سیاسی

صبحانه خبری، ۱۵ مرداد ۱۴۰۳؛ از ادعای روزنامه کویتی درباره سفر یک هیئت آمریکایی به ایران در روز پنجشنبه تا مختل شدن جی. پی. اس در تل آویو

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سفر وزیر خارجه اردن به تهران همزمان با اوج گیری تنش ها بین ایران و اسرائیل
همزمان با اوج گیری تنش ها بین ایران و اسرائیل ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به تهران سفر کرده است. گفتنی است در عملیات موشکی فروردین ماه ایران علیه اسرائیل، اردن در رهگیری موشک‌ها با تل آویو همکاری کرده بود. الجزیره به نقل از یک منبع آگاه ایرانی نوشت که تهران دو پیام را به وزیر خارجه اردن خواهد رساند، یکی به پادشاه اردن و دیگری به آمریکا و اسرائیل. او گفته پذیرش عدم پاسخ یا پاسخ نمادین برای تهران دور از ذهن است. اسرائیل به شدت حاکمیت ما را نقض کرده و اکنون میانجی‌هایی را برای مهار آن می‌فرستد، اما این موضوع منتفی است.

جی. پی. اس در تل آویو مختل شد
ساکنان مرکز اسرائیل گزارش می دهند که GPS، آنها را در بیروت نشان می دهند.  اختلالات GPS باعث نگرانی در مورد حمله قریب الوقوع ایران پس از گزارش حوادث مشابه در آوریل شد. در طول حمله ماه آوریل ایران به اسرائیل، ارتش اسرائیل می گوید که عمدا در جی. پی. اس اختلال ایجاد کرد که مسیریابی هواپیماهای بدون سرنشین و موشک هایی که از جی. پی.اس استفاده می کنند را مختل کنند

خبر یک رسانه از حمله ایران به اسرائیل در روز دوشنبه
 اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرد انتظار می رود که ایران اسرائیل را در اوایل روز دوشنبه هدف قرار دهد. 

طیب‌نیا مشاور عالی رئیس جمهور شد
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور با صدور حکمی علی طیب‌نیا را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. 

حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه شد
مسعود پزشکیان رئیس جمهور در حکمی «سید حمید پورمحمدی» را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد. 

شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شد
مسعود پزشکیان در حکمی شهرام دبیری را به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور منصوب کرد. 

جمیله علم الهدی عضو هیات امنای سازمان ملی سنجش شد
۸ عضو هیات امنای سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به تازگی و در حکمی که به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده معرفی شدند که نام جمیله علم الهدی هم در بین آنهاست.

فارس: بازداشت فرمانده یگان ویژه صحت ندارد
خبرگزاری فارس نوشت که خبرنگار این خبرگزاری کسب اطلاع کرده که انتشار خبری مبنی بر بازداشت فرمانده یگان ویژه صحت ندارد. این رسانه اصولگرا نوشت که سردار کرمی در حال حاضر [روز یکشنبه] در محل کار خود حضور دارد.

ادعای روزنامه کویتی درباره سفر یک هیئت آمریکایی به ایران در روز پنجشنبه
روزنامه الجریده کویت مدعی شد که منبع ارشد در شورای عالی امنیت ملی ایران به این روزنامه فاش کرده که یک هیئت امنیتی آمریکایی با میانجیگری عمان به ایران سفر کرده تا پیام «آرامش و هشدار» را به تهران برساند تا از جنگ بزرگی که نخست وزیر اسرائیل برنامه‌ریزی کرده جلوگیری شود. این منبع آگاه مدعی است: هیئت آمریکایی با یک هواپیمای شخصی که از ترکیه حرکت کرده بود، پنجشنبه گذشته در فرودگاه پیام کرج به زمین نشست و جلسه‌ای دو ساعته بین مقامات آمریکایی و ایرانی برگزار شد و سپس به آنکارا برگشته است. این هیئت توضیح داده که اگر ایران به تلافی به اسرائیل حمله کند، دولت آمریکا مجبور خواهد شد دوباره از هم‌پیمان خود دفاع کند که این فرصت جدیدی برای نتانیاهو و فرار از فشار برای پایان جنگ غزه است و بنابراین ایالات متحده امیدوار است که تهران درگیر این دام نخست‌وزیر اسرائیل نشود. این هیئت خواستار بازگشت ایران به برجام برای تضعیف افراطی های اسرائیل شده و فهرستی حاوی «اسامی ۱۰ نفر از عوامل موساد» در داخل ایران را که آمریکایی‌ها معتقدند مستقیم یا غیرمستقیم در این ترور دست داشته‌اند، به عنوان حسن نیت به طرف ایرانی ارائه کرده است. 

دولت احتمالاً تا آخر هفته لیست وزرای پیشنهادی را می‌دهد
سخنگوی هیئت رئیس مجلس گفت: مکاتبه‌ای که آقای پزشکیان با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتند قرار شد به دلیل اینکه دولت هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره لیست کابینه نرسیده، زمان ارسال لیست به مجلس به تعویق بیفتد. 

چمران با ۲۱ رای رییس شورای شهر تهران ماند
مهدی چمران با ۲۱ رای در چهارمین سال شورای ششم به عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب شد. 

پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد
محمد موحد و نصرالله پژمانفر دو گزینه تصدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بودند که پژمانفر با ۱۵۶ رأی به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا