شهیدسلیمانی درپی امنیت مردم و رضایت رهبری بود/نقش اول جبهه مقاومت

Print Friendly, PDF & Email

توسلی در گفتگو با مهر:

شهیدسلیمانی درپی امنیت مردم و رضایت رهبری بود/نقش اول جبهه مقاومت

شهیدسلیمانی درپی امنیت مردم و رضایت رهبری بود/نقش اول جبهه مقاومت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه برای حاج قاسم امنیت داشت امنیت مردم و رضایت رهبری بود لذا به جریانات سیاسی چندان اهمیتی نمی‌داد.

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به تمام مردم ایران و همه دوستداران او در عرصه بین‌الملل درباره این شخصیت گفت: سردار سلیمانی شخصیت برجسته‌ای بود. من از سال ۷۷ با ایشان ارتباط داشتم و شخصاً شاهد پیگیری‌ها و اقدامات او در عرصه‌های مختلف بودم. او یک شخصیت صرفاً نظامی نبود بلکه شخصی چندبعدی و جامع‌نگر بود.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در عین حال که یک استراتژیست نظامی موفق و یک فرمانده با اوج دانش مدیریت میدان بود، شخصیت سیاسی برجسته‌ای به شمار می‌رفت که تحلیل درستی از اوضاع بین‌الملل و وضع سیاسی و اجتماعی داخل کشور داشت. از طرف دیگر شهید سلیمانی وارد بازی‌های سیاسی بین جناح راست و چپ کشور نشد و از کسی حمایت نکرد. او هدف والایی برای خود داشت و آن هدف دفاع از کشور بود چراکه ایران را برای خود حرم می‌دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سردار سلیمانی همان طور که اعتقاد داشت از حرم حضرت زینب (س) و عتبات عالیات باید دفاع کند، جغرافیای سیاسی ایران را نیز حرم می‌دانست. همه تلاش او این بود که از تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کند.

توسلی ادامه داد: این تلاش در زمان جنگ تحمیلی برای کشور بسیار مؤثر بود. بعد از جنگ تحمیلی نیز تا زمان سقوط صدام، سردار سلیمانی مأموریت‌های بسیار مهم و پیچیده‌ای در نیروی قدس سپاه انجام داد. بعد از سقوط صدام نیز که اشغالگران به منطقه آمدند او مجاهدت خود را برای ایجاد مقاومت در منطقه ادامه داد.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی در حوزه مقاومت اقداماتی انجام داد که در طول تاریخ بی نظیر است، اینکه کسی بتواند اتباع کشورهای مختلف از جمله افغانستان، پاکستان، ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر ملت‌ها را حول یک محور گرد هم بیاورد کاری بسیار پیچیده، سخت، مهم و اساسی بود که سردار سلیمانی موفق شد آن را به انجام برساند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که آمریکایی‌ها با غرور استکباری خود حاج قاسم را تهدید کردند او خم به ابرو نیاورد و در یکی از سخنرانی‌های خود به تهدیدات آنها غیورمندانه پاسخ داد و به ترامپ گفت من شخصاً به تو پاسخ می‌دهم و نیازی به پاسخ ایران و جمهوری اسلامی نیست. چنین شجاعتی نشأت گرفته از اندیشه بلند او بود.

توسلی تصریح کرد: نکته مهم برای حاج قاسم آن بود که در همه جبهه‌ها و هر جا که رهبر انقلاب اراده کنند و احساس نیاز وجود داشته باشد آنجا حضور پیدا کند. حتی او یک بار به مقام معظم رهبری گفته بود که می‌خواهد بازنشسته شود اما اجازه بازنشستگی به او داده نشد و حاج قاسم به فرمان رهبری حضور خود را ادامه داد و با قدرت ایستاد و کار کرد. حاج قاسم سلیمانی آرزوی شهادت داشت و جانش برایش مهم نبود. او هر جا که رهبر انقلاب تشخیص می‌داد حضور پیدا می‌کرد و آماده فدا کردن خود بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی در زمینه تشکیل جبهه مقاومت، حمایت از آن و قلمروسازی جمهوری اسلامی ایران نقش اول را ایفا کرد. او همچنین شخصیت‌های بزرگی در داخل کشور و سایر کشورها تربیت کرد که منشأ خیر و برکت برای جهان اسلام و محور مقاومت خواهند بود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس متذکر شد: جمله‌ای از شهید سلیمانی در فضای سیاسی داخلی کشور به یادگار ماند که گفته بود حتی آن دختر بدحجاب هم دختر من است، این نگاه فراگیر و فراجناحی بسیار ارزشمند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه برای حاج قاسم امنیت داشت امنیت مردم و رضایت رهبری بود لذا به جریانات سیاسی چندان اهمیتی نمی‌داد. او نمونه بی نظیری از فضائل اخلاقی، توان مدیریتی و قدرت نظامی بود و حقیقتاً فکر نمی‌کنم نمونه‌ای همچون او به این زودی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا