مجلس

صالحی امیری مدیری تحولگرا نیست/ وی شناختی از وزارت میراث ندارد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: برخی‌ها اینگونه وانمود می‌کنند که حمایت از دولت به معنای رأی دادن به کل وزرای معرفی شده است اما گاهی اوقات حمایت از دولت مخالفت با ورود افراد ناکارآمد به دولت است.

وی بیان کرد: همه ما حامی دولت برای حل مشکلات هستیم. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی شاخص‌هایی را برای وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته است، از جمله آنکه وی باید با بخش‌های مختلف این حوزه بتواند به خوبی ارتباط بگیرد و از سوی دیگر توانایی تأمین مالی داشته باشد اما صالحی امیری چنین مزیتی ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیازمند یک مدیر تحولی است اما صالحی امیری هیچ شناختی از این وزارتخانه ندارد و در این شرایط قاعدتاً نمی‌تواند تحولی در این وزارتخانه ایجاد کند. نباید به این وزارتخانه مهم به عنوان هدیه و دستمزد برای اعطا به افرادی خاص نگاه شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: صالحی امیری از برنامه خود برای تحقق ایران امن سخن گفته است و سوال ما آن است که مگر ایران ناامن است؟ همچنین وی برنامه‌ای برای این وزارتخانه ندارد و ما هرچقدر برنامه‌های او را مطالعه کردیم، مطلب درخوری پیدا نکردیم.

وی درباره نقش صالحی امیری در فتنه ۸۸ اظهار کرد: ما اصرار می‌کنیم که با فتنه گران مرزبندی کنیم چراکه آنان در آن مقطع لطمه زیادی به کشور زدند و ساختارهای کشور را زیر سوال بردند. آنان حضور ۴۰ میلیون مردم پای صندوق‌های رأی را نادیده گرفتند و در این شرایط ما چگونه می‌خواهیم سکان یک وزارتخانه را به کسی بسپاریم که این گونه و در ماجرای فتنه ۸۸ جلوی مردم ایستاد؟

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در فتنه ۸۸ کار به جایی رسید که آمریکا، رژیم صهیونیستی و حتی ریگی با فتنه گران اعلام همراهی کردند. بنده در آن وقایع و از نزدیک دیدم که فتنه گران چگونه خیمه‌های امام حسین (ع) را به آتش کشیدند. آنان در آن مقطع سربازان دشمن شدند و ما آن اتفاقات را فراموش نمی‌کنیم و چگونه می‌پذیریم که مسئولیت کشور را به چنین افرادی دهیم.

وی گفت: دعوای ما چپ و راست و اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست و بحث ما تسویه حساب سیاسی نیز نیست بلکه بحث انقلاب اسلامی است. بسیاری از گرفتاری‌های ما و قفل‌ها و تحریم‌هایی که در کشور به وجود آمد به فتنه ۸۸ باز می‌گردد که باعث کوچک شدن سفره مردم شد و ما نباید این موضوعات را فراموش کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا