استان ها

«شهید جمهور» به دنبال بازسازی اعتماد مردم و مسوولان بود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه شنبه در مراسم هیئت انصارالحسین (ع) مسجد حاج صمدخان رشت با اشاره به اینکه باید در هیئت‌های مذهبی، سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) آموزش داده شود، اظهار کرد: اگر این سیره به درستی فراگیری شود، ما راه و مقصد را خواهیم شناخت و به هیچ بحران عقیدتی، اخلاقی، فکری، عملی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برنمی‌خوریم.

وی اهل بیت (ع) را چراغ هدایت و مفتاح، میزان و مصباح دانست و گفت: کلید مسیر سعادت از کلمات اهل بیت (ع) بدست می‌آید. معیار سنجش و چراغ راه هم در کلمات نورانی ائمه معصومین (ع) است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید مسیر اعتدال داشته باشند و از افراط و تفریط اجتناب کنند، افزود: هیئات مذهبی باید همان کلمات نورانی اهل بیت (ع) که تفسیر واقعی قرآن کریم است را دنبال کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به در پیش بودن روز عرفه و عید قربان اشاره و تصریح کرد: حج یکی از ارتباطات بین‌المللی در نظام مسلمانان است. نمایندگانی از همه رهبران مسلمان، مراجع و … در روز عرفه در منا حضور دارند و مسلمانان اگر می‌خواهند یک ارتباط بین‌المللی داشته باشند، بهترین مکان به لحاظ شکلی در منا است.

امروزه ملاک اصلی ما قرآن کریم و کلام نورانی اهل بیت (ع) است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: در حوزه‌های علمیه و برای آشنایی با مسائل عقیدتی، اخلاقی، عملی و احکام بیشتر از قال باقر (ع) و قال صادق (ع) استفاده می‌شود در بیشتر کتاب‌های حدیثی در حوزه‌های فقهی از جملات نورانی این دو امام استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بنی‌امیه و بنی عباس به قرآن، اسلام و اهل بیت (ع) خیانت کردند، گفت: اسلام اموی و اسلام عباسی به ماهیت و حقیقت اسلام ضربه زدند. امروزه ملاک اصلی ما قرآن کریم و کلمات نورانی حضرات معصومین است.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به اصل ولایت فقیه اشاره و تاکید کرد: ولی فقیه در غیاب امام معصوم، در امر حکومت‌داری و حکمرانی دارای ولایت عامه است. در بحث حکمرانی، ولایتش همان ولایت رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) است. اما به لحاظ معرفتی و مقامات معنوی، پیامبر و امیرالمومنین مقام بالایی دارند. هیچ مرجع و ولی فقیهی به لحاظ معنوی خود را در تراز پیامبر ندیده و نمی‌بیند و نخواهد دید.

وی در ادامه با اشاره به برخی روایات با مضمون «هر قیام و حکومتی قبل از قیام حضرت مهدی (ع)، باطل و پرچم آن کفر است» اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها بر اساس همین روایت، انقلاب اسلامی را نوعی قیام قبل از ظهور می‌دانند که برداشتی نادرست است.

آیت‌الله رمضانی افزود: باید دید این حدیث متعلق به چه دوره‌ای بوده و آیا پرچم حق است یا باطل؟ نظام اسلامی در راستای تحقق امر ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) تشکیل شده و حرکت می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به فهم غلط از برخی روایات در دوران ائمه معصومین (ع) اشاره و تاکید کرد: برخی افراد برای اینکه مردم را ساکت نگه دارند و آنان را از مواجهه با حکمرانان ظالم منصرف کنند، این روایات را بیان می‌کردند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه تفسیر درست آیات الهی مسیر را مشخص می‌کند، گفت: حدود ۴۰۰ آیه از قرآن کریم درباره جهاد و فقه المقاومه است و تاکید دارد که با کسانی که ظلم می‌کنند مقاتله کنید. همچنین در نهج‌البلاغه هم بارها در مورد جهاد صحبت شده است.

آیت‌الله رمضانی در ادامه سخنانش، با اشاره به موضع‌گیری دانشجویان اروپا و آمریکایی در مورد شهدای فلسطینی و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: امروزه با یک میدان بزرگ مواجه هستیم و هر روز این جغرافیا وسیع‌تر می‌شود. اسلامی که قبل از انقلاب هیچ حسابی برایش باز نمی‌شد، امروز در دنیا با عظمت سر بلند کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مقام معظم رهبری را یک مصلح جامعه بشری دانست که با تدبیر برای جوانان اروپایی نامه نوشته است و به آنها اعلام فرموده که مسیر درستی را در تاریخ دنبال می‌کنند و آنان را به مطالعه قرآن دعوت کرده است.

آیت‌الله رمضانی گفت: در ایران اسلامی هم این فضا به عنوان ام القرا فراهم شده است و کسانی که می‌خواهند در رأس امور قرار بگیرند، باید همین نگاه را نسبت به جبهه مقاومت داشته باشند. رئیس جمهور شهید و وزیر دیپلمات انقلابی در جبهه مقاومت به صورت قوی حرکت کرده و جلو رفتند.

ملت ایران بهترین‌ها را برای انقلاب اسلامی فدا کردند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر جایی که سخن از مقابله با ظلم و ستم است، نباید سکوت کرد. همین ادبیات باعث شد که انقلاب ما با شکوه شود. به برکت تفکر عاشورایی، امروز ایران اسلامی نه تنها در منطقه قدرتمند است بلکه یک مقتدر جهانی است.

وی به برخی شاخصه‌های رئیس جمهور شایسته انقلابی اشاره و تاکید کرد: مدیر و متقی بودن، توسعه و تقویت خدمت به مردم، حل مشکلات مردم، داشتن روحیه جهادی، داشتن برنامه مدون و دقیق، و نگاه درست به جبهه مقاومت از جمله شاخص‌های یک رئیس جمهور شایسته است.

آیت‌الله رمضانی گفت: در حوزه کلان و گفتمانی، سکاندار این انقلاب امام خامنه‌ای است ولی باید یک مدیر قوی در عرصه اجرا داشته باشیم. باید مطالعه دقیق کنیم تا فردی که بتواند سنگر انقلاب اسلامی را حفظ کند، انتخاب شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: ملت ایران بهترین‌ها را برای انقلاب اسلامی فدا کردند، چه جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم، شهید و جانباز شدند. باید قدر این ملت را دانست.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی، به دنبال بازسازی اعتماد مردم و مسؤولان بود تا حضور آنان در انتخابات بیشتر شود، گفت: انقلاب اسلامی از سه رکن اسلام، رهبری و مردم تشکیل شده و همین مردم با حضور حداکثری، نقش آفرین هستند.

آیت‌الله رمضانی به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت» اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور شهید با وجود توصیه‌های مکرر برای استراحت در روزهای جمعه، همواره دو روز پایانی هفته را در سفرهای استانی و در حال خدمت به مردم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا