سیاسی

صبحانه خبری، ۱۷ خرداد ۱۴۰۳؛ از تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس تا ابلاغ دستورالعمل ملی البسه ویژه بیماران

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مالک موبایل موسوی آمل بازداشت شد
مالک فروشگاه موبایل موسوی آمل، اسپانسر سابق باشگاه استقلال، ساعتی پیش به دستـور دادستان آمل بازداشت و راهی زندان این شهرستان شد. گفتنی است این فروشگاه اقدام به پیش‌فروش موبایل زیر قیمت بازار کرده‌بود که با گذشت حدود ۶ ماه، تعداد زیادی از گوشی‌های پیش‌فروش کرده را به خریدان تحویل نداده است. 

یک خبرگزاری دولتی: مهدی‌قلی، مجری مناظره‌ها شد
برنا به نقل از منابع آگاه نوشت: مهدی مهدی قلی به عنوان مجری برنامه مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از سوی ستاد انتخابات ریاست جمهوری سازمان صدا و سیما انتخاب شد. 

سرلشکر سلامی: سعید آبیار به شهادت نائل رسید
فرمانده کل سپاه با صدور پیامی شهادت مدافع سرافراز حرم «سعید آبیار» را تسلیت گفت و تاکید کرد: جنایتکاران کودک کش صهیونیست بدانند تاوان خون های پاک ریخته شده در این جنایت را خواهند پرداخت، در انتظار پاسخ باشند. 

خاتمی: اگر پیشنهاد «جبهه اﺻﻼﺣﺎت» محقق شود در انتخابات شرکت می‌کنم
سیدمحمد خاتمی در بیانیه ای درباره انتخابات اعلام کرد: اﯾﻦ ﺑﻨﺪه‌ی ﮐﻮﭼﮏ ﺧﺪاوﻧﺪ که ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺎور ﺑﻮده و ﻫﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﻫﻤﻮاره ﺑﺎﯾﺪ در ﮐﻨﺎر ﻣـﺮدم و ﺑـﺎ ﻣـﺮدم ﺑود و ﺧﯿﺮ و ﺻﻼح آﻧﺎن را خواست، ضمن تایید راﻫﺒﺮد اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﺟﺒﻬﻪ اﺻﻼﺣﺎت، اگر پیشنهاد جبهه محقق شود در انتخابات شرکت می کنم. 

تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس
شورای حکام ۳۵ کشوری سازمان ملل متحد روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از ایران می‌خواهد همکاری‌های خود با این سازمان را افزایش دهد و ممنوعیت اعمال شده بر بازرسان ارشد این آژانس را لغو کند. 

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به قطعنامه شورای حکام
نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام به المانیتور گفت: تصمیم کشور‌های غربی هم عجولانه و هم غیرعاقلانه بود. بی شک بر روند تعامل دیپلماتیک و همکاری‌های سازنده تأثیر مخربی می‌گذارد. 

ابلاغ دستورالعمل ملی البسه ویژه بیماران
مسئول دبیرخانه انطباق، عفاف و حجاب معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بر اساس قانون انطباق و بند‌های هفدهم (مصوبه ۴۲۷) و هجدهم ماده اول (مصوبه ۸۲۰) شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای کامل قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرع اسلام و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی جهت رعایت اخلاق حرفه ای، پزشکی، حقوق بیماران و حفظ امنیت بیماران روانی بیماران و همراهان او، در ابتکار عملی چندین مدل لباس جدید استاندارد بعد از اخذ مشورت‌های فنی متخصصان امر برای ۲۳ نوع خدمت در ۱۰ رشته تخصصی از جمله لباس اتاق عمل، لباس زیر، شلوار برای انجام کولونوسکوپی، سونوگرافی کانال رحمی، سونوگرافی سینه، ماموگرافی، پیراهن مخصوص شیردهی، مقنعه و تعدادی لباس‌های دیگر طراحی، تولید و ابلاغ شد. 

پیش بینی روزنامه اصولگرا از ۱۲ کاندیدایی که بیشترین شانس تایید صلاحیت را دارند
روزنامه «وطن امروز» نوشت: با بررسی‌های انجام شده، از میان ۸۰ داوطلب انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری، نهایتا ۱۲ گزینه که شانس تایید صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان بیشتر از سایرین باشد؛ مشخص شده اند. به عبارتی این ۱۲ نفر کسانی هستند که پیش بینی می‌شود ترکیب نهایی افراد تایید صلاحیت شده، از میان آن‌ها باشد. این ۱۲ نفر عبارتند از: محمد باقر قالیباف، مهراد بذریان، علی لاریجانی اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی محمد شریعتمداری مصطفی پورمحمدی، علی نیکزاد، امیر حسین قاضی زاده، صولت مرتضوی و عبد الناصر همتی.

قانون واردات خودرو‌های نو و کارکرده برقی ابلاغ شد
بر اساس بند ت تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ واردات خودروهای نو و کارکرده برقی و هیبریدی مجاز شده و وزارت صمت مکلف است ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی آن را تهیه و به هیات وزیران ارسال کند. 

همسر رئیسی: خطرناک‌ترین کار این است که کسی بخواهد با شهید رقابت کند
همسر رئیس‌جمهور فقید ایران با تاکید بر اینکه اکنون خطرناک‌ترین کار این‌ است که کسی بخواهد با شهید رقابت کند، گفت: کسی نمی‌تواند با شهید رئیسی رقابت کند. در واقع با هیچ شهیدی نمی‌شود رقابت کرد. جمیله علم الهدی با بیان اینکه من نگرانم که دوباره خط سازش با اسرائیل شکل گیرد، عنوان کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، ما می‌توانستیم جلوی سازش با اسرائیل را بگیریم، اما جریان‌های سیاسی نابالغ اجازه این کار را ندادند. همواره باید به جریان مقاومت خونی تازه تزریق کرد. روز‌های آینده، روز‌های سخت مقاومت است و ما باید حماسه بیافرینیم. 

زاکانی می‌گوید نیازی نیست برایم جانشین انتخاب شود
عضو شورای شهر تهران درباره انتخاب جانشین شهردار تهران در ایام انتخابات گفت: ظاهرا قرار نیست که جانشین مشخص کنند چراکه خودشان اعلام کرده‌اند که در تهران هستند و اگر موضوعی باشد که بخواهند پیگیری کنند کارهای اداری را انجام می‌دهند همچنین با حوزه ریاست هماهنگ کرده‌اند که کارها از این طریق انجام شود. 

تصادف و ضربه مغزی «عمو قناد»
عموقنادعموقناد به خاطر تصادف و ضربه مغزی چند روز است که در بیمارستان بستری است. او تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته و به گفته پسرش، حال عمومی خوبی دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا