرورش در اولین ابلاغیه‌ی این شورا در دولت چهاردهم، مجوز جذب ۷۰ نفر معلم بازنشسته را صادر و ابلاغ کرد. 

ادعای واشنگتن پست: پاسخ ایران به ترور هنیه پرتاب موشک نیست
واشنگتن پست طی گزارشی مدعی شد که پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نظامی نخواهد بود. 

افزایش دمای شهر نجف به ۴۷ درجه بالای صفر
در آستانه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، بر اساس اطلاعات و داده‌های سازمان هواشناسی آسمان دیروز شهر‌های زیارتی عراق صاف همراه با وزش باد و غبار رقیق است. بیشینه دما نجف به ۴۷ درجه بالای صفر می‌رسد. 

حمله سایبری به مصاحبه ترامپ و ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس
ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی ایکس گفت که مصاحبه وی با دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این پلتفرم به دلیل حمله سایبری با نقص فنی مواجه شد. 

اسرائیل ۸۴ درصد غزه را اشغال کرده
معاون سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: «در مجموع، حدود ۳۰۵ کیلومتر مربع یا نزدیک به ۸۴ درصد از نوار غزه، تحت دستور تخلیه توسط ارتش اسرائیل قرار گرفته است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا