سیاسی

صبحانه خبری، ۱۵ شهریور ۱۴۰۳؛ از آمادگی اسرائیل برای عقب نشینی از محور فلادلفیا در مرحله دوم آتش بس تا بازداشت پیرمردی که قطعات پهپاد را در چمدانش به ایران قاچاق می‌کرد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمادگی اسرائیل برای عقب نشینی از محور فلادلفیا در مرحله دوم آتش بس
رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع آگاه می‌گویند رئیس موساد آمادگی اسرائیل برای عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا که اصلی‌ترین نقطه اختلافی بین تل آویو و حماس است، را به قطر اعلام کرد، البته اندکی پیش از سخنرانی جنجالی نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل. 

محاکمه ملکهٔ ایرانی زباله‌ها در سوئد
دادگاهی در سوئد روز سه‌شنبه بلا نیلسون، «ملکه زباله‌ها» و ۱۰ نفر دیگر را به اتهام تخلیه غیرقانونی ۲۰۰ هزار تن زباله‌های سمی در بزرگترین پرونده مرتبط با جرایم زیست‌محیطی این کشور محاکمه کرد. خانم نیلسون که اکنون نام خود را به «فریبا ونکور» تغییر داده ایرانی تبار است و پیش از تغییر نام به بلا نیلسون نیز فریبا خطیبی قباق تپه نام داشت. 

واکنش ایران به ترور هنیه متفاوت خواهد بود
سردار چیذری معاون سپاه قدس درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» عنوان کرد: قطعاً واکنش ایران متفاوت خواهد بود و نباید چگونگی این واکنش مشخص شود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرمودند خونخواهی شهید «هنیه» را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم و حتماً انجام می‌شود. 

زلنسکی: قصد داریم اراضی تصرف شده از روسیه را نگه داریم
رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه دیروز با شبکه آمریکایی گفت که قصد دارد پیشنهاد حفظ اراضی اشغال شده مرزی روسیه برای مدت نامحدود را به بایدن ارائه کند. 

برخی خودروها در تصادفات به سرعت آتش می‌گیرند
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از خودروها در تصادفات رانندگی به سرعت آتش می‌گیرند؛ گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در تصادفات یا حتی برخورد برخی از خودروها با موانع، درخت و گاردیل خودروها فورا آتش گرفته و شعله‌ور می‌شوند. از این رو به نظر می‌رسد این مسئله به خاطر ضریب ایمنی پایین خودروهای داخلی رخ می‌دهد که می طلبد خودروسازان هنگام ساخت خودروها به ایمنی آنها در برابر حریق توجه ویژه داشته باشند.

نوه دکتر مصدق درگذشت
محمود مصدق نوه  دکتر محمد مصدق رهبر نهضت ملی نفت درگذشت. محمود مصدق که فوق تخصص زنان و ناباروری بود تا زمان مرگ در ایران زندگی می کرد.

یگان حفاظت منابع طبیعی: ویدیوی منتشر شده ربطی به الیمالات ندارد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: ویدیوی منتشر شده درباره قطع درخت در جنگل‌های الیمالات غیرواقعی و به‌تازگی درختی در این محدوده قطع نشده است. سرهنگ علی ملکی آهنگران تاکید کرد: در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی شالیزار دیده می‌شود این در حالیست که در جنگل‌های الیمالات شالیزاری وجود ندارد. او تاکید کرد: به‌تازگی درختی قطع نشده و به نهالی در منطقه آسیب نرسیده است بلکه خاکی که از قبل دپو شده بود در مساحت ۱۰۰ مترمربع پخش شده است. یگان حفاظت منابع طبیعی با این تخلف برخورد کرده و کار متوقف شده است.

پاییز امسال دیرتر از حد معمول آغاز می‌شود
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، پاییز امسال دیرتر از حد معمول آغاز می‌شود. 

بازداشت پیرمردی که قطعات پهپاد را در چمدانش به ایران قاچاق می‌کرد
وزارت دادگستری ایالات متحده روز سه‌شنبه از بازداشت یک شهروند ۷۶ ساله دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی به اتهام قاچاق قطعات و اجزای پهپاد و هواپیما از ایالات متحده به ایران خبر داد و اعلام کرد که متهم برای نخستین بار در دادگاه حاضر شده است. بنابر شکایت کیفری مطرح شده، مقامات تاکنون چندین بار با بازرسی چمدان‌های آقای گودرزی قطعات هواپیما را که در بین لباس‌هایش پنهان شده بود، یافتند. برخی از این اقلام قابل استفاده در پهپاد‌ها بودند. همچنین قطعات الکترونیکی و ژنراتور‌ هم در چمدان او کشف شده است.

قتل عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون بوکس
عیسی گل‌محمدی قهرمان و پیشکسوت بوکس شب گذشته (سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳) به شکل هولناکی در باغ شخصی خوددر سفیدار از توابع رباط کریم استان تهران به قتل رسید. محمدرضا گل‌محمدی فرزند عیسی گل‌محمدی ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که پدرش با با شلیک ۱۱ گلوله و ۵ ضربه چاقو به قتل رسیده است. او همچنین گفت که ابعاد مختلف این قتل توسط ماموران اداره آگاهی در حال بررسی است.

هشدار امنیتی چین به دانشجویان این کشور: از زنان زیبا و مردان خوش‌تیپ دوری کنید
وزارت امنیت چین، «ام‌اس‌اس» به دانشجویان این کشور که به داده‌های حساس دسترسی دارند، هشدار داد از «مردان خوش‌تیپ و زنان زیبا» دوری کنند، زیرا این افراد ممکن است با برقراری روابط عاشقانه، آن‌ها را به جاسوسی برای نهادهای خارجی ترغیب کنند و امنیت ملی چین را به خطر بیندازند. 

پنتاگون: تهدید پاسخ نظامی ایران به اسرائیل پابرجا است
«پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری گفت که هنوز تهدید پاسخ نظامی ایران به اسرائیل وجود دارد.

برای نخستین بار، یک تیم المپیاد ایران در مصر حاضر می‌شود
علی شریفی زارچی در توییتی نوشت: با ارتباط مستقیم دکتر عراقچی و وزیر خارجه مصر، ویزای تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران صادر شد تا برای نخستین بار، یک تیم المپیاد ایران در این کشور حضور یابد. پیش از این تیم‌های ملی و دانشگاهی ایران از حضور در مسابقات علمی مختلف به میزبانی مصر، به دلیل عدم صدور ویزا، بازمانده بودند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا