سیاسی

صبحانه خبری، ۱۵ خرداد ۱۴۰۳؛ از ثبت‌نام جهانگیری، قالیباف، پورمحمدی، بذرپاش، قاضی‌زاده و آخوندی تا تاکید مجدد چین بر موضع ضدایرانی خود درمورد جزایر سه گانه و شهادت مستشار سپاه در سوریه در حمله اسرائیل

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ثبت‌نام جهانگیری، قالیباف، پورمحمدی، بذرپاش، قاضی‌زاده و آخوندی
آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شلوغ ترین روز ثبت نام ها بود. در این روز چهره های مشهوری مانند اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی، مهرداد بذرپاش و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در انتخابات نام نویسی کردند.

اعلام اسامی افراد تاییدصلاحیت‌شده در ۲۲ خرداد
نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز شد و عصر دیروز ـ ساعت ۱۸ ـ پایان یافت. رئیس ستاد انتخابات در این باره گفت: اسامی افراد تاییدصلاحیت‌شده ۲۲ خرداد اعلام می‌شود.

تاکید مجدد چین بر موضع ضدایرانی خود درمورد جزایر سه گانه
رویترز نوشت: چین با وجود خشم تهران از پکن به دلیل اظهارات بی اساس این کشور در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، روز دوشنبه مجددا بر موضع خود تاکید کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه بار دیگر از ایران و امارات خواست تا «اختلافات» خود را از طریق گفتگو و رایزنی حل کنند و مواضع چین در این مورد را «موضعی ثابت» توصیف کرد. 

عبدالملکی برای سه کیلومتر، مراسم افتتاحیه گرفت
حجت الله عبدالمالکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در منطقه ازاد ارس، سه کیلومتر از باند دوم جلفا – مرند و رونمایی از تابلو میدان شهدای خدمت را افتتاح کرد.

رهبر انقلاب: منطقهٔ ما به عملیات طوفان‌الاقصی نیاز داشت
رهبر انقلاب درباره عملیات طوفان‌الاقصی گفتند: این عملیات یک ضربهٔ تعیین‌کننده‌ای به رژیم صهیونیستی زد؛ ضربه‌ای که هیچ علاجی برای آن وجود ندارد و این رژیم از ابتلائات آن نجات پیدا نخواهد کرد. 

رهبر انقلاب: ملت ایران به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب نیار دارد
رهبر انقلاب با اشاره به اینکه انتخابات پیش روی ما پدیدۀ پردستاورد است گفتند: ملت ایران برای اینکه بتواند عمق راهبردی خود را تثبیت کند و کام مردم را شیرین کند و حفره‌های اقتصادی و فرهنگی را پرکند به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب نیار دارد. 

سید حسن خمینی: کسانی که مسئولیت دارند زمینه‌های حضور معنادار مردم در انتخابات را فراهم کنند
سید حسن خمینی با تاکید بر اهمیت انتخابات خاطرنشان کرد: ان‌شاء الله شاهد یک حضور معنادار در انتخابات باشیم و کسانی که مسئولیت دارند هم زمینه‌های آن را فراهم کنند.

پیش‌نویس قطعنامه‌ی درباره ایران به دبیرخانه شورای حکام ارائه شد
خبرنگار ارشد وال‌استریت ژورنال دوشنبه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ادعا کرد که پیش‌نویس قطعنامه‌ی درباره برنامه هسته‌ای ایران به دبیرخانه شورای حکام ارائه شده است. لارنس نورمن در پیام خود نوشته است: به من گفته شده که قطعنامه تروئیکا علیه ایران در شورای حکام رسما ارائه شده است. 

شهادت مستشار سپاه در سوریه در حمله اسرائیل
خبرگزاری دانشجو نوشت: سعید آبیار از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در حمله شب گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به حلب به شهادت رسید .

توضیحات باقری در مورد رایزنی‌های تهران و واشنگتن در عمان پیش از سقوط بالگرد حامل رئیسی
باقری سرپرست وزارت خارجه ایران در مورد رایزنی‌های تهران و واشنگتن در عمان پیش از سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران گفت: ما همواره با طرف‌های مذاکراتی، مذاکرات را ادامه داده‌ایم و هیچ‌گاه انقطاعی در این مسیر صورت نگرفته است، چراکه ایران برای تبیین مواضع خود، رفع سوءتفاهم‌ها و دستیابی به راه‌حل پایدار همواره در پشت میز مذاکره حاضر بوده است و در راستای تحقق منافع خود قدم برداشته است. 

احتمال توقف ۴۲ روزه جنگ غزه
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که دولتش ممکن است با توقف ۴۲ روزه نبرد در نوار غزه موافقت کند تا گروگان‌هایی را که در این منطقه نگهداری می‌شوند آزاد کند و سپس به عملیات ادامه دهد. 

واکنش آمریکا به اظهارات باقری درباره تبادل پیام میان تهران- واشنگتن
خبرنگاری از متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه به وقت محلی پرسید: علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران درباره تبادل پیام بین دو ایران و آمریکا اعلام کرد که این تبادل پیام ادامه دارد آیا شما این اظهارات را تایید می‌کنید؟ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از تایید سخنان باقری گفت: «ما همیشه اعلام کرده ایم که دارای توانایی لازم برای ارسال پیام به ایران هستیم و این کار را زمانی که در راستای منافع ما باشد، انجام می‌دهیم.» 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا