سیاسی

صبحانه خبری، ۱۶ شهریور ۱۴۰۳؛ از افشای وام ۱۰.۵ میلیاردی چند مدیر دولت رئیسی و توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم تا ادعای باج میلیون دلاری یک شرکت ایرانی به هکر‌ها و واکنش پلیس به خبر ربوده شدن ۲ دختر تهرانی

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

عراقچی: ترسیم دوباره مرزها خط قرمز ایران است
وزیر خارجه ایران تصریح کرد: هر تهدیدی علیه تمامیت ارضی همسایگان ما، یا ترسیم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، برای ایران خط قرمز به شمار می‌رود. 

ادعای باج میلیون دلاری شرکت ایرانی به هکر‌ها
نشریه آمریکایی پولیتیکو مدعی شد: «در پی حمله سایبری گسترده هکرها به دست کم ۲۰ بانک ایرانی در ماه گذشته، ایران مجبور شد با پیشنهاد باج‌دهی به هکرها به مبلغ میلیون‌ها دلار موافقت کند.» ادعا می‌شود هکرها ابتدا تهدید کرده بودند که داده‌های جمع‌آوری‌شده شامل اطلاعات حساب شخصی و کارت اعتباری میلیون‌ها ایرانی را در دارک وب می‌فروشند. آنها گفته بودند ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال می‌گیرند تا این کار را نکنند، اما بعداً به مبلغ کمتری رضایت دادند.

ساماندهیِ اتباع خارجی به‌زودی آغاز می‌شود
اسکندر مومنی وزیر کشور گفت: ساماندهی اتباع خارجی به زودی آغاز می‌شود و نخستین گام در این زمینه، اخراج اتباع غیرقانونی و بدون مجوز است. او گفت: این طرح به شکل کامل، با یک برنامه مناسب و با در نظر گرفتن ملاحظات منطقه‌ای و همسایگی اجرا خواهد شد.

وزارت نیرو در هیچ استانی زیر بار اعلام زمان قطعی برق نرفته
اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت نیرو در هیچ استانی زیر بار اعلام زمان قطعی برق نرفته، آن قدر دیسپاچینگ نیروگاه تحت فشار است که گاه قطعی برق قابل پیش بینی نیست. وی یادآور شد: صنایع بزرگ را باید از شبکه برق خارج کنیم، مس جانجا نمی تواند دوباره از شبکه برق استان استفاده کند.

افشای وام ۱۰.۵ میلیاردی چند مدیر دولت رئیسی
عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد نوشت: پس از نامه سازمان بازرسی در مورد وام قرض‌الحسنه دریافتی توسط رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس، موضوع را جهت بررسی سریع کارشناسی و اعلام نظر به مرکز بازرسی وزارتخانه ارجاع داده ام. به تازگی نامه‌ای به تاریخ ۱۰ شهریور از سازمان بازرسی به همتی منتشر شده که نشان می‌دهد شورای عالی بورس در تیر ماه سال جاری پرداخت وام به کارکنان خود با نرخ ۴ درصد بازگشت ۱۰ساله از محل منابع داخلی سازمان بورس به تصویب رسانده. اعتبار این وام در مجموع ۱۰.۵ میلیارد تومان است. مبلغ وام مجید عشقی ۲.۷ میلیارد تومان، علیرضا ناصرپور ۱.۹ میلیارد تومان، رضا عیوضلو ۱.۹ میلیارد تومان، مهرداد مسعودی فر ۱.۹ میلیارد تومان و حسن فرج زاده دهکردی نیز ۱.۹ میلیارد تومان است.

واکنش خواهر علی انصاریان به جنجال‌های اخیر
فاطمه انصاریان خواهر علی انصاریان در واکنش به صحبت‌های اخیر مادرش گفت: به خاطر آبروی علی سکوت کرده بودم؛ یا یک استعلام متوجه می‌شوید تمام اموال به نام مادرم است. فاطمه انصاریان ادامه داد: خانم شاه ولایتی به دلیل فوت برادرم دچار ضربه روحی شدیدی شدند و قرص‌های متعددی مصرف می‌کنند و اصلا در شرایط مصاحبه نیستند.

توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم
دادستان گیلانغرب در خصوص فوت متهم به قتل «ع.م» در این شهرستان توضیحاتی داد.  خدرویسی اظهار کرد: متهم فوت شده که دارای سوابق متعدد کیفری و سوء مصرف مواد مخدر بوده، مظنون اصلی به قتل عمدی یکی از شهروندان بود. وی افزود: این فرد روز ۱۴ شهریور حین انتقال برای بازجویی بدحال شده و اقدامات و تلاش مامورین و اورژانس بیمارستان برای احیاء او مثمر ثمر واقع نمی‌شود و فوت می‌کند. خدرویسی افزود: برخلاف آنچه که رسانه‌های معاند گفته‌اند ظاهر جسد فاقد آثار ضرب و جرح بوده و موضوع شکنجه منتفی است.

قتل استاد موسیقی دانشگاه تهران
رئیس پلیس آگاهی پلیس گیلان توضیحاتی در مورد قتل استاد موسیقی دانشگاه تهران اعلام کرد. او گفت: در این حادثه در یک منزلی ویلایی در شهر رشت،  یک زن ۳۶ساله و یک مرد ۳۷ساله غیربومی با سلاح گرم به قتل رسیدند، هویت زن مقتول به عنوان «یاسمین رحمتی» موزیسین شناخته شده و استاد سنتور دانشگاه تهران است. او چند ماه پیش با مرد مقتول، آشنا شده و به نظر می‌رسید قصد ازدواج داشتند و پلیس در حال بررسی انگیزه‌های این قتل است.

واکنش پلیس به خبر ربوده شدن ۲ دختر تهرانی
رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ خبر نقشه سه پسر تبعه خارجی برای دزدیدن ۲ دختر تهرانی در نازی‌آباد منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌ها را تکذیب کرد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا