سیاسی

صبحانه خبری، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب تا حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند. 

عمان ۶ برابر ایران حقوق به پرستاران می‌دهد
سید محمد علوی، پرستار بالین و فعال صنفی حوزه پرستاران گفت: مشکلات معیشتی پرستاران و عدم اجرای تبدیل وضعیت آن‌ها باعث شده که خیلی از آن‌ها اقدام به مهاجرت کنند. حقوق و مزایای پرستارانی که به عمان مهاجرت کرده‌اند، ۶ برابر حقوق یک پرستارِ فعال در ایران است. 

بی‌اعتمادی در سطح عمومی ۸۱ درصد
مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات، با اشاره به نتایج «پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» گفت: در این پیمایش متاسفانه مشخص شده بود که بی‌اعتمادی در سطح عمومی ۸۱ درصد است، یعنی ۸۱ درصد افراد جامعه نسبت به یکدیگر اعتماد ندارند، این بی‌اعتمادی سبب می‌شود بهره‌وری در جامعه به‌شدت پایین بیاید، انسجام اجتماعی و همبستگی ملی شکل نگیرد درحالی‌که اقتدار ملی در گرو همبستگی است. یکی دیگر از نتایج این پیمایش بی‌اعتمادی به رسانه‌ها بود، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد جامعه به‌صورت زیاد و خیلی‌ زیاد به رسانه‌ها و از جمله صداوسیما بی‌اعتماد بودند.

یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود
محمدجواد ظریف می گوید در جهان امروز دیگر قطب نخواهیم داشت اما یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود. اعراب منطقه و اسراییل به همین دلیل با برجام مخالف بودند که نمی خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند.  

لجاجت نتانیاهو در دیدار با بلینکن: جنگ را تمام نمی‌کنم
وب‌سایت اسرائیلی واللا به نقل از مقامات مسؤول آمریکایی و اسرائیلی نوشت که نتانیاهو به بلینکن اعلام کرد؛ توافقی را که شامل پایان دادن به جنگ باشد را نخواهد پذیرفت. یک مقام مسؤول آمریکایی  مطلع از دیدار امروز بلینکن و نتانیاهو گفت که  وزیر خارجه آمریکا گفت که معتقد است گزینه‌های بهتری برای مقابله با تیپ‌های حماس در رفح بدون عملیات گسترده وجود دارد. اما نتانیاهو توضیح داد که عملیات زمینی در رفح منوط به هیچ چیزی نیست. 

فارس: تخفیف نفت ایران کمتر از ۱۰ درصد است
فارس نوشت: با توجه به قیمت ۸۳ دلاری نفت ایران، این میزان تخفیف کمتر از ۱۰ درصد و حتی نزدیک ۵ درصد از بهای نفت کشور می‌باشد که در شرایط بازار امری طبیعی است کمااینکه کشور‌های غیرتحریمی نیز در برهه‌هایی حاضر به ارائه تخفیف برای افزایش فروش و درآمدزایی نفتی شده‌اند. 

میزان بدهی بابک زنجانی که تسویه شد
قوه قضاییه اعلام کرد اتهام‌های بابک زنجانی بر اساس کیفرخواست صادره به شرح زیر است: افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی با رهبری شبکه سازمان یافته، استفاده از سند مجعول، پولشویی کلان و عمده با علم به موثر بودن و ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری گسترده از چند بانک و وزارت نفت، جعل ۲۴ فقره اسناد بانکی و پولشویی به مبلغ ۱ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و نشر اکاذیب، بود. 

ورود خودرو با پلاک بین‌المللی به کشور مجاز شد
براساس اعلام «امید شریفی»، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود خودرو‌های خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران مجاز شد. این اقدام با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا صورت گرفته است. هدف از آزادسازی تردد با پلاک بین‌المللی، تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است. 

جزئیات جدید از تقسیم استان تهران
حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: استان شدن ورامین از موافقت با طرح تا اجرا در دولت سیزدهم کلید خورد و با توجه به پیشینه تمدنی ورامین نسبت به سایر مناطق، به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است.  وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوانی که با رئیس‌جمهور انجام شده، استان تهران به ۳ استان تهران مرکزی، تهران غربی به مرکزیت شهریار و استان تهران شرقی به مرکزیت ورامین تقسیم می‌شود. 

سردار رادان درمورد گشت «نور»: ما به خواست رئیس جمهور و وزیر کشور وارد صحنه شدیم
 سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم مشهد در حمایت از پلیس برای اجرای طرح نور گفت: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسئولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد. 

راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ نفر از مبلغان و مروجان عفاف و حجاب، در طرح طوبی گرد هم آمدند تا روش های استدلال و استقناع هنرمندانه در مسیر تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب در جامعه را فرا بگیرند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا