سیاسی

شهردار منطقه ۱۵: ۳۴ هزار نفر از اتباع در ناحیه یک این منطقه سکونت دارند/ ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع نیز در این ناحیه تحصیل می‌کنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: ناصر امانی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از بازدید اخیرش از محله اتابک در منطقه ۱۵ گفت: محله اتابک یکی از محله‌های منطقه ۱۵ است که در پی عبور بزرگراه امام علی به دو قسمت تقسیم شده است.

محله اتابک نماد و مظهر نوسازی بافت فرسوده در تهران

وی با بیان اینکه محله اتابک نماد و مظهر نوسازی بافت فرسوده در تهران است که البته آزمون و خطاهای زیادی در این دو دهه در خصوص نوسازی در این محله از سوی مدیریت شهری انجام شده است، اظهار کرد: سه مجموعه (شهرداری تهران، سازمان نوسازی و سازمان نوسازان در امر نوسازی بافت فرسوده) در این محله با مردم سروکار داشتند هرچند که در یک دوره مدیریت شهری کاری به سرانجام نرسید و در این مدت ۶۶۳ پلاک تملک شده که ۳۵۹ پلاک توسط سازمان نوسازی، ۲۴۱ پلاک توسط شهرداری و مابقی توسط شرکت نوسازان برای نوسازی تملک شده است، اما در این میان ۱۱۲ پلاک که عمدتا برای سازمان نوسازی و شرکت نوسازان است به عنوان املاک بی‌دفاع شخصی رها شده‌اند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون ۳۲ درصد محله اتابک و مینابی نوسازی شده‌اند، تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل تغییرات و نوع مداخلات صرفا تعدادی برج ساخته شده و کلید آن به مالکان داده شده است؛ اما تاکنون سندی به مالک داده نشده است.

وی با اشاره به مقبره ملک خاتون در منطقه ۱۵ گفت: این امامزاده فرصت فرهنگی زیادی است اما می‌بینیم که محور املاک فرسوده و معارض قرار گرفته است به گونه‌ای که ۵۶ پلاک معارض با ۷۰۰۰ متر مساحت در اطراف آن است که حتی گودبرداری و حصارکشی شده است اما تصمیمی برای آن نگرفتند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تعریض سه معبر در انتظار رفع املاک معارض بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: تعریض یک معبر منتظر رفع معارض ۲۴۰ متری و معبری دیگر منتظر رفع معارض ۹۷ متری است و این در حالیست که ما در بودجه سال جاری عدد خوبی را برای رفع معارضین در نظر گرفتیم.

امانی با بیان اینکه پس از املاک فرسوده، حضور گسترده اتباع بیگانه یکی دیگر از مشکلات محلات تهران از جمله محله اتابک است، اظهار کرد: رئیس شورای شهر تهران دو مرتبه مکاتبه با وزیر کشور داشته و در مورد حضور اتباع در محلات توضیح دادند و این موضوع را به وزیر کشور منعکس کردند و نکته جالب این است که تعدادی از زنان اتباع گالون‌های ۲۰ لیتری بنزین دارند و سرچهارراه به موتوری‌ها بنزین می‌فروشند و این مسئله جای تعجب است.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به حضور معتادان و فروشندگان مواد مخدر در محله اتابک آنها را یکی از تهدیدها خواند و گفت: در این دوره از مدیریت شهری زمینی از سوی شهرداری برای ساخت کلانتری به فراجا داده شده است که تسریع در ساخت این کلانتری یکی از مطالبات مردمی است.

امانی با بیان اینکه طبیعی است در محله‌ای که املاک فرسوده رها شده و حضور گسترده اتباع خارجی و همچنین بزهکاری وجه قالب آن است؛ نباید انتظار انضباط شهری و پاکیزگی را داشت، اظهار کرد: کمبود مخازن، بوی تعفن، جاسازی مخازن، اجرای نادرست کانیوها که نه شیب درستی دارند و نه دسترسی به نهرهای زیرزمینی دارند، باعث بروز مشکلاتی شده است.

حضور ۳۴ هزار تبعه افغانی تنها در یک ناحیه منطقه۱۵/ جمع‌آوری ۹ هزار معتاد در سال گذشته

محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ تهران نیز پس از استماع گزارش عضو شورای شهر پیرامون محله اتابک با بیان اینکه محله اتابک که یکی از محلات قدیمی با ۹۵ هکتار مساحت است، ۲۴ درصد بافت فرسوده دارد و اگر اتباع در این محله جولان می‌دهند، به دلیل بافت فرسوده است، گفت: سال قبل بیشترین پروانه ساخت در منطقه ۱۵ صادر شده است، چرا که ما موظف بودیم هر ساله سه درصد از بافت را نوسازی کنیم و اگر در ۲۰ سال اخیر، به این وظیفه عمل می شد ۷۰ درصد بافت منطقه نوسازی شده بود. ما در طول سالهای اخیر ۳۲ درصد بافت منطقه را نوسازی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ پلاک در بافت فرسوده نوسازی شده و همین روند را در سال جاری نیز دنبال خواهیم کرد و بیشترین تعداد پروانه‌ها را مجدداً به منطقه ۱۵ اختصاص خواهیم داد، ادامه داد: محله اتابک شرقی – غربی شده و بخشی از آن در ناحیه یک و بخشی دیگر در ناحیه دو واقع شده است. نقشه‌ها و طرح‌های ناحیه یک ارائه شده و اگر نهایی شود محله اتابک در ناحیه هشت منطقه ۱۵ قرار خواهد گرفت.

شیری با بیان اینکه در محله مینابی سرانه فضای سبز کمتر از یک مترمربع و در محله اتابک سه مترمربع است و شاهد سرانه پایین فضای سبز در منطقه هستیم، اظهار کرد: اقدامات برای افتتاح پارکینگ مینابی صورت گرفته و آماده بهره برداری است و دقت داشته باشید که ۱۲ سال نتوانسته بودیم املاک معارض مسجد واقع در محله را تملک کنیم که سه ماه قبل این تملک صورت گرفت و مدیریت شهری در بازگشایی سه معبر این محله اقدام کرده و خوشبختانه مشکلات تملک برطرف شده تا معبر ایجاد شده بازگشایی شود.

شهردار منطقه ۱۵ تهران با اشاره به حضور اتباع در این منطقه با تأکید بر  اینکه ۳۴ هزار نفر از اتباع در ناحیه یک منطقه ۱۵ سکونت دارند، گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع نیز در این ناحیه تحصیل می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به جمع آوری ۳۲۲۱ معتاد متجاهر در منطقه، خاطرنشان کرد: تأثیر جمع آوری این معتادان از ۹ هزار معتادی که در سال قبل جمع‌آوری شد، بیشتر است؛ چراکه شاهد تکرار حضور افراد نبودیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا