شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات مجلس را تائید کرد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی مربوط به روز‌های اخیر بوده و هنوز در شورای نگهبان بررسی نشده است.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: طرح اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس درباره پیگیری‌های مردم از نمایندگان در شورای نگهبان تأیید شد. این طرح در خصوص پیگیری‌های مردم از نمایندگان است.

­او گفت: طرح اصلاح بند ک تبصره یک قانون بودجه درباره قیر رایگان با اصرار مجلس به مجمع تشخیص رفته بود و مجمع هم آن را تعیین تکلیف کرد.

آقای طحان نظیف گفت: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابهام‌ها و ایراد‌هایی داشت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها هم پیشتر ایراد‌ها و ابهام‌هایی داشت و اخیرا نامه‌ای از هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام دریافت کردیم که این هیئت به مصوبه مجلس ایراد گرفته است.

او گفت: اصلاح اساسنامه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان و اصلاح اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت هم در شورای نگهبان تأیید شده است.

هادی طحان نظیف همچنین از تأیید اساسنامه سازمان‌های مناطق آزاد تجاری صنعتی کیش، قشم، ارسباران (جلفا)، اروند (آبادان‌- خرمشهر)، انزلی، چابهار و ماکو و اصلاح ماده ۵ اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خبر داد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی مربوط به روز‌های اخیر بوده و هنوز در شورای نگهبان بررسی نشده است.

او افزود: شورای نگهبان تاکنون ۱۵ جلسه غیررسمی درباره برنامه هفتم داشته و با دریافت متن مصوبه، آن را به صورت رسمی بررسی خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهار نظر برخی افراد در رسانه‌ها نسبت به صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: این شورا توصیه پذیر نیست و وظیفه قانونی خودش را دنبال می‌کند. انتظار می‌رود دستگاه‌ها اجازه دهند شورای نگهبان به وظایف قانونیش عمل کند.

آقای طحان نظیف گفت: در قانون انتخابات مجلس به موضوع انتخابات الکترونیکی و نحوه اجرایش اشاره شده. در روز‌های گذشته طرحی را از وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات الکترونیکی دریافت کردیم که پس از بررسی آن، اظهارنظر خواهیم کرد.

او گفت: همیشه بهترین مسیر، مسیر قانونی است و افراد باید مطالباتشان را از این مسیر مطرح کنند. شورای نگهبان سخن افرادی که حرفی برای گفتن دارند یا فکر می‌کنند حقشان در مرحله‌ای از بررسی صلاحیت‌ها ضایع شده، می‌شنود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت; فضا باز است و افراد می‌توانند به دور از هیجان‌های سیاسی اظهارنظر کنند. همچنین بر اساس قانون، اگر کسی برخلاف آنچه به او گفته شده یا اطلاع داده شده، مطالب نادرستی را به شورای نگهبان نسبت دهد، حق پیگیری برای شورا وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا