شمس‌الدین حسینی: دولت آینده‌فروشی را کاهش داده است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، «شمس‌الدین حسینی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: این بودجه بر مبنای واقعیت‌ها و نه ایده‌آل‌ها بسته شده است؛ برخی نمایندگان می‌گویند حقوق بازنشستگان را افزایش دهید و مالیات‌ها را کاهش دهید که این موارد ایده‌آل است اما عملیاتی نیست.

حسینی افزود: دولت برای تأمین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرده است، اما آیا گزینه بهتری وجود داشت.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: اگر به سمت بودجه دو دوازدهم برویم، به معنای آن است که چند ماه فشار بر بازنشستگان تداوم پیدا می‌کند و بهتر است که کلیات را تصویب کنیم. پیش‌بینی درآمد بالاتر مالیاتی، به معنی تجویز قانونی وصول مالیات با نرخ‌های بالاتر نیست و دولت اجازه ندارد بیشتر از ۲۵ درصد سود شرکت‌ها را دریافت کند.

وی گفت: دولت درآمدها را ۴۲ درصد رشد داده و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای را ۱۲ درصد کاهش داده که به این معنای این است که به سمت اصلاح ساختار بودجه حرکت کرده است. دولت سعی کرده است هزینه‌های جاری را از محل درآمدها تأمین کند و تلاش کرده تعهد برای آینده را کمتر کند و آینده‌فروشی را کاهش داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا