سیاسی

صبحانه خبری، ۱۲ خرداد ۱۴۰۳؛ از ثبت نام علی لاریجانی در انتخابات تا ماجرای «ارتفاع بگیریم» و حملات تند به لاریجانی

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ثبت نام علی لاریجانی در انتخابات
 علی لاریجانی صبح جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد. به جز او، عبدالناصر همتی، محمود احمدی بیغش و محمد خوش چهره هم نام نویسی کردند. تاکنون ۹ نفر در انتخابات نامزد شده اند. مسعود پزشکیان هم اعلام کرده که امروز نامزدی خود را ثبت می کند.

ماجرای «ارتفاع بگیریم» و حواشی آن
علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری به ادعای دولتی‌های حامی جلیلی در مورد آنچه توهین او به رئیس جمهور فقید خواندند، واکنش نشان داد و نوشت: ارتفاع بگیریم یک راهبرد برای طی کردن مسیر است. برای رشد و توسعه کشور باید از مباحث تخریبی و سلبی ارتفاع بگیریم و برای یکبار هم که شده فضای انتخاباتی را معطوف به ترسیم مشکلات مردم و ارائه راه حل‌های واقعی آنان کنیم. شهیدان خدمت در راه وطن جان خود را برای اعتلای همین راهبرد گذاشتند یاد و نام بلندشان گرامی باد و اندیشه «اهریمنان» و «سوء استفاده کنندگان» از نامشان ناکام. گفتنی است به دنبال توییت لاریجانی مبنی بر اینکه «برای عبور از موانع، باید از روشهای منسوخ، ⁧ارتفاع بگیریم⁩»، مدیران دولتی حامی جلیلی و قالیباف به شدت به این کاندیدا حمله کردند و مدعی توهین لاریجانی به رئیسی شدند. قالیباف در همین راستا نوشت: «دستاورد ماندگار شهید رئیسی در فضای سیاسی کشور، اخلاق‌مداری و عدم تخریب رقبا است.با طعنه و کنایه این دستاورد بزرگ را کمرنگ نکنیم».

پیشنهاد جدید اسرائیل برای پایان جنگ در غزه
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه ۱۱ خرداد از پیشنهاد جدید و چندمرحله‌ای اسرائیل برای پایان جنگ در غزه خبر داد و گفت که در صورت به نتیجه رسیدن این توافق اسرائیل می‌تواند بخشی از شبکه امنیتی منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران باشد. 

اقداماتی برای ادغام طب سنتی و طب مدرن صورت گرفته
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: برای ادغام طب سنتی و طب مدرن در نظام سلامت اقداماتی در سه سطح صورت گرفته است. وی افزود: در سطح یک  در همه دانشگاه های علوم پزشکی آموزه های طب ایرانی بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی آموزش داده شد. 

حمله نماینده نزدیک به زاکانی علیه لاریجانی
مالک شریعتی نماینده نزدیک به زاکانی در واکنش به اظهارات امروز لاریجانی با هشتگ ارتفاع پست نوشت: «قبلا از بالا میگفت “صدای من میاد؟ ” دیروز نوشت برای رفتن به بالا پاستور میخواد سوار مردم بشه. امروز هم گفته بالا رو دوست داره و میخواد ارتفاع بگیره. هنوز نفهمیده اند مردم خادم جمهور می‌خواهند نه آقا بالاسر.» 

کنایه علی لاریجانی به «انقلابی نماها»
علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نسبت به کسانی که از مشارکت حداقلی مردم در انتخابات استقبال می کنند انتقاد کرد و گفت: کسانی که پیروزی خود را در کاهش مشارکت مردم در انتخابات می بینند و بزرگترین هراسشان حضور مردم پای صندوقهاست؛ هر چه باشند انقلابی نیستند. شجاع باشید و بگویید «اگر مردم بیایند؛ ما شکست خواهیم خورد.»

ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد، ۶ صبح تا ۱۳
وزیر نیرو با اشاره به صعودی شدن روند مصرف برق کشور گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد، ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود. 

علم الهدی: مردم باید در انتخابات به میزان اطاعت پذیری فرد از رهبری توجه کنند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: برادران و خواهران، دوره مسئولیت شهید رئیسی به ما نشان داد که مردم باید در گام اول انتخاب خود به میزان اطاعت پذیری فرد از رهبری و ولایت فقیه توجه کنند زیرا اگر غیر از این محقق شد، جز ندامت و پشیمانی در پی نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد: در آینده نزدیک آرزو‌های تاریخی ملت برآورده خواهد شد
محمود احمدی‌نژاد در ویدیوی جدیدی که از او منتشر شده می‌گوید که با اطلاعی که از شرایط کشور دارم، با آشنایی که با تاریخ دارم و با توجه به شرایط امروز جهان؛ به لطف خدا و همت ملت، ان‌شاءالله در آینده نزدیک آرزو‌های تاریخی ملت برآورده خواهد شد. 

اتحادیه اروپا وزیر دفاع ایران را تحریم کرد
اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران به اتهام «کمک نظامی به روسیه» و همچنین تعدادی از افراد و نهادها از ایران به اتهام «عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه و تضعیف امنیت در دریای سرخ»، اعمال کرده است. 

تخلف انتخاباتی جریان پایداری؟
کانال رجانیوز نزدیک به دولت نوشت که استاندار قزوین علیه لاریجانی موضع گیری کرده است. او در توییت خود از هشتگ ارتفاع درجات استفاده کرده بود.

پادشاه بحرین: درصدد از سرگیری روابط با ایران هستیم
پادشاه بحرین در جریان دیدار با نخست‌وزیر چین در پکن بار دیگر بر تمایل منامه برای ازسرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. وی در این باره تصریح کرد: ما از حمایت شما (چین) از این تلاش برای برقراری صلح و بازگشت ثبات در منطقه و همکاری با همه طرف‌های ذیربط در راستای مقابله سریع با پیامد‌های موضوع فلسطین استقبال می‌کنیم. 

آمریکا چهار نهاد و یک فرد فعال در برنامه پهپادی ایران را تحریم کرد
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز جمعه ١١ خرداد، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چهار نهاد و یک فرد فعال در برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. به نوشته این بیانیه، چهار نهاد تحریم‌شده با شرکت «رایان رشد افزار» که به دلیل تهیه قطعات کلیدی در برنامه پهپادی ایران تحت تحریم است، مرتبط هستند. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا