سیاسی

صبحانه خبری، ۱۲ مرداد ۱۴۰۳؛ از تشییع پیکر اسماعیل هنیه در تهران تا ادعای اسرائیل درباره مرگ فرمانده شاخه نظامی حماس

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فارس: محل اقامت هنیه مورد اصابت پرتابۀ هوا به زمین قرار گرفت
خبرگزاری فارس درباره جزئیات شهادت اسماعیل هنیه نوشت: در این عملیات که ساعات اولیه بامداد چهارشنبه صورت گرفت، محل اقامت شهید هنیه مورد اصابت پرتابۀ هوا به زمین قرار گرفته که بخش‌هایی از سقف و پنجره محل اقامت او در طبقۀ چهارم ساختمانی در منطقه زعفرانیه تخریب شده و او و یکی از محافظانش به شهادت می‌رسند. 

«محمدجعفر قائم پناه» معاون امور اجرایی پزشکیان شد
رئیس‌جمهور در حکمی «محمدجعفر قائم پناه» را به عنوان معاون امور اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد. 

تشییع پیکر «اسماعیل هنیه» در تهران
مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب بر پیکر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در دانشگاه تهران، نماز اقامه کردند. 

کارشناس شبکه افق: هنیه خط تلفن غیرایرانی داشت؛ از طریق آن خط کاملاً نقطه‌یابی می‌کنند
عباس خامه‌یار کارشناس مسائل بین‌الملل در برنامه تلویزیونی شبکه افق درباره شهادت اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد: این برنامه یک‌شبه نبود و از قبل پیش بینی شده بود و کاملاً اطلاعات هم وجود دارد که بالاخره این هیئت‌های مقاومت در چنین مراسمی(تحلیف) شرکت خواهند کرد.وی افزود: تکنولوژی امروز هم کاملاً متفاوت است و آخرین خبری که قبل از استودیو بیایم صحبت این بود که این‌ها با خط غیر ایرانی که همراه آقای هنیه و محافظش بود و منتسب به یکی از کشورها هم بود؛ از طریق آن خط و از طریق تکنولوژی کاملاً نقطه‌یابی می‌کنند. 

ادعای اسرائیل درباره مرگ فرمانده شاخه نظامی حماس
ارتش اسرائیل ادعا کرد: ما به طور رسمی مرگ محمد الضیف را در حمله ای که دو هفته پیش در غزه علیه او انجام شد، اعلام می کنیم. در همین راستا  گالانت وزیر دفاع اسرائیل تصویری از خود منتشر کرد که در حال خط زدن بر روی عکس محمد ضیف است. 

سی ان ان: بلینکن از قطر خواست پیام‌هایی را به ایران و حزب‌الله منتقل کند
همزمان با خبر  یک رسانه اسرائیلی مبنی بر افزایش سطح محافظت از نتانیاهو و وزیران دولت، بلینکن از نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر درخواست کرد پیام‌هایی را به ایران و حزب‌الله لبنان برساند. سی‌ان‌ان از قول یک منبع اعلام کرد که این پیام‌ها دعوت به آرامش و خودداری از پاسخ به ترور اسماعیل هنیه و فؤاد شکر بود. 

تخت‌روانچی: شرایط کنونی در روابط ایران و آمریکا بسیار سخت‌تر از زمان انعقاد برجام است
دیپلمات پیشین ایران با بیان اینکه مسائل مربوط به روابط ایران و آمریکا از زمان توافق برجام متفاوت است، گفت: «وقتی عناصر و کشورهای دیگر نیز در این ارتباط دخالت می‌کنند، این مسائل پیچیده‌تر می‌شود». 

سید حسن نصرالله: لحن بیانیه رهبر انقلاب درباره ترور شهید هنیه از پیام حادثه کنسولگری ایران در دمشق محکمتر بود
 دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (پنجشنبه) به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین شهادت «فواد شکر» فرمانده شاخص مقاومت اسلامی لبنان گفت: لحن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را دیدید که حتی از پیام ایشان درباره حادثه کنسولگری ایران در دمشق هم محکم‌تر بود.

ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور شد
رئیس‌جمهور در حکمی «محمدجواد ظریف» را به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور و مسئول مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد. 

اکسیوس: دولت بایدن معتقد است ایران اسرائیل را مورد حمله قرار خواهد داد
نشریه اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: اسرائیل خود را برای مقابله با پاسخ ایران آماده می‌کند و انتظار می‌رود که مشابه حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) باشد. پاسخ ایران نیز ممکن است گسترده‌تر باشد و ممکن است حزب‌الله لبنان نیز در آن مشارکت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا