سیاسی

شیخ حسین انصاریان: کسانی که دین زمینی را به جای اسلام قرار دادند جهنمی خواهند بود

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مهر: استاد حوزه علمیه گفت: همه کسانی که در دین سازی فعالیت کردند و دین زمینی را به جای دین اسلام قرار دادند و از آن پیروی کردند جهنمی خواهند بود. ریشه و دوام خلقت و حقایق دنیا و آخرت پیامبر اکرم است و نوری که همراه ایشان بیان شد منظور امام علی هستند.

شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در حسینیه هدایت گفت: مشخص نیست از زمان حضرت ابراهیم تا دوران رسول خدا چند قرن زمان برده است اما چنانچه در آیات سوره مبارکه بقره وجود دارد خداوند خبر پیامبر اسلام را به ابراهیم داده بود و ایشان علم و یقین داشت پیامبری در مکه ظهور خواهند کرد.

وی افزود: پروردگار در آیات سوره بقره می‌فرماید ابراهیم و اسماعیل خانه کعبه را بنا کردند؛ تنها این یک خانه است که به امر پروردگار به دست دو پیامبر ساخته شد، حدود و مساحت این خانه را بر اساس روایات حضرت جبرائیل به حضرت ابراهیم ابلاغ کرده است. زمانی که خانه کعبه آماده شد حضرت ابراهیم می‌دانست که دعای اهل الله در کنار این خانه مستجاب است بر همین اساس ایشان چنین دعا کرد ای مالک و معلم و پرورش دهنده انسان‌ها، من و فرزندم اسماعیل را تسلیم در برابر وجود خود قرار ده.

انصاریان ادامه داد: از همان ۲۷ رجب که کاروان امام حسین به سوی مکه حرکت کرد و از مکه نیز به سوی کربلا عازم شد افرادی جدید از مکه و بصره و کوفه به حضرت ملحق و در عصر عاشورا به شهادت رسیدند. آنان حتی از ایشان نپرسیدند هدف شما از این حرکت چیست؟ دلیل این سوال نکردن این بود که آنان افرادی دین شناس و امام شناس بودند و یقین داشتند همه اعمال امام حسین بر اساس حقایق پشت پرده است و همه افعال ایشان درست است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: تنها کسی که فقط یک سوال پرسید حضرت زینب بود که از امام حسین پرسیدند ما بعد از شما تکلیفمان چیست و باید چه کار کنیم؟ حضرت در پاسخ فرمود توکل به خدا کنید. همین پاسخ باعث شد اسرای کربلا سالم از کربلا به شام و از شام به مدینه برگردند چرا که پروردگار آنان را در امنیت کامل حفاظت کرد. توکل به الله یقینّ، باور، یافتن و صبر می‌خواهد تا در سخت‌ترین شرایط انسان به خدا توکل کند.

وی بیان کرد: در جنگ اول و دوم جهانی که هیتلر در آن نقش داشت و همچنین در چهل سال جنگی که بین هلند و ایتالیا صورت گرفت تجاوزات زیادی علیه ناموس و اموال مردم رخ داد. اما توکل به خدا حصار سنگینی است که اشرار نتوانستند از کربلا به شام و از شام به مدینه حتی یک نگاه آلوده به اسرا داشته باشند. وجود مقدس امام حسین درسی داد که جهانی پر از معنا بود این افراد همه تسلیم امر امام بودند برای همین با همه وجود به خدا توکل کردند.

انصاریان گفت: حضرت ابراهیم از خدا خواست خودش و فرزندش تسلیم محض خدا باشد برای همین فرمود بارالها تو قدرت شکست ناپذیر هستی و می‌توانی در این بیابان بی آب و علف پیامبری چون محمد را مبعوث کنی که در یک لحظه در روز ولادتش او را عالم به ملک و ملکوت کنی؛ همچنین در آیات قرآن آمده کسانی که پیرو فرستاده من باشند و اهل او باشند و ایشان را یاری برسانند و همراه نوری که با ایشان فرستادم حرکت کنند در زندگی دنیا و آخرت پیروز هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همه کسانی که در دین سازی فعالیت کردند و دین زمینی را به جای دین اسلام قرار دادند و از آن پیروی کردند جهنمی خواهند بود. ریشه و دوام خلقت و حقایق دنیا و آخرت پیامبر اکرم است و نوری که همراه ایشان بیان شد منظور امام علی هستند. نهج البلاغه بیانگر رشته فکری امام علی است که سرشار از علم است خطبه‌هایی که ایشان در نهج‌البلاغه در زمینه‌های خلقت بیان فرمودند تنها بخشی از علوم حضرت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا