ورزشی

شرایط عجیب تیم‌ ملی فوتسال در فاصله کمتر از یک ماه تا جام جهانی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

نوشته های مشابه

کمتر از یک ماه دیگر به آغاز بزرگ‌ترین تورنمنت فوتسال باقی مانده و این در حالی است که تیم‌ ملی ایران با شرایطی عجیبی خود را آماده جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان می‌کند.

به گزارش ایسنا، جام جهانی فوتسال از ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر در کشور ازبکستان برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران با ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه همگروه است. روال کار آماده‌سازی برای مسابقات مهمی مانند جام جهانی باید از پیش برنامه ریزی شده و کاملا مشخص باشد تا اعضای تیم بدون نگرانی و مشکل، با آمادگی و روحیه بالا عازم این مسابقات شوند.

گویا مسئولان فدراسیون فوتبال به این موضوع فکر نکرده و صرفا بنا بر احتمالات کار خود را برنامه‌ریزی کردند. اولین بی‌نظمی و نقطه ضعف در برنامه آماده سازی تیم ملی، برگزار نکردن بازی دوستانه مناسب و باکیفیت است. موضوعی که سال‌ها است فدراسیون فوتبال نتوانسته آن را حل کند، چرا که در فوتبال نیز از برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های سطح بالا به مشکل خورده است. حال و در نزدیکی این رقابت بین‌المللی و حساس این مورد در فوتسال هم دیده می‌شود.

 البته باید گفت که مسئولان فدراسیون فوتبال مقدمات برگزاری دو بازی دوستانه را با کرواسی در شهریور ماه و به میزبانی ایران فراهم کردند اما کروات‌ها در لحظات آخر زیر همه توافقات زدند و این بازی را لغو کردند. اما آیا برای تیمی که در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در رده چهارم جهان و اول آسیا قرار دارد، برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های سطح اول جهان تا این حد دشوار است؟ 

نام تیم ملی فوتسال ایران همواره بین اسامی بزرگ جهان درخشیده است، علاوه بر آن بازیکنان صاحب نامی که این تیم دارد باعث عزت و افتخار کشور است. وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال روز یکشنبه و در نشست خبری از شرایط گله کرد و به این موضوع اشاره داشت که نمی‌شود با دو بازی دوستانه به چنین تورنمنت مهمی رفت. 

شمسایی هم‌چنین بیان کرد که قراردادش را ۲۰ تیر امضا کرده و شنبه شب (۲۷ مرداد) این قرارداد به دست او رسیده است. موضوعی که در نوع خودش قابل توجه است و نشان می‌دهد مسئولان فدراسیون تا چه حد به ابتدایی‌ترین مسائل بی‌توجه هستند. قرارداد سرمربی باید به بهترین شکل امضا می‌شده تا او به جای نگرانی بابت این موضوع، وقت خود را برای آنالیز بازیکنان و حریفان صرف کند.

لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نشان می‌دهد که وحید شمسایی به دنبال جوانگرایی در تیم است. این جوانان برای حضور در این تورنمنت بین‌المللی باید در دیدارهای تدارکاتی سنجیده شوند. موضوعی که از قبل مشخص بوده و فدراسیون با علم به این موضوع نتوانسته در برگزاری دیدار تدارکاتی عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

وحید شمسایی باید در کمتر از یک ماه و تنها با دیدار تدارکاتی برابر قزاقستان، تمرینات بدنسازی بازیکنانش را آغاز کند و انتظارات تاکتیکی‌اش را برای آن‌ها جا بیندازد، سپس نقاط ضعف را پوشش دهد و هماهنگی بین بازیکنان ایجاد کند. این در حالی است که لیگ پرتغال و اسپانیا در خرداد ماه تمام شده که در نتیجه آن، تیم‌های ملی‌شان ۱۰ روز بازیکنان‌شان را ریکاوری می‌کنند، سپس به دوره بدن سازی می‌روند و بسته به شرایط تا ۱۰ بازی دوستانه را انجام می‌دهند و بعد راهی جام‌جهانی می‌شوند.

انتظار می‌رود اکنون که یک سرمربی ایرانی و البته صاحب نام هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته، مسئولان او را یاری کنند تا پرچم ایران در رقابت‌های بین‌المللی برافراشته شود. بی‌برنامه بودن و تلاش نکردن برای حل مسائل، نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت، پس با توجه به این شرایط نباید انتظارات زیادی هم از تیم ملی داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا