شهری

شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی ابتکار عمل را در دست گرفت – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در رابطه با نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد اظهار کرد: اصل نمایشگاه از این جهت که مخاطب را به یک‌باره در یک رویداد جذاب وارد بخشی از تاریخ این سرزمین و تاریخ این منطقه می‌کند، اتفاقی بدیع و جالب است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب نام «نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها» انتخاب هوشمندانه‌ای است، گفت: تمدن‌های اصلی دنیا و تمدن‌های قدیمی در همین منطقه غرب آسیا حضور دارند. کشورهایی که کشورهای محور مقاومت هستند داعیه‌دار تاریخ، فرهنگ و تمدن هستند. از این جهت به نظرم اسم هوشمندانه‌ای انتخاب شده و کمک می‌کند که مخاطب و خانواده‌ها درگیر این موضوع شوند.

محمدخانی در ادامه اظهار داشت: رویکرد جدیدی در دوره اخیر مدیریت شهری یعنی مدیریت شهری ششم در حال رخ دادن است و آن هم این است که شهرداری تهران در بخش فرهنگی و اجتماعی خود ابتکار عمل را در دست دارد و خود طراحی و ایده‌پردازی می‌کند. البته در زمانی که لازم است هم مانند در رویدادهای بزرگی چون رویداد غدیر، جشن امام‌رضایی‌ها و … اشتراک نظر و هماهنگی با سایر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه در خود مجموعه شهرداری؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی، مجموعه برج میلاد، اداره کل فرهنگی و… خود در این زمینه پیشتاز هستند و طراحی می‌کنند و فضا را ایجاد می‌کنند، بیان داشت: این امر نشان می‌دهد که شهرداری تغییر رویکرد داده است. شاید در گذشته در میان مجموعه‌های مختلف جبهه فرهنگی انقلاب به شهرداری صرفاً به عنوان یک پشتیبان، تأمین‌کننده مالی، فضا و لجستیک نگاه می‌شد، اما در این ۲، ۳ سال اخیر شهرداری تهران اثبات کرده است که خود فعالیت می‌کند و می‌تواند به تنهایی رویدادهای بزرگی را در سطح پایتخت جمهوری اسلامی ایران رقم بزند تا نقش خود را در فضای فرهنگی کشور ایفا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا