شریان سرنوشتی بهتر از مشارکت و رایحه خوش ندارد – تابناک

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش «هشت صبح» به نقل از نامه نیوز، نگاهی به تاریخ سیاسی ایران نشان می‌دهد که هر بار از درون صندوق دولتی سر کار آمده، حزب یا گروهی اعلام موجودیت کرده است؛ با این امید که در معادلات انتخابات مجلس نقش ایفا کند و بتواند اکثریت کرسی ها را در اختیار بگیرد اما عمر این مجموعه ها ارتباط مستقیمی با دولت مستقر داشت و با تغییر دولت، آن حزب و مجموعه دولت ساخته نیز به تدریج به حاشیه رفته و حذف شده است. از «مشارکت» گرفته تا «رایحه خوش خدمت» و … که مصادیق این موضوع هستند. باید منتظر ماند و دید که مجموعه شریان که از درون دولت فعلی بیرون آمده است و وزرا و معاونین او صحنه گردانی اصلی این مجموعه را انجام می دهند می تواند از این امر مستثنی باشد یا خیر.

علی یوسف پور در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره میزان اثرگذاری شریان بر معادلات انتخابات مجلس گفت: تجربه احزاب دولت ساخته مثل کارگزاران و مشارکت مشخص است؛ بعد مدتی که دولت مستقر کنار رفت، آن حزب دولت ساخته یا از بین رفت یا به شدت ضعیف شد بنابراین تأسیس و راه اندازی چنین مجموعه هایی، یک تجربه تکراری و بی ثمر است.

وی افزود: دوستان دولت اگر می‌خواهند با اقبال و محبوبیت بیشتری در جامعه مواجه شوند باید به توصیه های رهبر معظم انقلاب عمل کنند. رهبر معظم انقلاب فروردین امسال از واگذاری امور به مردم سخن گفتند اما دولت هنوز یک مورد واگذاری تصدی گری به مردم را انجام نداد.

فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: آقای بذرپاش خیلی هم مدعی است و اعلام کرد «ایران بهشت ترانزیت است» اما کسی را به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن منصوب کرد که هیچ تخصصی در این حوزه ندارد، همین باعث شد که میزان ترانزیت ریلی در دولت آقای رئیسی نسبت به دولت آقای روحانی ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی سرنوشت شریان را متفاوت از سرنوشت کارگزاران و مشارکت ندانست و ادامه داد: حزب دولت ساخته شاید به واسطه امکانات دولت فعالیتی بکند اما به محض آنکه دولت کنار برود، سریع خاموش می شود یا فیلتیله اش پایین کشیده می شود.

یوسف پور با بیان اینکه این دولت حتی بسیاری از نیروهای اصولگرا را کنار گذاشت، یادآور شد: دولت آقای رئیسی درباره بهبود معیشت مردم نه تنها نتوانست کاری انجام دهد بلکه وضع بدتر هم شده است بنابراین احزاب و گروه های طرفدار دولت خیلی توفیق نمی توانند در انتخابات مجلس داشته باشند و معتقدم تعداد نمایندگان طرفدار دولت در مجلس آینده حتما خیلی کمتر از مجلس فعلی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا