سیاسی

صبحانه خبری، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳؛ از اطلاعات جدید درباره ترور هنیه با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلویی تا واکنش سخنگوی شورای نگهبان به انتقاد اصولگرایان از تایید صلاحیت پزشکیان

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ترور هنیه با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلویی
در اطلاعیه سوم سپاه پاسداران درباره ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس آمده: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است. 

حمله ایران شبیه حمله قبلی است اما بزرگ‌تر
تایمز سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: حمله احتمالی ایران به اسرائیل ممکن است در روزهای آینده اتفاق بیفتد؛ واشنگتن در حال رصد اوضاع است. این مقامات تأکید کردند: حمله ایران ممکن است شبیه حمله قبلی به اسرائیل باشد، اما احتمالا بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد.

اسرائیل «خط قرمز» را رد کرده؛ پاسخ ایران «سنگین» خواهد بود
یک دیپلمات ایرانی به وال استریت ژورنال گفت: تماس های بین المللی برای جلوگیری از پاسخ ایران به اسراییل بی فایده است. او گفت که اسرائیل «خط قرمز» را رد کرده است و پاسخ ایران «سنگین» خواهد بود.

آخرین هفته بسیار گرم سال
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: هفته پیش رو اخرین هفته بسیار گرم سال است که ممکن است در برخی نقاط مثل تهران رکورد گرمایی هم زده شود. درجه حرارت برخی نقاط کشور در حالت حداکثری است، درجه تهران بین ۴۲ و ۴۳ درجه پیش بینی شده است که برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه است که به نظر امسال ممکن است این رکورد زده شود. 

دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: درباره لایحه عفاف و حجاب هنوز مصوبه جدیدی دریافت نکردیم و همچنان دو ابهام شورای نگهبان وجود دارد. 

ورود رسمی چینی‌ها به صنعتی سازی مسکن ایران
معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری رسمی با شرکت‌های چینی برای ورود تکنولوژی جدید ساختمان سازی خبر داد. وی گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت‌های چینی تکنولوژی جدید ساختمان سازی را وارد کشور کنیم و چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند و در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی سازی در کشورمان دیدیم.

بغداد الیوم: پایگاه «عین الاسد» قطعا هدف قرار گرفته می‌شود
منابع آگاه فاش کردند که پایگاه «عین الاسد» در استان «الانبار» از ترس هدف قرار گرفته شدن توسط مقاومت عراق به یک پایگاه ارواح تبدیل شده است و پهپادهای آمریکایی به صورت شبانه روزی بر فراز آن در حال پرواز هستند. این منابع به خبرگزاری «بغداد الیوم» اعلام کردند: پیگیری وضعیت جنگی در پایگاه عین ‌الاسد در غرب عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، نشان‌دهنده حالت آماده‌باش در آن در ۲۴ ساعت گذشته و به ویژه پرواز پهپادها بر فراز آن است.منابع مذکور اعلام کردند: همه شواهد نشان می‌دهد که این پایگاه قطعا هدف قرار گرفته می‌شود، اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

اعتبار اربعین ۱۴۰۳ در قالب بودجه سالیانه در نظر گرفته شده
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتبار اربعین در سال ۱۴۰۳ در قالب بودجه سالیانه در نظر گرفته شده است. این بودجه مشخص شد تا در آستانه اربعین، مجدداً رقمی تصویب نشود.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به انتقاد اصولگرایان از تایید صلاحیت پزشکیان
طحان نظیف درباره انتقادات و سرزنش‌هایی در خصوص تایید صلاحیت رئیس جمهور مستقر گفت: دیدم که حتی برخی نیز می‌گفتند که این‌ها زیر کولر تصمیم می‌گیرند؛ حال ما چه زیر کولر تصمیم بگیریم چه کولر را خاموش کنیم، باید یاد بگیرند انتخابات رقابت و مشارکت مردم است و شورای نگهبان یار کمکی هیچ کسی نیست؛ شورای نگهبان بر اساس ضوابط قانونی عمل می‌کند و با تمجید و تحسین و سرزنش دیگران عمل نمی‌کند. کشور ما کشور آزادی است و برخی ممکن است کسی را بپسندند و برخی ممکن است کس دیگری را بپسندند و اشکالی ندارد؛ هرکس می‌تواند نظری داشته باشد.

شهادت هیثم بلیدی، یکی از فرماندهان القسام در حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو در طولکرم
رسانه‌های فلسطین از شهادت «هیثم بلیدی»، یکی از فرماندهان گردان‌های القسام در طولکرم خبر دادند که گفته می‌شود در حمله هوایی رژیم اسرائیل به خودروی او در این منطقه در کرانه بختری به شهادت رسیده است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا