سیاسی

صبحانه خبری، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از درخواست استاندار خوزستان برای صدور گذرنامه برای اتباع خارجی در اربعین تا تقویت فرضیه ربوده شدن یسنا،   دختربچه ترکمن پس از پیدا شدن او

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازسازی غزه شاید ۸۰ سال طول بکشد
سازمان برنامه عمران ملل متحد در گزارشی گفت که کار بازسازی غزه ممکن است تا قرن بعدی به طول انجامد و حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد. این سازمان اعلام کرد که اگر بازسازی غزه همانند جنگ‌های سابق انجام شود، تا ۸۰ سال طول خواهد کشید و تا قرن بعدی ادامه خواهد یافت. این سازمان گفت در صورتی که مصالح لازم به سرعت وارد غزه شود و کار بازسازی با سرعت پیش برود، می‌توان امیدوار بود که این کار تا سال ۲۰۴۰ به اتمام برسد.

اسرائیل «گنبد الکترونیکی» ایجاد می‌کند
اسرائیل اعلام کرد برای مقابله با حمله‌های سایبری، به‌ویژه حمله هکر‌های وابسته به ایران، قصد دارد «گنبد الکترونیکی» ایجاد کند. آویرام آتزابا، رئیس‌ بخش همکاری بین‌المللی در «اداره ملی سایبری» اسرائیل، گفت از آغاز جنگ هفت اکتبر شمار حمله‌های سایبری ایران و متحدانش در منطقه علیه اسرائیل افزایش یافته است. 

 مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که برای اولین بار از خاک عراق یک هدف حیاتی در تل آویو را مورد هدف قرار داده است. 

علم‌الهدی: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است
امام جمعه مشهد گفت: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانش‌آموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است. عزیزان من، مسئله حجاب نیز یکی از همین هویت‌های دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ به‌خصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب». 

تقویت فرضیه ربوده شدن یسنا،  دختر ترکمن
سیدجواد میردوستی دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد. او گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.  

قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: بنده به عنوان رئیس قوه از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم چنانچه در حوزه تبدیل یک مجلس سنتی به یک مجلس نوین گام برداشتم و البته اقدام جمعی داشتیم. 

امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر رفتار پلیس آمریکا سکوت کردند؟
حسینی همدانی با بیان اینکه نخبگان و فرهیختگان در اعتراضات دانشجویی ِآمریکا حضور دارند، بیان داشت: این واداده‌ها که تا فرصتی پیدا می‌کنند بلندگوی غربی‌ها می‌شوند چرا امروز در برابر رفتار پلیس آمریکا که دانشجویان را کتک می‌زنند سکوت کردند؟ 

سردار رادان: ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
سردار رادان فرمانده فراجا تصریح کرد: از دشمن سؤال می‌کنیم که در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و انگلستان چه خبر است؛ از دانشجویان دختری که به آن‌ها ستم‌ها می‌شود و از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟! آن‌ها آزادی را برای خودشان تعریف می‌کنند. ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم و پاسدار خون شهدا خواهیم بود. 

درخواست استاندار خوزستان برای صدور گذرنامه برای اتباع خارجی در اربعین
استاندار خوزستان گفت: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده و در تلاش هستیم مشکلاتی که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا