سیاسی

صبحانه خبری، ۲۱ تیر ۱۴۰۳؛ از واکنش زاکانی به درخواست ۱۵۰ هزار شهروند برای برکناری او تا اعلام زمان برگزاری مراسم تنفیذ پزشکیان

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

۷ مرداد؛ مراسم تنفیذ پزشکیان
مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. 

افت فاحش سرعت اینترنت
همزمان با افت فاحش سرعت اینترنت  مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از قطعی ۴۰ درصد از ظرفیت ورودی اینترنت بین‌الملل خبر داد و گفت: افت شبکه ارتباطی کشور به‌زودی برطرف خواهد شد. با گذشت چندین ساعت از این وعده هنوز اینترنت کشور دچار اختلال است و عملا اتفاقی نیفتاده است.

واکنش زاکانی به کارزار برکناری شهردار تهران
شهردار تهران با اشاره به این که متن کارزار منتشر شده سراسر تهمت و غیرقانونی بود، گفت: محکم‌تر از قبل به کار ادامه خواهیم داد. علیرضا زاکانی با اشاره به بحث‌های حاشیه‌ای مطرح شده پس از انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: متن کارزار منتشر شده سراسر تهمت و غیرقانونی بود و نمی‌دانم از کجا چنین مواردی مطرح شده است. او با تاکید بر اینکه ابن اقدامات از نظر قانونی اثری ندارد گفت: جمع‌کردن امضا برای عزل شهردار مثل این است که بعد از شرکتِ مردم در انتخابات، یک عده برای پس‌گرفتنِ آن آرا امضا جمع کنند.

مراسم تحلیف پزشکیان ۹ مردادماه برگزار می‌شود
مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که ۹ مرداد مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 

توضیح وزیر کشور درباره پلمب دفتر ترکیش ایرلاین
احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: دفتر ترکیش ایرلاین به دلیل درگیری با نیروی انتظامی پلمب شده بود و امروز [دیروز] نیز رفع پلمب شد. دو روز پیش ابراهیم سوزنچی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته بود: اردوغان زنگ زده و یکساعت با رئیس جمهور منتخب صحبت کرده که انشاءلله روابط رو حسنه کنیم.  همین امروز اماکن رفته دفتر ترکیش ایرلاین رو به دلیل حجاب پلمپ کرده؛ حتما تصادفی بوده. در همین حال، در واکنش به این خبر، خبرگزاری تسنیم هم نوشت: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی روز دوشنبه ۱۸ تیر ماه به دفتر هواپیمایی “ترکیش ایرلاین” مراجعه  می‌کنند تا اخطار اولیه را درباره عدم رعایت حجاب از سوی کارکنان آن بدهند اما کارکنان این شرکت هواپیمایی با ماموران پلیس درگیر می‌شوند. علت اصلی پلمب “ترکیش ایرلاین” درگیری با ماموران پلیس هم بوده است.

آذری جهرمی: چهره‌های تکراری برای مردم ملالت‌آورند
محمدجواد آذری جهرمی نوشت: معتقدم باید با مردم صادق بود و نباید با بازی با کلمات از وعده ای که داده شده عدول کرد؛ نیاز است نفسهای تازه در روح دولت چهاردهم دمیده شود. چهره های تکراری برای مردم ملالت آورند. 

خبر محمود صادقی از نقل و انتقال‌های نامتعارف
محمود صادقی در توییتی نوشت: قابل توجه رییس‌جمهور منتخب، دکتر پزشکیان؛ برخلاف بخشنامه کفیل ریاست جمهوری، خبرهایی از نقل و انتقالات نامتعارف دستگاهها می‌رسد. ازجمله واگذاری شرکت های پالایش گاز پارسیان، پالایش گاز فجرجم، کشت و صنعت مغان، پالایش نفت آبادان و طراحی و ساختمان نفت از طریق فرابورس به ستاد اجرایی.

افشای اسنادی از انتصاب‌های دقیقه نودی دولت سیزدهم
پس از حرف و حدیث‌هایی که در فضای رسانه‌ای کشور در خصوص برخی عزل و نصب‌ها در دستگاه‌های اجرایی شنیده می‌شد، نامه مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به سرپرست ریاست جمهوری، موضوع را وارد فاز تازه‌ای کرد. حالا اسنادی رسیده که عزل و نصب های دقیقه نودی در بخش‌هایی از دولت سیزدهم را حتی یک روز پس از بخشنامه مهم محمد مخبر تایید می کند. 

دیدار پزشکیان و شیخ حسین انصاریان
پزشکیان، رئیس جمهور منتخب شب چهارم ماه محرم به مجلس شیخ حسین انصاریان و دیدار ایشان رفت. حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در این دیدار خطاب به پزشکیان گفت: خیلی‌ها در لباس‌های مختلف به شما بی محبتی کردند و خلاف اخلاق حرف زدند، خداوند می‌گوید به رخشان نکشید و آن‌ها را ببخشید. پزشکیان نیز با تأیید سخنان ایشان گفت: حتما، انشاالله.

حمله اسرائیل به یک مدرسه در خان یونس
خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان در جنوب غزه نوشت که یک موشک اسرائیلی روز سه‌شنبه ۱۹ تیر به یک چادر که «آوارگان فلسطینی برای تماشای یک مسابقه فوتبال در مدرسه‌ای در آنجا جمع شده بودند» اصابت کرد. به گزارش رویترز به نقل از مقامات حماس، دست‌کم ۲۹ تن که اکثر آن‌ها زنان و کودکان بودند، در این حمله شهید شدند. بر اساس این گزارش، این مدرسه در منطقه‌ای در شرق خان یونس قرار داشته است. 

کمبود برق، ۱۵ استان را تعطیل کرد
به‌منظور جلوگیری از خاموشی سراسری و قطع برنامه‌ریزی شده برق در ۱۵ استان روز پنجشنبه به عنوان روز تعطیل اعلام شده است تا از طریق کاهش مصرف برق ادارات بتوان شبکه را مدیریت کرد و خاموشی‌ها را دور زد. آنطور که تاکنون اعلام شده استان‌های سمنان، زنجان، خوزستان، قم، بوشهر، مرکزی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، لرستان، قزوین و البرز در روز پنجشنبه به دلیل کمبود برق تعطیل هستند. 

سید حسن نصرالله: در صورت آتش‌بس در غزه، ما هم به آتش‌بس متعهد هستیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اگر توافق آتش‌بس در نوار غزه امضا شود، جبهه ما نیز به آتش‌بس متعهد است، زیرا ما جبهه پشتیبانی هستیم. سخنی از گالانت شنیدیم که توقف جنگ در غزه، ضرورتاً به توقف جنگ در لبنان نمی‌انجامد. ما می‌گوییم که اگر دشمن به جنوب تعرض کند ما با جان خود از آن دفاع خواهیم کرد و از هیچ تعرضی از سوی دشمن نخواهیم گذشت. 

پزشکیان: مخالف هرگونه تغییر در مرز‌های بین‌المللی هستیم
رییس جمهور منتخب تاکید کرد:ارمنستان در میان همسایگان ایران جایگاه مهمی دارد و روابط با این کشور در منظومه سیاست خارجی ما بسیار اهمیت دارد و ما مخالف هرگونه تغییر در مرزهای بین‌ المللی هستیم. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا