استان ها

شهید «یحیی سنوار» یک اسطوره برای بشریت باقی می ماند – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی شنبه شب در مراسم گرامیداشت شهید «یحیی سنوار» و شهدای مقاومت در مسجد النبی (ص) گناوه با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت به ویژه شهید «سنوار» اظهار داشت: این شهدا و در رأس آنها شهید «یحیی سنوار» در میدان مبارزه با رژیم کوک کش صهیونیستی و در راه دفاع از وطن خود جان خود را تقدیم ملت مظلوم فلسطین، غزه و مقاومت کردند.

امام جمعه گناوه افزود: سال‌های عمر شهید مجاهد و مقاوم «یحیی سنوار» ملقب به «ابو ابراهیم»، به مبارزه با صهیونیست‌ها و اشغالگران گره خورده است و سرانجام نیز پس از ۶۲ سال عمر با عزت و کرامت در همین راه با سرافرازی به شهادت می‌رسد و به عنوان یک اسطوره برای تاریخ بشریت باقی می‌ماند.

وی گفت: گرچه مسلمانان و نوار غزه از وجود و نعمت بزرگ این مجاهدان سرافراز اسلام محروم شدند اما خون این مجاهدان راه خدا که هدفی جز اعتلای کلمه «الله» و حمایت از مسلمانان نداشته‌اند، تا همیشه زنده است.

وی گفت: دشمنان حتی در آخرین لحظات عمر این شهید والامقام جرأت نزدیک شدن به وی را نداشتند و تا آخرین لحظات از این مجاهد فی سبیل الله نیز واهمه داشتند.

اهداف، مکتب و راه شهدای مقاومت ادامه خواهد یافت

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز اگر این مجاهدان و سرداران مقاومت، سید مقاومت، یحیی سنوار ها، اسماعیل هنیه ها، نیلفروشان ها در میان ما نیستند اما اهداف، مکتب و راه آنها برای ملل آزاده و مسلمانان جهان جاودان و نام مقاومت و حماس به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده است.

وی گفت: اگر چه سرلشکر شهید نیلفروشان در کنار سید مقاومت به شهادت می‌رسد و خون ایشان با خون سید مقاومت عجین و برای احیا تمدن اسلامی در سرزمینی که به تعبیر مقام معظم نام لبنان با تمدن اسلامی گره خورده است، بر زمین ریخته می‌شود اما راه آنها به وسیله جوانان مقاومت ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: اگر چه فقدان وجود بابرکت این فرماندهان بزرگ ثلمه جبران ناپذیری برای محور مقاومت و مسلمانان است اما یاد و نام این شهدا برای همیشه بر تارک تاریخ می‌درخشد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: شهید یحیی سنوار ۲۳ که سال به دست صهیونیست‌ها اسیر بود، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در ۷ اکتبر در هم شکست و نام این مجاهد بزرگ با طوفان الاقصی که بیت عنکبوت بودن این رژیم را به همه دنیا ثابت کرد، گره خورده است.

وی با بیان اینکه امروز همه دشمنان مسلمانان و مقاومت جمع شده و از ترور این مجاهد فی سبیل الله شاد شده‌اند، گفت: اگر شما جرأت دارید در میدان نبرد با این مجاهدان بجنگید.

حجت الاسلام با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خون بیش از ۴۲ هزار انسان مظلوم و بی دفاع را بر زمین ریخته است، گفت: اگر شما انسان هستید و از انسانیت بویی برده‌اید در مقابل مجاهدان اسلام بیاستید و مبارزه کنید و اینکه بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌ها را بمباران و زنان و کودکان و افراد بی دفاع را به شهادت برسانند هنر نیست.

وی گفت: امروز همه دشمنان می‌دانند که اگر رژیم صهیونیستی شکست بخورد که خواهد خورد به معنای شکست همه کشورهای حامی‌ای رژیم است و همه به تعبیر خود به دنبال یک نظم و خاورمیانه جدید با کشتن این مجاهدان هستند اما کور خورده‌اند.

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال احیا نظم کهنه جهانی با سرکردگی ابرقدرت‌های فرو پاشیده هستند و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند اما هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

امام جمعه تصریح کر: دشمنان تصور می‌کنند با قرار دادن سامانه‌های موشکی جدید و تسلیحات پیشرفته در اختیار این رژیم می‌توانند به اهداف خود برسند اما هر چه سامانه‌های دفاعی این رژیم را قوی‌تر کنند باز هم تاب موشک‌های مقاومت و حزب الله و نظام جمهوری اسلامی را نخواهد داشت.

با خدا بودن به معنای غالب شدن بر قدرت‌های پوشالی دنیا

وی با بیان اینکه مجاهدان راه خدا اعتماد، اعتقاد و اتکا به خدا دارند و در راه خدا استقامت می‌کنند و با دعا و تسبیح و ذکر خود به شهادت می رسند، افزود: شهید یحیی سنوار تا آخرین لحظات عمر خود از خدا و دعا جدا نشد و با خدا بودن به معنای غالب شدن بر همه قدرت‌های پوشالی دنیا است.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس تجربه‌ای برای همه ما است که نزدیک به ۸۰ کشور صدام را حمایت و پشتیبانی کردند اما ملت مقاوم ایران اسلامی با هدایت‌های امام راحل (ره) در برابر دشمنان ایستاد و سرانجام نیز همین دشمنان با دست خود صدام را با وضع فجیع اعدام کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز و در موضوع فلسطین و مقاومت نیز همین گونه است و مستکبرین عالم به رژیم صهیونیستی تسلیحات داده و گنبد آهنین می‌سازند اما هیچکدام در برابر مجاهدان و رزمندگان اسلام را نخواهد گرفت و به برکت نظام مقدس اسلامی یک خیزش عمومی به نفع مردم مظلوم فلسطین حتی در قلب اروپا به راه افتاده است.

وی گفت: امروز تمام ملل آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم لبنان و فلسطین به برکت هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب بیدار شده‌اند و هر چه دشمن تلاش می‌کند تا این خیزش و حرکت را سانسور کند اما توانایی آن را ندارد و این حرکت تا نابودی دشمنان و صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امروز یحیی سنوار، سید مقاومت و حزب الله به عنوان اسطوره، اسوه و الگو برای جوانان فلسطین هستند.

شهید «یحیی سنوار» یک اسطوره برای بشریت باقی می ماند

ایران اسلامی مدافع همه مظلومان عالم

وی گفت: ایران اسلامی در برهه کنونی به تاسی از سیره اهل بیت (ع) مدافع همه مظلومان عالم و مسلمانان در جهان است.

وی گفت: اگر چه «ابو ابراهیم» این بت شکن به دست صهیونیست‌ها کشته شد اما بت شکنانی هستند که در مقابل بت آمریکا و اسرائیل و نمرودیان زمان ایستاده‌اند و تمام بت‌های آنها را با موشک‌های الهی خود از میان بر خواهند داشت.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: حزب الله و محور مقاومت همچنان با اعتقاد و اطمینان به نصرت الهی مبارزه خود را ادامه خواهد داد و این نوید نصر و پیروزی الهی به همه کسانی که به خدا ایمان دارند و در راه خدا استقامت می‌کنند بشارت داده که قطعاً بر دشمنان و بدخواهان مسلمانان پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه امشب در این مکان مقدس جمع شده‌ایم تا یاد علمداران، مجاهدان و پرچم داران مقاومت را گرامی بداریم، گفت: اگر چه پرچم داران و علمداران بی نظیری مانند شهید نیلفروشان از دست داده‌ایم اما اگر پرچم داری به شهادت رسید، علمداران دیگر این پرچم را بر دوش خواهند گرفت و تا نابودی دشمنان راه مجاهدت در راه خدا و مقاومت در برابر بدخواهان ادامه خواهند داد.

وی گفت: امروز مجاهدان اسلام به کمک‌های مادی و معنوی و دعاهای همه ما نیازمند هستند و خداوند نیز وعده داده که ما از مجرمان و جنایت کاران انتقام خواهیم گرفت و خون این شهیدان راه اسلام منتقم دشمنان اسلام و مسلمانان خواهد بود.

شهید «یحیی سنوار» یک اسطوره برای بشریت باقی می ماند

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان برجسته شهرستان، قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شهید سنوار و مداحی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا