شرکت سوخت هسته‌ای ایران مکلف به فروش مواد معدنی و پرتوزا شد

Print Friendly, PDF & Email

در جریان بررسی بودجه؛

شرکت سوخت هسته‌ای ایران مکلف به فروش مواد معدنی و پرتوزا شد

شرکت سوخت هسته‌ای ایران مکلف به فروش مواد معدنی و پرتوزا شد

نمایندگان مجلس، شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران را مکلف کردند تا جهت توسعه اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا را بفروشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ بند الف تبصره ۱۵ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران مکلف است جهت توسعه و تسریع در اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، مواد معدنی و محصولات جانبی همراه با مواد پرتوزا پس از جداسازی را مطابق با قوانین و مقررات به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را پس از کسر هزینه‌ها (شامل قیمت تمام‌شده کالا و خدمات فروش‌رفته، اداری- عمومی و توزیع و فروش) و با پرداخت حقوق دولتی مطابق با ماده (۱۴) قانون معادن مصوب ۱۳۷۷/۲/۲۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. درآمد حاصله به حساب افزایش سرمایه دولت در شرکت، منظور و معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات آن با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

همچنین در بخش درآمدی بند (د) این تبصره آمده است: تعرفه سوخت نیروگاههای خودتأمین که با تأیید شرکت‌های تابعه وزارت نفت دارای شمارشگر (کنتور) جداگانه باشند یا بنا به اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌کنند، به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل‌شده به شبکه، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر اساس متوسط بازدهی نیروگاههای حرارتی سال ۱۴۰۱ تعیین می‌شود.

بر اساس بند (ه) تبصره ۱۵ این لایحه، تأمین مالی طرح‌های نیروگاههای برق اتمی با استفاده از الگوی سرمایه‌گذاری خارجی، تأمین مالی خارجی (فاینانس) و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا