شهید سلیمانی درمقابل اسلام جعلی مورد تبلیغ داعش ایستاد

Print Friendly, PDF & Email

سفیر ایران در گرجستان:

شهید سلیمانی درمقابل اسلام جعلی مورد تبلیغ داعش ایستاد

شهید سلیمانی درمقابل اسلام جعلی مورد تبلیغ داعش ایستاد

مراسم بزرگداشت سپهبد شهید سلیمانی و همایش مبارزه با تروریسم در سفارت ایران در تفلیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، مسئولیت مشترک جهانیان» عصر سه شنبه ۱۳ دی ماه همزمان با سومین سالروز شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، قهرمانان مبارزه با تروریسم با حضور چهره‌های علمی و فرهنگی گرجستان و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم، در سالن همایش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس برگزار شد.

محمود ادیب، سفیر ایران در گرجستان در ابتدای این نشست ضمن اشاره به خصوصیات فردی و حرفه‌ای شهید سلیمانی، به بررسی نقش غرب و بطور خاص آمریکا در شکل گیری داعش و بسط تروریسم در جهان و شیوه مواجهه جبهه مقاومت با آن پرداخت.

ادیب در سخنان خود تقویت ضریب امنیتی اسرائیل، تضعیف جبهه مقاومت و تحریک امواج تفرقه افکنانه بین جهان تشیع و تسنن را از مهمترین اهداف شکل گیری گروه‌های شبه نظامی افراط گرا بدست غرب و با حمایت مالی برخی کشورهای منطقه دانست.

سفیر کشورمان در ادامه جنایات داعش علیه هزاران زن و دختر سوری و عراقی، کشتار غیرنظامیان، اهانت به ارزش‌های دینی و باورهای مذهبی مسلمانان و تخریب میراث فرهنگی بشری را به عنوان سه شاخصه مشترک داعش و افراط گرایانی همچون ناسیونالیست‌ها و نژادپرستان غربی به رهبری آمریکا دانست و تاکید کرد: سردار سلیمانی به جهانیان، به خصوص آمریکایی‌ها آموخت که اینگونه رفتارها در اسلام مردود است. سردار سلیمانی درمقابل اسلام جعلی مورد تبلیغ داعش ایستاد و جایگاه حقیقی زنان را حفظ کرد.

ادیب در پایان سخنان خود افزود: امیدواریم با همدلی و همراهی همه کشورها و عدم اجابت خواسته‌ها و استراتژی‌های یکجانبه گرایی آمریکا، دیگر شاهد پیدایش گروه‌های تروریست و افراط گرا در منطقه و جهان نباشیم و صلح و آرامش که ره آورد خون شهید سلیمانی و یارانش است همواره بر کشورهایمان حاکم باشد.

گفتنی است رئیس جامعه مسلمانان گرجستان، اساتید دانشگاه دولتی تفلیس، دانشگاه خصوصی گرجستان و شماری دیگر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی گرجستان نیز در این نشست به ارائه نظرات خود در خصوص مبارزه با تروریسم و نقش شهید سلیمانی در شکست افراط گرایی پرداختند.

پخش کلیپ و نمایش‌های صوتی و تصویری با محتوای پیام‌های مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت سردار سلیمانی و صحنه‌هایی از رشادت‌ها و رزم آوری های شهید در مقابله با داعش و اقدامات مردمی شهید سلیمانی که تببین کننده نگاه چندوجهی و مکتب انسان ساز آن شهید والامقام بود، شرکت کنندگان کنندگان را بسیار تحت تأثیر قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا